[2000] Ghosten naar 2e machine*

Pagina: 1
Acties:

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Dag,

ik wil een werkstation klonen naar andere werkstations. Deze zijn kwa hardware exact het zelfde.
Software:

- Bootmenu : XOSL 1.5.5 (dedicated op partitie van 200mb)
- ===> Windows 2000 Pro starten
- ===> Windows 2000 herstellen

Herstellen gaat ook via Ghost. Hij trekt een image van een partitie af.

Maargoed, ik wil met Ghost 8.0 een complete image maken van de hardeschijf.
Dus inclusief bootmenu en alles.

Kloon ik hem op een andere machine, start deze niet op.
Blijft hangen op het moment waar de bootmanager zou moeten verschijnen.

Enige manier om het weer werkend te krijgen is om de bootmanager er af te halen, en er weer opnieuw opzetten. (Inclusief weer instellen).

Dit kan toch wel simpeler? Ik zou niet weten hoe. Ik dacht dat Ghost de hele harddisk kloonde, ook de MBR...

Bedankt.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
Als je Disk-to-Disk doet neemt ie normaal gesproken de MBR wel mee, maar kan zijn dat je bootmanager meer ruimte gebruikt een normale. Kijk eens in de handleiding, er is dacht ik wel een switch voor (-ib ofzo).

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 07:29
Niet echt een antwoord op je vraag, maar probeer het eens met DriveSnaphost. Dit kan gewoon vanaf een draaiend systeem, ik heb er goede ervaringen mee.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kijk voor de lol eens naar de commandline parameters van Ghost. Daar zit vast wel tussen wat je zoekt.
Gewoon ff ghost op een bootflop pleuren en dan "ghost /?" doen, en dan zie je alle parameters.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Ik heb de -ib switch geprobeerd, maar dit werkt ook niet.
Tenzij ik het fout doe? Tis toch gewoon op het einde van de ghost.exe ........................ -ib doen?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ghost floppy versie werkt altijd goed, is mijn ervaring, gewoon dos ME of wat dat ook opstartschijfje.
zonder cd opties opstarten, andere diskette heb ik Ghost 7 versie opstaan.
Zelfs met een usb stick bootable is het prima te doen.
Kan van partitie naar partitie of van disk to disk, groottes hebben tot nog toe ook geen probelemen gegeven.
En, het is een heel leuk Window achtig menu, alleen zonder muis controle.

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Nog steeds werkt het niet.
Heb ook al met de -ib geprobeerd.

Is het nu waar dat als de de volle schijf 1 op 1 kopieerd, dat ie het zou moeten doen?
En wat doet Ghost dan? Want hij werkt niet. Het zijn wel allemaal identieke systemen.

Is er dan toch nog iets met de MBR??

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
Je gebruikt een bootmanager die niet in de standaard ruimte past van een normale mbr, maar daarvoor een extra sector gebruikt. Waarschijnlijk dat deze niet goed gekopieerd wordt waardoor je image niet wil starten. Maar heb je om te testen ook al een sector-sector kopie gemaakt ? Want dan zou het sowieso moeten werken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zijn die machines misschien qua model/type hetzelfde? Vaak genoeg gezien bij Dell/HP enz dat eenzelfde model toch uit andere onderdelen bestaat...
Ik zet nog even [2000] in de topictitel, dit zien we graag en staat ook in de policy vermeld.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1