Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo tweakers,

Dit is mijn eerste post hier. Ik heb al een aantal topics doorgespit en zo ben ik op een aantal websites terecht gekomen. Uiteindelijk heb ik bij alternate.nl een PC samengesteld. De PC komt op mijn kamer te staan en zal dienen voor: surfen op het web, gamen (Live anywhere en andere games), misschien een beetje webdesign en wat montages maken, maar niets professioneels.

Asus P5L-MX

Seagate Barracuda 7200.10

Logitech Optical Pilot Mouse

Arctic-Cooling Silentium T1 Pro

Microsoft Windows Vista Home Premium

Logitech Keyboard Internet 350 OEM

Intel® Core™ 2 Duo E6300

LiteOn DVD 8801

XFX 7900GS/450M

Asus My Cinema-P7131H

Buffalo 2 GB DDR2-667 Kit
__________________+
€ 980,-

Nu zou ik graag wat meningen van jullie willen horen over wat ik kan verbeteren aan mijn samenstelling en waar ik misschien kan bezuinigen. Alles is welkom tot 1000 euro.
Ik wil nog even benadrukken dat dit mijn eerste keer is dat ik een PC heb samengesteld.

Bij voorbaat dank,

Koifim

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 21:55
Hoeveel GB hardeschijf is het? En zou je niet ipv maxtor voor seagate gaan? kost je geen cent meer maar wel 2 jaar extra garantie... of heeft maxtor ook al 5 garantie? correct me if i am wrong

Verder ziet je configuratie er goed uit!

[ Voor 10% gewijzigd door Nimoleda op 22-02-2007 16:36 ]

Verwijderd

Je hebt vrij hoge specs voor hetgeen je wil gaan doen, de montages zijn niet professioneel dus zou je met iets minder ook goed uit te voeten kunnen. Op zich snap ik je systeem wel, maar hij is vrij high end en je videokaart vind ik dan weer iets tegenvallen. Zeker aangezien Gamen toch altijd wel het meeste vraagt van een nieuw systeem. Ik zou eerder voor een nvidia 7800 versie of hoger gaan. En mocht je een ati pakken dan gelijk een 1900versie of hoger. Als je namelijk dan toch een goed systeem neemt, neem ik aan dat je er even mee wilt doen. Dus zou ik je videokaart ook aanpassen op je systeem, iets sneller dus. Zie het trouwens als een mening. ik denk overigens dat je toch zou moeten weten hoeveel tijd je in iets wil steken. Stel dat je 90% van je avond aan het gamen bent en een keer per maand montage...das wat anders dan dat je zo nu en dan een potje tetris speelt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 16:43 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 21:11
aj viasco schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:35:
Hoeveel GB hardeschijf is het? En zou je niet ipv maxtor voor seagate gaan? kost je geen cent meer maar wel 2 jaar extra garantie... of heeft maxtor ook al 5 garantie? correct me if i am wrong

Verder ziet je configuratie er goed uit!
Maxtor is overgenomen door Seagate. Maar volgens deze pagina krijg je nog steeds maar 3 jaar garantie op een "maxtor" diamondmax schijf.

Verwijderd

Kies een segeata HD en GEEN maxtor, die maxtor zijn ratelende wasmachines. En de segeata is sneller!

Verder.. ziet er goed uit.

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-10-2025
Wat doet jou beslissen tot het kiezen van het Asus P5L-MX moederboord?

Uit persoonlijk ervaring vind ik Maxtor schijven een beetje lawerig! Kijk eens naar Seagate of Western Digital! :)

Edit: net te laat met commentaar over de hdd's, maar ik ben dus niet de enigste die er zo over denkt!

[ Voor 21% gewijzigd door Sonic1986 op 22-02-2007 16:42 ]

• koifim
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb de HDD veranderd naar een Seagate 320 GB en de grafische kaart heb ik veranderd naar een Nvidea XFX 7900GS/450M.
Het moederboard heb ik eigenlijk gekozen omdat de prijs niet verkeerd was en het aan mijn eisen voldoet zover als ik weet.
Ik zal ook nog even naar een goedkoper merk kijken voor het geheugen.

Edit: Ik kan geen goedkopere geheugenreepjes vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door koifim op 22-02-2007 16:53 ]

Verwijderd

ziet er al veel gebalanceerder uit :)
Alternate is trouwens niet 1 van de goedkoopsten he ;)
kijk ook eens bij yorcom en azerty

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 16:58 ]

• Sonic1986
Let wel op, het is een mATX boord, dus je uitbreidingsmogelijkheden zijn minimaal! Daarnaast is het zo dat dit boord gebruikt maakt van een ICH7 chipset, waar tegenwoordig ICH8(r) al beschikbaar is!

De ICH8(r) chipset heeft vaak ondersteuning voor Quad-core CPU's als je in de nabije toekomst misschien nog wilt upgraden!

Die verandering aan je HDD is toppie!

• koifim
  • Niet online
Sonic1986 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:56:
Let wel op, het is een mATX boord, dus je uitbreidingsmogelijkheden zijn minimaal! Daarnaast is het zo dat dit boord gebruikt maakt van een ICH7 chipset, waar tegenwoordig ICH8(r) al beschikbaar is!

De ICH8(r) chipset heeft vaak ondersteuning voor Quad-core CPU's als je in de nabije toekomst misschien nog wilt upgraden!

Die verandering aan je HDD is toppie!
Ik heb zoals je hebt kunnen lezen niet veel ervaring met PCs, dus wat versta je onder deze uitbreidingsmogelijkheden?

Verwijderd

denk je er aan om telkens te gaan upgraden, of koop je telkens in 1 keer een nieuwe pc. Als je wil gaan upgraden (dus telkens 1 onderdeel vervangen in je pc) dan is je moederbord misschien geen goeie keuze zoals hierboven al is gezegd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 17:01 ]

• koifim
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:01:
denk je er aan om telkens te gaan upgraden, of koop je telkens in 1 keer een nieuwe pc. Als je wil gaan upgraden (dus telkens 1 onderdeel vervangen in je pc) dan is je moederbord misschien geen goeie keuze zoals hierboven al is gezegd
Ik wil misschien na enige tijd wat onderdelen gaan upgraden. Als ik dat zou doen, wat voor moederboard raden jullie dan aan?

• Sonic1986
Kijk even heel simpel naar het plaatje dat je op de Asus site vindt van het moederboord [http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=1&model=1320&l1=3&l2=11&l3=194]

Je hebt "maar" 2 (normale) PCI sloten, je hebt "maar" 2 DDR2 sloten!

Ik zie dat je als OS voor Windows Vista hebt gekozen! Wellicht dat je het bericht van IBM hebt gelozen over een uitspraak dat je als je Windows Vista "echt" lekker wil laten draaien je 4GB nodig hebt!

Mocht jij er nou dadelijk ook achter komen dat je 2GB toch wel weinig vindt, dan heb je geen uitbreidmogelijkheden, want je hebt je 2 DDR2 sloten al bezet met 2x1GB!

Dan zul je dus je 2x1GB moeten verkopen en 2x2GB moeten kopen! Overigens is een setup met 2x2GB wel bevoordelijker, maar dan zullen je moeten verkopen en daarna weer kopen!

Verwijderd

ASROCK ConRoeXFire-eSATA2 - Socket 775 Intel - Chipset Intel 945P - ATX
goedkoop& goed.
heeft genoeg geheugen slots

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 17:06 ]

• Sonic1986
koifim schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:04:
[...]

Ik wil misschien na enige tijd wat onderdelen gaan upgraden. Als ik dat zou doen, wat voor moederboard raden jullie dan aan?
Kijk is naar de Asus P5B(-e)! Ik heb voor de "e" versie gekozen, omdat deze een ICH8R chipset heeft. Die R staat voor on-board RAID-controller! Wellicht ook een optie voor de toekomst ;)

• Sonic1986
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:05:
ASROCK ConRoeXFire-eSATA2 - Socket 775 Intel - Chipset Intel 945P - ATX
goedkoop& goed.
heeft genoeg geheugen slots
Ik ben niet kapot van Asrock, maar dat is een persoonlijke keuze!

Edit: Ook bij dit boord is de chipset wat "verouderd"! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Sonic1986 op 22-02-2007 17:10 ]

Verwijderd

Sonic1986 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:09:
[...]

`
Ik ben niet kapot van Asrock, maar dat is een persoonlijke keuze!
Dat kan inderdaad een vervelende ervaring zijn. Overigens is die asrock 1 van de populairste bordjes en staan naar mijn mening goed bekend op tweakers.net

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
koifim, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.