[DNSBL] Sorbs blokkeert Hotmail

Pagina: 1
Acties:
  • 896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mbos81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:58
Sinds ongeveer een week komt mail van Hotmail niet altijd meer op onze Exchange server meer binnen. Na onderzoek ben ik erachter gekomen dat een aantal ip-adressen van Hotmail in een door ons gebruikte blacklist, namelijk dnsbl.sorbs.net, weigert. Hierdoor komt ongeveer een kwart van alle Hotmail e-mails niet bij ons binnen.

Het is dus lastig om te zeggen waar het probleem ligt, bij onze organisatie omdat we Sorbs gebruiken, of Hotmail omdat zei misbruikt worden door spammers en op blacklisten terecht komen.

Nu weet ik dus eigenlijk de oplossing al, de Sorbs blacklist verwijderen of accepteren dat Hotmail nou eenmaal niet altijd binnen komt.

Waar ik nu dus benieuwd naar ben, zijn er meer mensen die Sorbs gebruiken en dit probleem hebben. Ik zou dan ook graag weten of je Sorbs verwijderd hebt, of het probleem bij Hotmail hebt gelegd en dit zo aan de organisatie verantwoord hebt.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SORBS is gewoon een bijzonder slechte blacklist. Nadat een ISP een spammer heeft verwijderd eisen ze nog eens dat deze $50 overmaakt aan een goed doel voor elk mailtje dat ze hebben ontvangen. Ze laten dus willens en wetens IPs in de lijst staan die geen spam versturen, in feite gewoon om ISPs te chanteren.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Het gebruik van Sorbs leidt niet altijd tot de gewenste resultaten . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:15
Welke blacklists zijn dan wel betrouwbaar en gebruikt iedereen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik gebruik zelf virbl.dnsbl.bit.nl , bl.spamcop.net , sbl.spamhaus.org , list.dsbl.org

Verder een beetje handige spamfilter. SPF, Domainkeys en rDNS verplichtingen zijn leuke extra's, maar zolang dat niet overal toegepast wordt is dit een toegevoegde waarde.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
zen.spamhaus.org houdt in zijn eentje bijna alles tegen hier..

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:00:
Ik gebruik zelf virbl.dnsbl.bit.nl , bl.spamcop.net , sbl.spamhaus.org , list.dsbl.org

Verder een beetje handige spamfilter. SPF, Domainkeys en rDNS verplichtingen zijn leuke extra's, maar zolang dat niet overal toegepast wordt is dit een toegevoegde waarde.
Wel, per oktober 2008 blokkeert virbl de mail van een aantal smpt servers van Orange. Dat schiet niet op.
Spam tegenhouden is niet zo moeilijk: gewoon je desktop afkoppelen van de 220. Goede email doorlaten is daarentegen nog een hele kunst.
Jaco

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:32:
[...]

Wel, per oktober 2008 blokkeert virbl de mail van een aantal smpt servers van Orange. Dat schiet niet op.
Ehm, wiens schuld is dat?

Virbl is erg simpel, als de server van Virbl meer dan twee geinfecteerde mails van een IP ontvangt, gaat hij in de blacklist. Als een grote ISP erin komt betekent het dat het geen (goede) virusscan heeft op uitgaande mails. Als Orange dat oplost verdwijnen ze zelf van de lijst.
Spam tegenhouden is niet zo moeilijk: gewoon je desktop afkoppelen van de 220. Goede email doorlaten is daarentegen nog een hele kunst.
Jaco
Virbl doet nota bene niets met spam maar met viruses. Ook niet gek dat het niets met (geen) spam doorlaten te maken heeft :o

Oslik blyat! Oslik!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:32:
[...]

En je denkt dat zij de enige zijn? Ik heb de laatste tijd Chello/UPC al langs zien komen, Telenet idem.

blub

Pagina: 1