Toon posts:

Locatie mappen verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een probleem om in Vista Home premium voor de mappen 'muziek', 'documenten' en 'afbeeldingen' een nieuwe locatie - op mijn andere HD - te bepalen.

In eerste instantie was mij dit wel gelukt d.m.v. rechtemuisknop - eigenschappen - locatie e.d., maar nu ik dit voor een tweede keer wil proberen omdat de schijf waarheen voornoemde mappen geloacliseerd was korttijdig was vastgelopen en er even uit is geweest. Eerst had deze schijf I als cijfer en nu G (het is dezelfde schijf).

Voornoemde mappen staan welliswaar nog steeds in het startmenu, maar als ik nu op eigenschappen druk, krijg ik 1 tab waarbij ik de locatie niet kan wijzigen (tabblad is overigens ook leeg).

In mijn persoonlijke mappen staat (naast de andere mappen zoals: contactpersonen, favorieten e.d.) nog wel de map documenten (leeg), maar niet meer de mappen 'muziek' en 'afbeeldingen'. Als ik op eigenschappen van de 'documenten' map klik staat het tabblad 'locatie' niet genoemd i.t.t. andere mappen (algemeen, delen, beveiliging en aanpassen). Als ik op eigenschappen van mappen druk waarvoor ik eerder geen andere locatie heb gekozen (zoals video's en opgelsagen spellen)staat nog wel het tabblad locatie genoemd!

Weet iemand een oplossing voor dit probleem??

Bij voorbaat dank!

Jeff

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Je zou misschien de letter weer terug kunnen zetten? Administrative Tools (Systeembeheer) -> Computer Management.
Selecteer de schijf/partitie en doe rechts klik ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, werkt ook niet. Zojuist de letters gewijzigd maar maakt geen verschil!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
door het kortstondig ontbreken van de locatie is blijkbaar de locatie definitief onbekend geworden voor windows. in het register is dus de locatie leeg, en misschien dat daardoor het tabblad niet meer wordt getoond.

het is denk ik dus op te lossen door uit te zoeken welke register sleutel de locatie van de map mijn documenten wordt opgeslagen.

( zou er trouwens met de komst van vista niet afgestapt worden van de "mijn ....." structuur?

Verwijderd

Topicstarter
De 'mijn....structuur" is weg. Verschil is volgens mij dat het woord 'mijn' is weggelaten!?!?
Hoe kan ik dat van het register te weten komen??

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
@engelbertus
In XP zijn dat ook soort van virtuele folders. Ze hebben sowieso een andere naam ipv "My Documents". En in XP gaat t voornamelijk om de links die overal staan. (start menu enz). Datzelfde principe zit in Vista ook. En ook daar zijn het gewoon folders. Niks virtueels eigenlijk.
Ze zijn gewoon "fysiek" te vinden onder C:\Users\Username\...

@jeffexx
Misschien is het op te lossen met een of ander tweak tooltje zoals TweakVI.

[ Voor 20% gewijzigd door Ascathon op 22-02-2007 18:48 ]

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
Je start ff regedit en gaat dan naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Daar kun je jouw gegevens wijzigen.

Ik had namelijk hetzelfde probleem: had per abuis Muziek naar F:\ gezet, maar dit moest F:\MP3\ zijn. Vista gaf een error en weigerde het te veranderen. Door in bovengenoemd pad de waarde te veranderen, was het probleem opgelost.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
Enorm bedankt voor alle hulp!!

Door de laatste post kon ik zien dat de mappen op de F:schijf (die er helemaal niet was!!) gelocaliseerd waren!
Ik heb mijn schijf vervolgens deze letter gegeven, opnieuw opgestart en........... werken!!!
Was ik zelf nooit opgekomen!

Nogmaals dank! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jeff

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 20:12 ]

Pagina: 1