40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Hier was ik laatst ook benieuwd naar. Mijn oom heeft namelijk ook een pc met een A64 3200+ met 1GB geheugen. Hij heeft met pinnacle studio 10 onwijs last van stotteren en een CPU die naar de 100% schiet. Om uit te sluiten dat het een software probleem was, heb ik mijn Pentium D 820 @ 3,7GHz ernaast gezet -> videobewerken als een tierelier. Vervolgens ben ik gaan onderclocken. Zelfs op 1,8GHz (dualcore) is mijn pentium D sneller dan mijn oom z`n singlecore 3200+Commander69 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:58:
Ik wil eigenlijk mijn systeem sneller maken voor videobewerking. Ik heb nu een asus K8V SE deluxe mobo met 2Gb kingston geheugen en 3200+ athlon 64.
Punt is als ik echt sneller wil moet ik naar intel toe, DDR2 geheugen kopen pci expres videokaart nieuwe moederbord. etc.
Is de verandering naar S939 X24400+ of meer zinvol? Maakt de videobewerking (pinnacle srudio 10 bijvoorbeeld) gebruik van die extra core? Kan ik mijn huidige niet DDR geheugen gebruiken ? Op nieuw mobo met AGP videoslot (dan hoef ik nl. ook niet een nieuwe videokaart te kopen; X800XT platnum)
Wat je overigens ook kunt doen is een ander programma proberen. Met bijvoorbeeld Ulead Video Suite kan mijn oom prima uit de voeten met z`n 3200+, wellicht kan jij er ook mee werken en hoef je geen dure hardware upgrades te doen?