6800GT temp probleem + artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:34

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb een tijd geleden hier een post neergezet met met temperatuurprobleem. Zie hier de problemen:

Temperatuur in rust (schommelt tussen de 69 en 74 graden.):

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/07/52/12/temp1172166758.JPG

Verder stijgt en daalt de temeratuur in zeer korte tijd. Lijkt me niet zoals het in de werkelijkheid gaat. Als ik 3dmark laat lopen gooit ie hem er halverwege uit omdat ik threshold aan heb staan en ik krijg in 3dmark en games de volgende artifacts:

Kleine artifacts tijdens gamen:

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/07/52/12/artifacts1172166607.JPG

Videokaart is van het merk inno3d, pci-e. Niet overgeclocked. Videokaart is uitgerust met een zalman koeler. Verdere sys specs:
Intel core 2 duo E6400 2,13Ghz (niet overgeclocked)
Asus P5N-E Sli
1024Mb DDR2 Geheugen Kingston

Heb er sinds mijn systeemupgrade last van. Artifacts zijn me pas gister opgevallen. Speel verder niet zo veel games. Is nu mijn videokaart gaar? Voeding die het niet trekt. Ik weet het echt niet graag zou ik mijn probleem opgelost zien. Wie weet wat er loos is.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Volgens mij zit de koeler niet meer goed vast, even opnieuw installeren en nieuwe koelpasta zullen misschien wel helpen.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In bios ingesteld dat je een PCI-e kaart heb? Ook vaak PEG genoemd. En heb je die Zalman er zelf op gezet? Zoja: Nog een keer erop doen en dan wss wat minder koelpasta en netjes aandraaien. Ook even voelen aan de koeler of ie warm wordt.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Heb de koeler al een keer opnieuw erop gezet maar daarmee was het probleem van de temp er nog steeds. Word wel warm maar niet heet. Waar kan ik dat vinden in de BIOS?

[ Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 22-02-2007 18:10 ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1474/1474_l.JPG

Waar die zilvere koeler zit met asus erop word wel redelijk warm. De metalen beuegel van de koeler van de videokaart word een beetje warm bijna niks. Ik zal eens een image posten van de binnenkant van de pc.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/07/52/13/DSC020671172168645.JPG

De metalen strip boven de videokaart word nouwelijks warm. Het asus koelblok word een stuk warmer. Sorry voor groot foto'tje

[ Voor 7% gewijzigd door Twazerty op 22-02-2007 18:32 ]

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-07 15:53
Er bestaat ook een EDIT knop .. :) ''Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif''

[ Voor 58% gewijzigd door kapert op 22-02-2007 18:34 ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
vind het zo makkelijker. Ga eens kijken of ik ergens anders mn kaart kan testen.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 11:38
Heb dezelfde videokaart maar dan AGP met dezelfde koeler. Bij mij is hij alleen 48 graden idle......
Ik zou als ik jou was de koeler wat beter proberen aan te drukken en anders wat meer koelprut er tussen. Ik heb ook wel eens lopen prutsen met de temperatuur, iets meer koelprut en goed aandrukken (met beleid uiteraard) hielp bij mij.

Hallo

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die beugel hoort ook niet warm te worden dus dat is wel goed :) Worden de vinnen ook warm? En dat grote Asus blok hoort ook warm te worden. Dat is wel goed ;)

Heb je wel casefan's in je kast? Volgens mij blijft de warme lucht namelijk gewoon hangen waardoor die het niet koeler krijgt omdat ie simpelweg geen koelere lucht heeft. En weet je zeker dat het artifacts zijn? Ziet er IMO gewoon uit als wat grasachtigspul. Kijk anders eens met ATI-tool of je daarin ook artifact's ziet. Bij jouw temp. zal die namelijk geen artifacts mogen geven. Dat komt pas veel later dus hij is of al een keer te warm geweest of hij is gewon stuk.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Zitten genoeg casefans in bij mij. Zie je alleen niet op de foto. Vinnen werden niet echt warm maar gewoon je voelt iets. Jep waren artifacts want in bijvoorbeeld san andreas en in 3dmark kreeg ik ze ook. Videokaart werd 127 graden anders kan ie hem er niet uitgooien want treshold stond aan. Kreeg pas op het eind artifacts net voordat ie hem eruit gooide. Heb vandaag maar weer de orginele koeler eropgezet en tot mijn grote verbazing: 54 graden idle. Op eender van der manier maakte de zalman koeler geen goed contact. Terwijl deze echt strak eropzat. Goeie koelpasta die mijn vader ook altijd in de tv's en versterkers gebruikt. Snap niet waarom dat hij het altijd heeft gedaan. Hierbij tip aan anderen: Videokaart te heet zet je orginele koeler terug en kijk eens wat er gebeurd. Tja nu zit ik met een zalman koeler. Terugzetten heeft geen zin. Wat te doen?

PS de 2 plaatje helemaal boven zijn in een fractie van een seconde allebei opgenomen en zijn dus duidelijk artifacts.

[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 23-02-2007 19:12 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

azerty1234 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:37:
[...]

vind het zo makkelijker. Ga eens kijken of ik ergens anders mn kaart kan testen.
Leuk dat je t makkelijker vind, hier op GoT word t niet op prijs gesteld.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:08:
[...]

Leuk dat je t makkelijker vind, hier op GoT word t niet op prijs gesteld.
Ok dan zal ik voortaan edits gebruiken.

Pagina: 1