Toon posts:

toshiba 230 GB USB 2.0 overdrachtssnelheid erg laag

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van de week een toshiba 230 GB USB 2.0 harde schijf binnengekregen (PX1267E-1G32). Hij werkt wel, maar de overdrachtssnelheid is om te huilen.

Lezen gaat nog aardig 20 MB/s (gemeten met hd tune), maar schrijven gaat met slechts 0,3 MB/s. Het vreemde is dat als ik de bewuste schijf met hd tune selecteer het eventjes wel snel lijkt te gaan (geconstateerd bij kopieeren van grote directory met foto's)

Zowel op mijn laptop en desktop (beiden onder Windows XP SP2 ) die beiden alleen maar USB 2.0 poorten hebben krijg ik ook de melding 'this device can perform faster'

Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd:
-in device manager alle usb items gedeinstalleerd, en opnieuw geinstalleerd na opstarten
-enhanced.. bla is aanwezig, dus er zou sprake moeten zijn van USB 2.0 herkenning in XP

Zou dit een driver probleem zijn of heb ik kans dat ik met een defect te maken heb?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Ditto hier....heb je dit ooit opgelost?

Verwijderd

De melding "this device can perform faster" betekent dat je op USB1 snelheid werkt (12 megabit). Kan ook zijn dat je een USB1 apparaat op dezelfde bus hebt aangesloten, dan valt alles terug naar USB1 snelheid om backwards compatible te blijven.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:54:
De melding "this device can perform faster" betekent dat je op USB1 snelheid werkt (12 megabit). Kan ook zijn dat je een USB1 apparaat op dezelfde bus hebt aangesloten, dan valt alles terug naar USB1 snelheid om backwards compatible te blijven.
With all respect, maar dats bullcrap.

iBook + USB hubje + apple keyboard (usb1/usb2 high-speed) en een externe hd (usb2 fullspeed)
En me hd gaat toch lekker op usb2 fullspeed.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat in je BIOS je USB 2.0 wel op hi-speed ipv full-speed? Dus 480 Mbps tegenover 12 Mbps ;) ?
NeOTheMaTriXM schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:06:
[...]

iBook + USB hubje + apple keyboard (usb1/usb2 high-speed) en een externe hd (usb2 fullspeed)
Andersom, Hi-Speed is 480 Mbps.

Ik edit sneller dan het licht DaRoot ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Exorcist op 14-07-2007 00:12 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37

DaRoot

Some say...

[...]

Ik zou liever mijn HDD op Hi-speed hebben dan op Full Speed..

USB 2.0 Hi-speed is 480Mbit/s, USB 2.0 Full-speed is 12Mbit/s, ofwel USB 1.1 snelheid..

Edit:
Damn, Exorcist sneller...

http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm
Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:51:
Staat in je BIOS je USB 2.0 wel op hi-speed ipv full-speed? Dus 480 Mbps tegenover 12 Mbps ;) ?

[...]

Andersom, Hi-Speed is 480 Mbps.

Ik edit sneller dan het licht DaRoot ;)
Dat blijkt ja... maar ik kom met onderbouwing hahaa..

[ Voor 33% gewijzigd door DaRoot op 14-07-2007 00:15 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Aardige discussie over USB1 vs USB2, maar dat lijkt mij niet het probleem.
Ff de volledige probleem omschrijving aan mijn kant:
heb al enige tijd tot volle tevredenheid een Toshiba PX1220E 320GB externe HD. Voor het eerst video op gecaptured met mijn laptop over USB2, niks aan het handje. Dag later, aangesloten op desktop. Die klaagde dat de HD op een trage USB poort aangesloten zat. Video capture werkte ook niet, veels te traag. Terug naar de laptop, geeft die dezelfde foutmelding: aangesloten op trage USB poort en ook videocapture werkte niet meer. Meer PC's uitgeprobeerd, waarvan ik zeker weet dat ze echt een USB2 poort hebben, maar op alle wordt nu gemeld dat de externe HD op een trage poort zit....

Dus ik vrees eigenlijk dat het in de externe HD zit....

Verwijderd

[...]

Twee USB2 apparaten dus, dat is wat anders dan USB1 combineren met USB2. :)

Maar je hebt wel een beetje gelijk, het lijkt erop dat de betere USB hubs de bus niet teruggooien naar USB1-snelheid als een USB1-apparaat wordt aangesloten.

Merk op dat USB2 Full Speed dezelfde snelheid biedt als USB1, maar het blijft een USB2 appraat. Ik had het erover als je een echt USB1 apparaat aansluit naast USB2 apparaten. In ieder geval sommige hubs gooien de snelheid van de hele hub terug naar USB1 om compatible te blijven.
Pagina: 1