Toon posts:

Vraag over tv signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zowel boven als beneden een tv staan die op de kabel is aangesloten.

Nu is het volgende het geval;
Boven zijn alle zenders goed, beneden zijn er een aantal waaronder RTL4 die ruis vertonen.
Als ik mijn dvd recorder er tussen uit haal is het beeld wel goed.

Volgens collega's komt het omdat mijn dvd recorder het signaal ook nog eens versterkt, kortom mijn tv krijgt een te sterk signaal wat weer tot ruis lijdt.

Is dit waar? Zoja, hoe kan ik het oplossen? Hoeveel zou ik hem moeten verzwakken? Wat gebeurt er met andere tv zenders?

Nu heb ik nog een splitter hier liggen, waar 16db op staat, betekend dit dat hij het sginaal met 16db afzwakt?

Genoeg vragen maar weer.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:00:
Boven zijn alle zenders goed, beneden zijn er een aantal waaronder RTL4 die ruis vertonen.
Als ik mijn dvd recorder er tussen uit haal is het beeld wel goed.
Als die DVD-Recorder ertussenuit is, hoe zitten je antenne/coax kabels dan aangesloten?
Zit de kabel die normaal de DVD-Recorder ingaat nu direct in de tv? Zo ja, de kabel tussen DVD-Recorder en TV (in de normale situatie) vervangen door een betere.
Of steek je de twee kabels dan even in elkaar om het antenne signaal door te zetten naar tv? Zo ja, dan zou je DVD-Recorder kunnen storen.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Of, steek een splitter in je t.v. en voer een lijn door naar je dvd recorder en kijk alleen via de scartkabel.
Je bent niet verplicht om vanaf je dvd recorder je signaal naar andere plaatsen door te voeren.
Nu is het als ik het goed heb, antennekast, dvd rec. tv.
laat het gewoon antennekast, tv, maar dan een splitter in je tv en de uitgang daar van naar je dvd rec.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik zou vermoeden dat het de kabel tussen tv en dvd recorder is (zoals Martin2005 al aangaf).

Het oversturen door een te hard kabel signaal kan wel, maar is erg onwaarschijnlijk.
De huidige ontvangers in de tv's zijn behoorlijk doof en het komt bijna nooit meer voor.

Het feit dat de uhf zenders storen wijst op een kabel die ergens slecht contact heeft.