Upgraden voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Topicstarter
Ik wil eigenlijk mijn systeem sneller maken voor videobewerking. Ik heb nu een asus K8V SE deluxe mobo met 2Gb kingston geheugen en 3200+ athlon 64.
Punt is als ik echt sneller wil moet ik naar intel toe, DDR2 geheugen kopen pci expres videokaart nieuwe moederbord. etc.
Is de verandering naar S939 X24400+ of meer zinvol? Maakt de videobewerking (pinnacle srudio 10 bijvoorbeeld) gebruik van die extra core? Kan ik mijn huidige niet DDR geheugen gebruiken ? Op nieuw mobo met AGP videoslot (dan hoef ik nl. ook niet een nieuwe videokaart te kopen; X800XT platnum)

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Commander69 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:58:
Ik wil eigenlijk mijn systeem sneller maken voor videobewerking. Ik heb nu een asus K8V SE deluxe mobo met 2Gb kingston geheugen en 3200+ athlon 64.
Punt is als ik echt sneller wil moet ik naar intel toe, DDR2 geheugen kopen pci expres videokaart nieuwe moederbord. etc.
Is de verandering naar S939 X24400+ of meer zinvol? Maakt de videobewerking (pinnacle srudio 10 bijvoorbeeld) gebruik van die extra core? Kan ik mijn huidige niet DDR geheugen gebruiken ? Op nieuw mobo met AGP videoslot (dan hoef ik nl. ook niet een nieuwe videokaart te kopen; X800XT platnum)
Hier was ik laatst ook benieuwd naar. Mijn oom heeft namelijk ook een pc met een A64 3200+ met 1GB geheugen. Hij heeft met pinnacle studio 10 onwijs last van stotteren en een CPU die naar de 100% schiet. Om uit te sluiten dat het een software probleem was, heb ik mijn Pentium D 820 @ 3,7GHz ernaast gezet -> videobewerken als een tierelier. Vervolgens ben ik gaan onderclocken. Zelfs op 1,8GHz (dualcore) is mijn pentium D sneller dan mijn oom z`n singlecore 3200+ :o . Het is dus duidelijk dat het programma zeker weten baat heeft bij een tweede core. Een 4400+ is dus zeker een goeie upgrade. Ik ben voor mijn oom dan ook opzoek naar een 3800+ of een 4200+. 4400+ vind ik wat te duur voor hem, hij gebruik DC alleen voor videobewerken.

Wat je overigens ook kunt doen is een ander programma proberen. Met bijvoorbeeld Ulead Video Suite kan mijn oom prima uit de voeten met z`n 3200+, wellicht kan jij er ook mee werken en hoef je geen dure hardware upgrades te doen?