speakers versleten?

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hallo allemaal,

ik ben zelf al enkele jaren in het bezit van een creative inspire 6700 speakerset, dat is een 6.1 systeempje, ik gebruik verder een audigy sound blaster platinum experiance 2 wat in de tijd van de aankoop echt wel het van het was. Nu k heb dit materiaal een jaartje links laten liggen en vorige week terug geinstalleerd, alles ging verbazend vlot daar k vroeger maanden lang hebt gesukkeld met de software voor dit systeem op punt te krijgen.

Nu gisteren wil ik dan een dvd'tje kijken en ineens krijg ik 70% ruis bij mn audio, dit is welliswaar een schatting maar het komt er op neer dat het niet uit te houden is een audiofragment te beluisteren.

opname: http://www.272.be/stijn/tng/07022007.3gp

hier hoort u een fragment uit de show las vegas en vervolgens de pc afsluiten met het standaard windows xp geluid...

Inmiddels heb ik hierover gegoogled, creative support gemailed maar dat kan enkele maanden duren voor ik daar antwoord krijg en de software opnieuw geinstalleerd, helaas zonder resultaat.

Kan iemand me aub zeggen wat hieraan valt te doen, ik hoop echt dat de speakers niet voor de vuilbak zijn want dat zou weer een dure affaire worden.

MVG

Verwijderd

Klinkt wel alsof er iemand snurkt :D

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39
Tja, sluit eens een andere bron op dat speakerset aan. Bijv. een dvdspeler. Ruist het dan nog steeds, dan weet je in ieder geval dat het aan het speakerset ligt en niet aan je geluidskaart.

_██_
(ಠ_ృ)

• fromalk
ik heb zonet via de headset uitgang van de externe geluidskaart (bestaat uit 2 delen intern en extern) een paar standaard speakers aangesloten en die hebben er inderdaad ook last van, erg vervelend is dit.
Nu weet ik in elk geval wel dat het probleem ligt bij een wellicht defecte geluidskaart

bedankt allemaal

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 11:16
of een PC die kortsluiting maakt... Zit de pc op een geaardstopcontact ?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

fromalk schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:57:
ik heb zonet via de headset uitgang van de externe geluidskaart (bestaat uit 2 delen intern en extern) een paar standaard speakers aangesloten en die hebben er inderdaad ook last van, erg vervelend is dit.
Nu weet ik in elk geval wel dat het probleem ligt bij een wellicht defecte geluidskaart

bedankt allemaal
Of de driver, of een ander storing veroorzakend onderdeel in je computer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
ik heb ook wel eens last van die problemen met mijn audigy 4.
Bij mij lijkt t vooral te gebeuren als ik bijvoorbeeld een game speel met eax effecten aan.
Als er dan op de achtergrond een msn geluid komt (buzzers of gesprek ofzo) dan wordt het geluid vervormt en alles wordt krakerig afgespeeld. Als ik tijdens een game alt tab doe om terug te gaan naar windows komt het ook vaak voor dat wanneer ik terug ga kom alles kraakt.

Het valt mij dus op dat als ik alle bijzondere eax efecten e.d. uitzet dat het geluid dan vrijwel nooit stoort. Maar zonder al die effecten kan ik voor de kwaliteit beter mijn onboard sound gebruiken.

EDIT: Het kan ook aan de drivers liggen ja, ik heb ook vaak probelemen gehad met de meegeleverde software bij mijn kaart, ik had bijvoorbeeld geen geluid in games en eax werkte niet (nu ook niet altijd optimaal maja). Ik had pas de drivers van de site van creative gedownload en sindsdien werkt e.e.a wel wat stabieler. Ik kan zelfs eax goed gebruiken zolang ik achtergrond applicaties uitheb en niet alt + tab of iets dergelijks.

[ Voor 25% gewijzigd door dutch_warrior op 22-02-2007 18:10 ]

• fromalk
hey dutch_warrior,

wat jij zegt heb k lang geleden ook allemaal aan de hand gehad, nu heb k net met de eax instellingen zitten spelen en dat maakt het eigenlijk alleen maar erger, bij momenten is het zelfs puur ruis... creative heeft wat mij betreft echt wel afgedaan, en natuurlijk is deze kaart weer buiten garantie...
Nuja k ga eens kijken voor nieuwe drivers maar heb er niet veel hoop meer in, vrees dat de kaart zelf de geest gegeven heeft :(
Pagina: 1