Ik heb de volgende array:
Ik probeer een functie te schrijven, die de URL pakt en door deze array loopt, totdat de hoofdparent gevonden is. Met andere woorden:
Ik heb nu een functie die de URL (hier: $path genaamd) pakt en terugbladert tot het eerste pad dat overeenkomt met een pad in $menu:
Met andere woorden:
Maar hoe laat ik hem nu verder terugbladeren totdat de top-parent gevonden is?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $menu['producten'] $menu['producten/groenten'] $menu['producten/groenten/winter'] $menu['producten/groenten/winter/groen'] $menu['producten/groenten/winter/groen/spruiten'] $menu['diensten'] $menu['diensten/wekelijks'] $menu['diensten/wekelijks/prepaid'] $menu['diensten/wekelijks/prepaid/strijken'] |
Ik probeer een functie te schrijven, die de URL pakt en door deze array loopt, totdat de hoofdparent gevonden is. Met andere woorden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| +------------------------------------------+-----------+ | URL (input) | output | +------------------------------------------+-----------+ | producten/groenten/winter/groen/spruiten | producten | +------------------------------------------+-----------+ | producten/groenten/niet/in/array | producten | +------------------------------------------+-----------+ | diensten/wekelijks/prepaid | diensten | +------------------------------------------+-----------+ | diensten/wekelijks/3324jkh34jkh4j3h54 | diensten | +------------------------------------------+-----------+ |
Ik heb nu een functie die de URL (hier: $path genaamd) pakt en terugbladert tot het eerste pad dat overeenkomt met een pad in $menu:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function menu_get_parent($path) { global $menu; while ($path && !$menu[$path]) { $path = substr($path, 0, strrpos($path, '/')); } return $path; } |
Met andere woorden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| +------------------------------------------+---------------------+ | URL (input) | output | +------------------------------------------+---------------------+ | producten/groenten/niet/in/array | producten/groenten | +------------------------------------------+---------------------+ | diensten/wekelijks/3324jkh34jkh4j3h54 | diensten/wekelijks | +------------------------------------------+---------------------+ |
Maar hoe laat ik hem nu verder terugbladeren totdat de top-parent gevonden is?