Door Cool & Quiet loopt PC vast

Pagina: 1
Acties:

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Even een vraagje ik heb sinds deze week dus een HTPC gebouwd. Alles werkt helemaal perfect tot dat ik de Cool & Quiet functie aanzette. Als ik Cool & Quiet in het bios aanzet is er niks aan de hand en als ik de CPU driver installeer en dan reboot gaat dit ook nog gewoon goed maar op het moment dat ik bij energie beheer hem op Minimaalsysteemverbuik zet loopt de PC vast. Als ik hem dan opstart in veilige modus en hem dan op Minimaalsysteemverbruik zet lukt dit wel maar als ik dan windows opstart (normaal) loopt tie bij het opstartlogo al vast.

Wat doe ik verkeerd??
:X
Ook zie ik in het bios wel de Temp van de CPU maar via Everest of Speedfan in windows krijg ik dit op geen enkele manier te zien.

Specs:

Moederbord: M2N-MX
CPU: AMD Ahtlon 64 X2 4200+ AM2
Geheugen: Kingston 1GB PC5300 DDR2 Kit 667MHZ - KVR667D2N5K2/1G
Videokaart: XFX 7300 GT Silent
HDD: Samsung 500GB

Misschien een ACPI setting??

• Snoll3bulk
Iemand een idee?

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:45
Die ASUS M2N-MX, volgens mij is dat een beetje de AM2 versie van de S-939 ASUS A8N-VM (CSM), en dat Mobo stond dacht ik bekend om problemen met C&Q. Echter na latere biosupdates was dit dacht ik opgelost, dus misschien moet je je bios updaten.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En je gebruikt Windows XP neem ik aan? Want onder Vista moet je die driver niet installeren.

• Snoll3bulk
Palomar schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:50:
En je gebruikt Windows XP neem ik aan? Want onder Vista moet je die driver niet installeren.
Nee ik gebruik Windows Media Center 2005 en heb me bios ook al geupdated maar het probleem blijft. :X misschien windows opnieuw installeren met de ACPI op 2.0??

[ Voor 8% gewijzigd door Snoll3bulk op 23-02-2007 00:54 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik had ook een keer dat m'n pc vastliep door C&Q. Dit kwam volgens mij doordat ik een overclockprofile in m'n BIOS had ingesteld (AI NOS).

Wat je iig moet doen:
- AMD processor driver installeren
- In het BIOS C&Q aanzetten
- Instellingen op minimal powermanagement
- CPU/DRAM instellingen op Auto zetten

En dan was er dacht ik nog iets anders in je BIOS, en dat moest op S1 & S3 ofzo komen te staan, maar dat weet ik niet meer.

edit: anders even de driver uninstallen en de nieuwste CPU drivers installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 23-02-2007 09:48 ]

• Snoll3bulk
leonpwner1 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:39:
Ik had ook een keer dat m'n pc vastliep door C&Q. Dit kwam volgens mij doordat ik een overclockprofile in m'n BIOS had ingesteld (AI NOS).

Wat je iig moet doen:
- AMD processor driver installeren
- In het BIOS C&Q aanzetten
- Instellingen op minimal powermanagement
- CPU/DRAM instellingen op Auto zetten

En dan was er dacht ik nog iets anders in je BIOS, en dat moest op S1 & S3 ofzo komen te staan, maar dat weet ik niet meer.

edit: anders even de driver uninstallen en de nieuwste CPU drivers installeren.
Met S1 en S3 bedoel je ACPI? Bij mij staat er idd Suspent mode ofzo op Auto en je kan dan kiezen uit S1 en S3 kan je kijken op welke die moet staan? En die ACPI kan ik op v1.0 v2.0 en v3.0 zetten welke is het beste>?

[ Voor 11% gewijzigd door Snoll3bulk op 23-02-2007 10:35 ]

• Avalaxy
Snoll3bulk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:29:
[...]

Met S1 en S3 bedoel je ACPI? Bij mij staat er idd Suspent mode ofzo op Auto en je kan dan kiezen uit S1 en S3 kan je kijken op welke die moet staan? En die ACPI kan ik op v1.0 v2.0 en v3.0 zetten welke is het beste>?
Ik weet het allemaal niet meer uit m'n hoofd, maar ik zal eens in m'n BIOS duiken om te kijken.

edit:
Even gekeken, en dit heb ik staan:

code:
1
2
ACPI Suspend Type   S1&S3
ACPI APIC Support   Enabled

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 23-02-2007 10:48 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
S1 en S3 heeft te maken met de manier waarop je PC in standby gaat (ruwweg gezegd met S3 gaat ie vrijwel helemaal uit en met S1 alleen scherm en harddisk). Lijkt me niet echt relevant voor het probleem.

• Avalaxy
Palomar schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:12:
S1 en S3 heeft te maken met de manier waarop je PC in standby gaat (ruwweg gezegd met S3 gaat ie vrijwel helemaal uit en met S1 alleen scherm en harddisk). Lijkt me niet echt relevant voor het probleem.
Kan wel, ik zei ook dat ik dacht dat het relevant was.

Check iig even under Jumperfree Configuration of dat wel op Auto staat, en werkt het dan nog niet (als je de bovenstaande dingen hebt gecontroleerd) dan zou je even kunnen spelen met Q-fan (aan/uit) om te kijken of het mischien helpt.

Mocht het écht niet lukken, dan kun je met RMclock een profile aanmaken waarmee je hetzelfde kunt doen als met Cool&Quiet.

• Snoll3bulk
leonpwner1 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Kan wel, ik zei ook dat ik dacht dat het relevant was.

Check iig even under Jumperfree Configuration of dat wel op Auto staat, en werkt het dan nog niet (als je de bovenstaande dingen hebt gecontroleerd) dan zou je even kunnen spelen met Q-fan (aan/uit) om te kijken of het mischien helpt.

Mocht het écht niet lukken, dan kun je met RMclock een profile aanmaken waarmee je hetzelfde kunt doen als met Cool&Quiet.
Ok alles staat nu op standaard in het bios. Alleen ACPI stond op v1.0 en heb toen met deze instelling windows geinstalleerd. Misschien moet ik deze op 2.0 zetten en dan windows er opnieuw opzetten?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
leonpwner1 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:19:
[...]
Lijkt me handiger? Werkt sowieso lekkerder dan C&Q: http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb al een hele tijd precies hetzelfde probleem als jou met deze configuratie:
Moederbord: DFI Lanparty Ultra-D
CPU: AMD Ahtlon 64 3200+ 939
Geheugen: 2 * 512 mb 400mhz cheap
Videokaart: Ati radeon X850XT

RMclock werkt bij mij trouwens niet, elke keer als ik de multiplier verander loopt hij vast, in bios alle instellingen geprobeerd (ook de aangeraden dus).
Pagina: 1