Toon posts:

lan onboard lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik zit met het volgende probleem als ik de onboard lan de kabel van internet aan sluit kan ik geen verbinding maken met internet zodra ik de router er tussen hang doet hij het wel en met een pci kaartje realtek rtl8139 family pci fast ethernet nic doet het internet het ook, het gaat om de lan van VIA Compatable Fast Ethernet Adapter van het moederbord Asrock 755v88+

heb van alles geprobeerd het de lan drivers van de bij geleverde software geinstalleerd heb nieuwe drivers gedownload van www.asrock.com, google gezocht naar drivers of om ditprobleem te verhelpen maar zonder suc6

handmatig het ip en zo ingevoerd met de gegevens van die ik heb gevonden via uitvoeren > cmd > ipconfig/all ?

wie kan me helpen met dit probleem

mvg donny

Verwijderd

Topicstarter
het gaat er dus om dat ik zonder router achter internet kan !

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:43

Theuno

Da Devil Crew

Wat voor internetverbinding heb je ?
Als je bijvoorbeeld een chello verbinding hebt zit deze aan het MAC adress van je router gekoppeld en zal hij niet direct werken als je de kabel in je pc stopt.
Probeer een keer de modem te resetten, helpt dit niet geef dan wat meer informatie over je internetverbinding.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17
Wel es gehoord van interpunctie? Ik vat er geen hout van zo...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een internet verbinding van @home nee en heb nog nooit gehoord van een interpunctie ?

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Interpunctie is het toevoegen van leestekens aan de tekst die je schrijft.

Heb je je computernaam ingesteld volgens de gegevens die je van @home hebt gekregen ?
@Home controleerd op de naam van de computer, als deze niet correct is krijg je geen verbinding met het internet. Het kan dus zijn dat de naam op je router goed ingesteld staat maar niet op je computer.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
en bij status van lan staat wel dat hij verzend maar niet ontvangt

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:32

aerofreak

Steve Jobs

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie :)

edit: spuit 11 :z

[ Voor 17% gewijzigd door aerofreak op 22-02-2007 19:49 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Topicstarter
ja die is goed ingesteld je bedoelt het cc nummer toch en eindigt op -a

Verwijderd

Topicstarter
en met het pci kaartje doet de comp het ook met rechtstreekse verbinding met internet

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:48:
ja die is goed ingesteld je bedoelt het cc nummer toch en eindigt op -a
Modem reset geprobeerd ?
En welk ip heb je vast ingesteld ? Als je deze namelijk ingesteld hebt met de gegevens die je vast via ipconfig /all hebt gevonden gaat dit waarschijnlijk niet goed. Dit omdat je dan gegevens hebt voor een lokaal netwerk, en niet voor een internet.

Nu nog betere koffie...

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
heb je goede type kabel?

pc <-----> router (en/of switch) is een straight utp kabel,
voor pc <------> pc (miss ook dat kabel modem van je), een crosscable..?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb geprobeerd maar werkt nie ik heb het nu al 3x geprobeerd.
hoe kom ik dan aan de juiste ip

Verwijderd

Topicstarter
nee geen cross

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:00:
ja heb geprobeerd maar werkt nie ik heb het nu al 3x geprobeerd.
hoe kom ik dan aan de juiste ip
Dat komt uit je ipconfig /all als je hem op die direct op die pci kaart hebt aangesloten als het goed is.

Op welke duplex mode staat je onboard lan ingesteld ? (device manager -> properties (van je onboard nic) -> advanced)
Probeer die eventueel anders in te stellen, naar 10mbit half duplex bijvoorbeeld.

Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik device manager ?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-03 23:12

TommyGun

Stik er maar in!

Je mag zelf ook wel wat inzet tonen hoor. Beetje Googlen en uitproberen ga je niet dood van.

http://www.annoyances.org/exec/show/article01-420

En idd, interpunctie is wenselijk. Maar gezien 99% van je vorige topics al gesloten is...

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2007 23:03 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het uit geprobeerd maar zonder suc6 :S

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Doe even een stapje terug en vertel ons (met interpunctie) de volgende dingen:

- Systeem omschrijving (uitgebreid!!!) Ik wil alles weten van je systeem en ook je netwerkapparatuur.
- Probleem omschrijving (eventueel met tekening oid als je het niet uit kan leggen met tekst)
- Welke dingen je al geprobeerd hebt
- De output van ipconfig /all (command prompt openen en intikken: ipconfig /all > tekstbestand.txt)

Dit topic is een beetje een rommeltje geworden. Als je deze stappen even netjes op een rijtje zet kunnen wij je veel gemakkelijker helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal alles voor jullie op een rijtje mvg donny
Pagina: 1