Muziek niet via koptelefoon wel via versterker

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb een beetje een rare vraag, ik skype regelmatig, en daar wil ik ook wel een deuntje bij horen.

Nou wil ik graag via skype gesprek via mijn koptelefoon en mijn muziek via mijn versterker en boxen horen

heeft iemand enig idee hoe dat moet?

Ik heb een asus a8v-e moederbord met aan de achterkant 5.1
en aan de voorkant een line in? en mic aansluiting waar ik mijn koptelefoon aan heb hangen.
Ik heb een versterker via mijn lineout? die groene iig via zoon jack ding die verloopt naar 2 tulp aansluitingen via aux op mijn versterker.
(sorrie, ik ken al die termen niet zo goed)

mijn moederbord heeft het volgende kwa audio aan boord:
Integrated sound 8-channel AC97 codec: Realtek ALC850

is het dus mogelijk dat ik de muziek gewoon via mijn versterker en boxen hoor, en mijn skype gesprekken alleen via mijn koptelefoon hoor?

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13

DJ Vincento

1422055

Met een geluidskaart die voor de consument te koop is, is het niet mogelijk. Zelfs niet met de duursten. Je zo eventueel wel een andere bron op je versterker aan kunnen sluiten. Je sluit er bijvoorbeeld een dvd-speler op aan, kwakt je mp3tjes op een cd-schijfje, legt die in je dvd speler en spelen maar. Voor je skype gebulk gebruik je je koptelefoon, voor je je muziek je dvd speler+versterker.

Verder sluit je een koptelefoon aan op de hoofdtelefoon uitgang, niet op de mic ingang.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het makkelijkste is om gewoon een geluidskaartje erbij te stoppen (eventueel een externe via usb). Dan kan je in Skype gewoon instellen dat de invoer en uitvoer via de ene geluidskaart gaat, terwijl muziek, spellen en dergelijke nog steeds via je primaire geluidskaart gaan.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
evEndzhar schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:34:
Het makkelijkste is om gewoon een geluidskaartje erbij te stoppen (eventueel een externe via usb). Dan kan je in Skype gewoon instellen dat de invoer en uitvoer via de ene geluidskaart gaat, terwijl muziek, spellen en dergelijke nog steeds via je primaire geluidskaart gaan.
O, dat kan wel? want ik heb hier nog wel een pci geluidskaartje liggen, dan probeer ik dat wel even bedankt :)
@dj vincento, ja dat van die mic ingang snap ik.
mp3's op dvd branden en een dvd speler aanschaffen word weer iets teveel van het goede, bijde toch bedankt

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 12:16
Ik gebruik zelf de USB-headset van de PS2, werkt perfect :) Maar een 2e geluidskaartje is ook een oplossing.

Sign here please