LCD tv voor fotopresentaties

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2020
Ik ben op zoek een 32 inch (80cm) LCD televie waarmee ik (behalve tv kijken) digitale foto's van mijn Epson P2000 storage viewer kan vertonen (http://www.epson.nl/produ..._storage_viewer/index.htm).

Ik begrijp dat dit eenvoudig met een USB kabel kan, wat veel moderne TV's hebben.

Kan iemand die hier ervaring mee heeft mij advies geven? Is er een bepaald merk dat er voor dit doel uitspringt (kleur, scherpte) of moet ik nog ergens anders op letten?

Alvast bedankt!

Verwijderd

lvk schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:09:
of moet ik nog ergens anders op letten?
jep, op je budget ;), want in een ...segment is het ene merk nou eenmaal beter dan in het ...segment

edit:
Ik zou trouwens als ik jou was zoizo een scherm nemen waar een glasplaat/filter voorzit want dit laat de foto's veel levender overkomen. Heb zelf voor de pc een AG Neovo e19 scherm met zo'n glasfilter en het ziet er echt veel beter uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 18:48 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

lvk schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:09:

Ik begrijp dat dit eenvoudig met een USB kabel kan, wat veel moderne TV's hebben.
Dat gaat tegenvallen. Er zijn voor zover ik weet niet veel TV's die via een USB mass storage device foto's kunnen weergeven.

TV out van dat ding kun je natuurlijk ook vergeten, dat is gewoon sucky kwaliteit op een LCD tv

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 23-02-2007 08:58 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

voodooless schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:54:
[...]

Dat gaat tegenvallen. Er zijn voor zover ik weet niet veel TV's die via een USB mass storage device foto's kunnen weergeven.

TV out van dat ding kun je natuurlijk ook vergeten, dat is gewoon sucky kwaliteit op een LCD tv
Eensch, muv van het woordje sucky.
Goed is ook weer niet het goede woord - laten we er matige kwaliteit van maken.
Maargoed, dit is wel de enige manier voor de TS om zijn foto's te viewen op een TV.
Dat USB verhaal gaat het zeker niet worden.

Alles kan stuk.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

't is toch echt sucky om een 5 mpixel foto op 765x576 te moeten bekijken (en dan moetje nog maar geluk hebben dat die TV-outs van die apparaten voldoenden bandbreedte hebben om dat daadwerkelijk te halen).. Simpel :Y

Zelfs op 1024x768 ziet het er wazig uit op een beetje een grote TV.

[ Voor 30% gewijzigd door voodooless op 23-02-2007 16:47 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Is een dvd speler met usb ingang niet een optie? En die aansluiten via hdmi bijv?

• lvk
  • Laatst online: 25-11-2020
Mijn vraag was eigenlijk welke tv ik zou moeten kopen om foto's te vertonen, maar de discussie over welk apparaat bronapparaat het beste is, is ook nuttig.

Als ik bijv. op een beurs sta, is het handig als ik geen groot apparaat hoe mee te nemen, bijv. een notebook (via VGA of component) of dvd-speler (via hdmi).

Vandaar het idee mijn storage viewer (Epson P2000 met 20Gb) te gebruiken, of misschien mijn MP3 speler (Philips HDD6320 met 30Gb), beide dus via USB. Beide apparaten hebben een slideshow-functie.

Ik kan mijn foto's tot de pixel nauwkeurig bewerken voor de televisie die ik koop. Bijv. WXGA 1366 x 768 is dan maar een circa 300 a 500 Kb, dus dat moet toch in een acceptabel tempo door een USB-aansluiting kunnen?

In de winkels kun je dit nooit testen, want daar draaien altijd demo-dvd's.

Nog iemand antwoord op de oorspronkelijke vraag welk scherm goed zou zijn (1000-1500 euro, 82 cm)?

Dank
Lvk

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

lvk schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 07:24:
Ik kan mijn foto's tot de pixel nauwkeurig bewerken voor de televisie die ik koop. Bijv. WXGA 1366 x 768 is dan maar een circa 300 a 500 Kb, dus dat moet toch in een acceptabel tempo door een USB-aansluiting kunnen?
Nee, dat is het hele issue niet. dit wel:

- Er is geen TV met USB te vinden
- Die apparaatjes geven enkel en alleen PAL resolutie zolang ze geen degelijke VGA output hebben.

Beste oplossing is een LCD TV die ja via VGA op native resolutie kan aansturen, en een laptop om het spul op af te spelen. Dan hoef je ook niet moeilijk te scalen, dat kan de laptop prima zelf doen. Neem dan geen ding met integrated intel video, want die dingen kunnen geen custom resoluties aan :(

DVD-spelers met USB is geen goed idee. Die dingen zijn ook maar PAL, en met HDMI krijg je dus ook niet meer dan geupscalede PAL resolutie. Useless dus.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
voodooless schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:45:
[...]

DVD-spelers met USB is geen goed idee. Die dingen zijn ook maar PAL, en met HDMI krijg je dus ook niet meer dan geupscalede PAL resolutie. Useless dus.
Niet waar, dvd's worden geupscaled. High res plaatjes kan het apparaat gewoon weergeven op 720p, en dat ziet er ook echt haarscherp uit. Logisch ook, waarom zou zo'n apparaat een foto op native resolutie moeten scalen als die resolutie er al is.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Deze Samsung zag ik met card slot en (pictbridge) usb aansluiting. Volgens mij zijn er inmiddels best wat TV's met een card slot te vinden.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
voodooless schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:45:
[...]

Nee, dat is het hele issue niet. dit wel:

- Er is geen TV met USB te vinden
?

Volgens mij hebben alle samsung N, M en F series gewoon een usb-aansluiting met pictbridge ondersteuning.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

dribbel schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:51:
Niet waar, dvd's worden geupscaled. High res plaatjes kan het apparaat gewoon weergeven op 720p, en dat ziet er ook echt haarscherp uit. Logisch ook, waarom zou zo'n apparaat een foto op native resolutie moeten scalen als die resolutie er al is.
Ik geloof er niks van. De menu's van de speler worden immers ook geupscaled, en niet in hogere resolutie weergegeven. Waarom is heel eenvoudig: die upscaler is een los chipje, en wat erin gaat is altijd PAL omdat de DVD-speler hardware niet meer kan.

@Tekielja: als dat zo is, dan is dat een prima oplossing toch?

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 24-02-2007 11:24 ]

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Op mijn dvd speler is het een aparte instelling, volgens het boekje:

"HD-JPEG mode:
you can enjoy unsurpassed pictures at its native resolution via your HDMI or progressive scan mode."

Nou zou het dus best kunnen dit stukje in de manual onzin is, en er toch stiekem geupscaled wordt. In ieder geval zie ik qua scherpte geen verschil tussen een foto die via de dvd speler op mijn LCD tv wordt gezet of een foto die via mijn PC op het scherm wordt gezet met de LCD op native resolutie.
Ik ga er dus gewoon vanuit dat de manual gelijk heeft, en dat het werkt.

Wat jij gelooft moet je zelf maar weten.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Tekielja schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:15:
[...]

?

Volgens mij hebben alle samsung N, M en F series gewoon een usb-aansluiting met pictbridge ondersteuning.
Ook Philips heeft verschillende modellen met kaartlezer en usb-aansluiting. Ik heb zelf de 37PF9731D/10 (37") en die heeft het ook.

Er zijn dus genoeg tv's te vinden die usb-aansluiting hebben.....

• mabje
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik heb pas een Thomson Intuiva LCD-tv gekocht.
Deze serie "multimedia-schermen" heeft een kaartlezer voor geugenkaartjes, kan daarvan foto's, filmpjes en mp3's afspelen en daarnaast kan dit ook via de USB-aansluiting van USB-stick, harddiskdrive of fotocamera. Fantastisch apparaat, het werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.a.bosma/hc/thomson.jpg
Ik heb deze, de 32 LB 105 S

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Op mijn philips 32pf9731 tv zit een usb aansluiting waar je je usb memory stick,kaartlezer of gewoon je foto toestel op aansluit.
Zelfs een externe hardeschijf gaat maar die moet dat wel op een bepaalde manier geformateerd zijn.

Als je zo je foto,s bekijkt zijn ze vele malen scherper als met mijn dvd speler via scart wat ook wel logisch is natuurlijk.
Neem een usb stick mee naar de winkel en plug hem in zoder eneie toets in te drukken laat de tv de inhoud van de stick zien.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

dribbel schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:41:
Nou zou het dus best kunnen dit stukje in de manual onzin is, en er toch stiekem geupscaled wordt. In ieder geval zie ik qua scherpte geen verschil tussen een foto die via de dvd speler op mijn LCD tv wordt gezet of een foto die via mijn PC op het scherm wordt gezet met de LCD op native resolutie.
Ik ga er dus gewoon vanuit dat de manual gelijk heeft, en dat het werkt.
Het kan natuurlijk zo zijn dat sommige spelers dit wel kunnen. Wat ik alleen maar wil voorkomen is dat het idee ontstaat dat iedere speler dit zou kunnen. Daar moet je dus zeer zeker niet vanuit gaan!

Pagina: 1