Toon posts:

[Flash] Functie in externe swf aanroepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben nou niet bepaald in expert in flash maar ben al best ver gekomen, nou ben ik echter tegen een probleem aangelopen. Ik heb 1 [hoofd].swf die via een menu verschillende andere .swf\'s inlaad, echter wil ik nu via de 'hoofd' .swf een functie aanroepen in een externe .swf

Code die aangeroepen moet worden:

code:
1
2
3
function resetPages() {
    setPages(page,0,0,page+1);
}

Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

ah,
Ik gebruik versie 8 (pro)
ik laad hem alsvolgt in:
loadMovie("'bestandX'.swf", "box3");

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 16:41 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op welke level laadt je je andere .swf aan?

In principe is op dat level je functie gewoon beschikbaar (is zelfs een tutorials binnen Flash 8 :))

Geef ook even aan welke versie van Adobe Flash je gebruikt, aangezien er nogal wat functionaliteitsverschil tussen versies bestaat.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:39:
Op welke level laadt je je andere .swf aan?

In principe is op dat level je functie gewoon beschikbaar (is zelfs een tutorials binnen Flash 8 :))

Geef ook even aan welke versie van Adobe Flash je gebruikt, aangezien er nogal wat functionaliteitsverschil tussen versies bestaat.
Ik heb die tutorial niet kunnen vinden, ik heb wel effe de OP aangepast met daarin mijn flash versie e.d.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
@BtM909: Hij gebruikt loadMovie, dat is dus niet in een level maar in een mc: box3

@Noiz-me: In dat geval is je pad: box3.resetPages(); (eventueel _root.box3.resetPages() afhankelijk van de structuur, of _parent..... etc etc)

Overigens vraag ik me wel af wat het nut van een functie is die alleen maar een andere functie aanroept:
function resetPages() {
}

box3.setPages(page,0,0,page+1); zou hetzelfde moeten doen.

edit:
@BtM909: ik begrijp nu dat loadMovie("'bestandX'.swf", "box3"); er later bij is gezet

[ Voor 10% gewijzigd door LB Back op 22-02-2007 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
LB Back schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:17:
@BtM909: Hij gebruikt loadMovie, dat is dus niet in een level maar in een mc: box3

@Noiz-me: In dat geval is je pad: box3.resetPages(); (eventueel _root.box3.resetPages() afhankelijk van de structuur, of _parent..... etc etc)

Overigens vraag ik me wel af wat het nut van een functie is die alleen maar een andere functie aanroept:
function resetPages() {
}

box3.setPages(page,0,0,page+1); zou hetzelfde moeten doen.

edit:
@BtM909: ik begrijp nu dat loadMovie("'bestandX'.swf", "box3"); er later bij is gezet
Sorry, het zal aan mij liggen, maar er gebeurt niets, zowel in de output window als in de .SWF zelf, toch bedankt.
ps: die oplossing had ik zelf ook al een keer geprobeert, maar werkte toen ook al niet. :)

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:22
volgens mij heb ik hier op FOK al antwoord op gegeven :?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Verwijderd

Is dit toevallig voor zo'n PageFlip geval? Er is namenlijk een dynamische variant beschikbaar op de populaire versie van iparigrafika.hu:

http://76design.com/shift.../22/dynamic-page-flip-v2/

Mocht je hier mee bezig zijn, check het ff.

Zoals LB Back al zei: iets met _root.box3.resetPages() gaat werken, maar dit kan je pas uitvoeren NADAT je movieclip is ingeladen, anders bestaat de functie namelijk nog niet. Duik eens in het gebruik van de movieClipLoader ipv loadMovie: http://flash-creations.com/notes/dynamic_loadjpg.php (ff snel een google hit).

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:02:
Is dit toevallig voor zo'n PageFlip geval? Er is namenlijk een dynamische variant beschikbaar op de populaire versie van iparigrafika.hu:

http://76design.com/shift.../22/dynamic-page-flip-v2/

Mocht je hier mee bezig zijn, check het ff.

Zoals LB Back al zei: iets met _root.box3.resetPages() gaat werken, maar dit kan je pas uitvoeren NADAT je movieclip is ingeladen, anders bestaat de functie namelijk nog niet. Duik eens in het gebruik van de movieClipLoader ipv loadMovie: http://flash-creations.com/notes/dynamic_loadjpg.php (ff snel een google hit).

Succes!
Ah!, hartstikke bedankt, hier is het dus misgegaan. :)
Pagina: 1