Het beleid in het ATi Nieuwsdiscussie topic

Pagina: 1
Acties:
  • 961 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15
Beste iedereen,

Regelmatig check ik het ATi nieuwsdiscussie topic om even te zien wat ik in de nabije toekomst mag verwachten van ATI. De laatste tijd echter, hebben bepaalde gebruikers de inhoud van het topic verandert en heb ik het idee dat er een andere richting aan het topic gegeven moet worden.
Aan de hand daarvan heb ik een reactie opgesteld en deze luidde:
Althalus schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:01:
Om eerlijk te zijn CJ denk ik dat er misschien in LA eens een discussie gevoerd moet worden over dit topic. Want ik ben niet tevreden over de inhoud en het beleid in dit topic. Het probleem is echter dat een ATI discussietopic onder mijn regels direct gesloten zou worden omdat er al eentje bestaat.
Ik verwacht in een discussietopic:
- de ruimte voor geruchten en speculaties (objectief gebracht)
- geen fanboyism (eindeloze pagina's over hoe goed een kaart wel niet kont gaat schoppen of verzamelplaatjes alsof het over postzegels gaat)
- nieuws, geen outdated discussies over de R300 vs N40
- maar ook de ruimte om het vergelijk te maken. We hebben het hier over multinationals die op de beurs genoteerd staan. Concurrentie is de reden van hun bestaan en daarom moet het mogelijk zijn om de R600 te vergelijken met de G80. Zodra ATI niet op kan boksen tegen NVIDIA zal het marktwaarde verliezen en andersom, dus het is van belang dat je die 2 bedrijven (van mij part intel straks ook) met elkaar mag vergelijken als je een nieuwtje presenteert.

Het probleem is nu dat jij de regels bepaald (natuurlijk binnen GoT niveau) maar zelf ook regelmatig je er aan schuldig maakt omdat dat nu eenmaal niet anders kan (zie mijn 1e alinea). Hopelijk kan je hier iets mee, want ik heb het idee dat het 2 jaar geleden wel goed ging.
Nu reageerde de vaste topicstarter, CJ, hier met de volgende woorden op:
CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:26:
[...]

Ik bepaal de regels niet zelf. Wat er in dit topic hoort te staan, staat zelfs in een sticky topic op dit forum:

[...]

Eventjes de regels bij langs gaan:
  • Het centrale onderwerp is hier ATI zoals in de titel is aangegeven. Zie jij nVidia in de topic titel staan? En zelfs de topicregels van dit topic zijn nog soepeler aangezien vergelijkingen nog worden toegestaan mits goed beargumenteerd en niet te repetitief.
  • Infolinks, reviewlinks en nieuwslinks worden hier gegeven, alsmede worden driverupdates vermeldt.
  • Goed onderbouwde vragen missen hier te vaak.
  • Mensen lezen de FAQ niet of gebruiken de search niet.
  • Te veel op zichzelf staande problemen ook al staat in de topicregels dat het niet moet gebeuren.
Daarnaast staat er in de forumregels ook:

[...]

Zoals het nu al 50 delen gaat, zijn er een aantal mensen die dit topic voorzien van info. Serieus omschreven ervaringen zijn er weinig en ook reviews worden te weinig besproken, alhoewel ze wel vaak gelinkt worden. Als ik een mod was en me echt aan de forumregels zou houden, dan had ik hier al veel vaker een bezem door gehaald of had ik het topic zelfs gesloten. Het wordt hier allemaal te veel en te snel persoonlijk (zie ook "speel de bal en niet de man" regel). En zoals ik het zie, komt die hostiliteit in dit topic voornamelijk af van mensen die nVidia hoog in het vaandel hebben.

Wat mij betreft zijn de mods nog vrij coulant geweest in hun moderatie. Het enige wat ik hier doe is de boel in goede banen proberen te leiden en mensen voorzien van info. Misschien is een hernoeming naar "ATI Radeon Info Topic" wel beter. Of misschien moet ik mijn plannen om een apart NL ATI forum/website te maken, maar weer eens uit de ijskast halen waar dit allemaal wel beter in past.

Regels: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Overigens is dit inderdaad niet de plek om dit te bespreken, ik raad je dan ook aan om een topic in LA aan te maken, mocht je het niet eens zijn met de manier waarop het hier aan toe gaat.
toon volledige bericht
Ik snap zijn argumenten wel, en ik vind dat hij veel tijd en moeite stopt in het topic wat natuurlijk fantastisch is. Helaas gaat hij naar mijn mening niet in op mijn argumenten over de verzamelplaatjes en de mogelijkheid om ATi en Nvidia te vergelijken. Het is echter wel zo dat een topic gemaakt wordt door meer dan 1 persoon. Daarom zou het wellicht goed zijn om hier een discussie te starten over hoe dit topic ingevuld moet worden.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Anoniem: 107626

De afgelopen paar maanden wordt het topic steevast verpest door nvidia aanhangers en alhoewel de meeste zichzelf proberen te verschuilen in de "ik koop alleen maar t beste wat op de markt te verkrijgen is"-groep, lopen ze ondertussen allemaal fanboyistische opmerkingen te maken. Het topic wordt daardoor gebombardeerd met allerlei nV G80 praat. Een vergelijking is m.i. natuurlijk geen probleem, maar het is niet de bedoeling om allerlei speculaties over toekomstige nv producten te bespreken. Zo wordt er gepraat over overgeclockte G80's, de G81.
Sowieso dat in de topicnaam ATI staat, geeft toch aan dat het een bias richting ATI heeft, of zie ik dat verkeerd?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik lurk daar alleen, maar als ik na elke 100 replies even zo'n pagina scan dan zitten er IMO misschien 15 nuttige replies tussen (van personen als CJ, the source, gfmike, edward2 en nog een paar anderen).

De rest is grotendeels gewoon crap, zeker gezien in het licht dat het om ati-nieuwtjes moet gaan. Zeker op momenten als nvidia of ati hun releasedata opschuift of er weer iets is met de g80-drivers, kun je bijkans hele pagina's (van 100 replies/pagina) overslaan voordat je weer een interessant ati-nieuwtje vindt. Vooral omdat er een paar fanboys van beide kampen daar posten die het laatste woord willen hebben, en al de laatste 10 topics ofzo dezelfde standpunten blijven herhalen.

Maar het is blijkbaar een heel beladen onderwerp. Als je als buitenstaander er wat verder afstaat (en niet zoveel ophebt met de bedrijven opzich en de hele competitie, maar gewoon geinteresseerd bent in de techniek), dan kun je volgens mij niet anders concluderen dat de verhouding van waar het omgaat (ati-nieuws) tov de rest een beetje zoek is.

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 22-02-2007 16:43 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb ook al een topic report gestuurd naar de mods via het topic zelf. Ik hoop dat de mods die snel zullen lezen. Verder heb ik op dit moment eigenlijk niet veel toe te voegen aan alles wat ik tot nu toe gezegd heb.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Zeus
Van A tot Z mee eens.
Anoniem: 107626 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:18:
De afgelopen paar maanden wordt het topic steevast verpest door nvidia aanhangers
Zo zie ik het echt niet, de tijd van Geforce Guy en andere die hard nvidia aanhangers is voorbij. Het lijkt daarentegen alsof er steeds meer die-hard ATi aanhangers zijn en kritisch zijn niet meer mogelijk is.
Voorbeeld van zo'n ati aanhanger:
Maar goed om te horen dat je FireGL 5200 het goed doet feli man ;)

het is dat ik een Retro gamer bent met nieuwere kaarten, gewoon kijken hoe die het doen en dankzei die nieuwe FSAA technieken kan ik me oude games een nieuw leven in blazen en met de CrossFire R580/R580+ setup gaat dat geweldig :)
En wat voegt dit nu toe?

[ Voor 25% gewijzigd door Zeus op 22-02-2007 15:39 ]

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Althalus schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:32:
[...]

Van A tot Z mee eens.

[...]

Zo zie ik het echt niet, de tijd van Geforce Guy en andere die hard nvidia aanhangers is voorbij. Het lijkt daarentegen alsof er steeds meer die-hard ATi aanhangers zijn en kritisch zijn niet meer mogelijk is.
In hoeverre moet je kritisch zijn in een ATI topic?

Nogmaals, we hebben een ATI topic en we hebben een nVidia topic. Als ATI aanhangers zich in het nVidia topic op dezelfde manier gedragen zoals de nVidia aanhangers dat doen in het ATI topic, dan wordt dit ook niet getolereerd. Maar om de een of andere reden gebeurt dat lang niet zo vaak als omgekeerd het geval is.

Ik heb al een paar keer geopperd om een algemeen videokaarten topic te maken waar men videokaarten van AMD, nVidia, S3, Matrox, Intel etc met elkaar kan vergelijken. Maar dit is er nooit gekomen. In plaats daarvan wordt alles in het ATI topic gegooid. En dat is niet de bedoeling en verpest voor mij enorm de zin om door te gaan met het onderhouden van het topic, wat misschien tot uiting komt in reacties van mijn kant die wat kortaf zijn (maar ja, wat wil je als je 10x hetzelfde moet uitleggen binnen 2 dagen tijd).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Zeus
CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:36:
[...]
In hoeverre moet je kritisch zijn in een ATI topic?

Nogmaals, we hebben een ATI topic en we hebben een nVidia topic. Als ATI aanhangers zich in het nVidia topic op dezelfde manier gedragen zoals de nVidia aanhangers dat doen in het ATI topic, dan wordt dit ook niet getolereerd. Maar om de een of andere reden gebeurt dat lang niet zo vaak als omgekeerd het geval is.
Kijk, het laatste nieuws omtrend ATI is dat ze te laat zijn met het uitbrengen van hun videokaarten. Er worden verschillende reden aangedragen en ook verschillende toekomstvisies getoond, al dan niet gebaseerd op geruchten. In dat proces is het noodzakelijk dat je de concurent betrekt. NVIDIA is namelijk voor een groot deel verantwoordelijk voor de productlijn en de technologie vernieuwing van ATI. Helaas heb ik het idee dat jij dat bij voorbaat wil afkappen.
Ik heb al een paar keer geopperd om een algemeen videokaarten topic te maken waar men videokaarten van AMD, nVidia, S3, Matrox, Intel etc met elkaar kan vergelijken. Maar dit is er nooit gekomen. In plaats daarvan wordt alles in het ATI topic gegooid.
Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Misschien zou dat inderdaad een oplossing zijn, al ben ik bang voor flamewars. Dat zou wellicht verkomen kunnen worden door ook daar je te beperken tot nieuwsfeitjes.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Mijn vraag is aan CJ:

waarom vergelijk je bijna ALLES met nVidia in het ATitopic?

Ik hoef denk ik niet eens tientallen posts van je te quoten. Als je zelf het topic doorneemt kan je zelf zien dat je het in elke post over nVidia, G80 en de mid end graka's van nV hebt en deze ook nog eens vergelijkt met de R600 of andere ATi related artikelen/ kaarten/ chipsets.

Als je WEET dat dit reakties uitlokt, waarom post je dat dan?

En waarom mag er vervolgens niet op gereageerd worden? Als iets geen feit is, er nergens bronnen vermeld worden, of bewijzen, mag er imho best op gereageerd worden.

Al verwijs jij direkt mensen naar het nVidia topic als er iets gepost wordt waar JIJ het niet mee eens bent of waar je geen tegenantwoord op hebt..

Ik respecteer dat je je zo inzet voor het ATi topic, maar wees ook een beetje objectief, en doe geen flame- troll-of andere reaktieuitlokkende uitspraken. Want dat doe je ERG vaak.

O ja; en doe niet telkens alsof je moderator bent.

Ik heb ook absoluut geen hekel aan je, en wil ook geen ruzie of wat dan ook; maar probeer zelf ook een beetje eerlijk en objectief te blijven zonder al teveel verwijzingen te maken naar zaken die uitlokken tot.

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 22-02-2007 16:03 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Anoniem: 107626

Althalus schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:32:
[...]

[...]

En wat voegt dit nu toe?
offtopic:
Dat je je Fire GL ATI kaart kan gebruiken om te gamen onder vista is m.i. (goed) nieuws. Nieuwe FSAA modi gebruiken in oudere games vind ik een interessant punt, zeker aangezien als je fan bent van een oudere game, er zo langer en beter van kan genieten.

Sowieso vind ik Obi's commentaren wel leuk om te zien. De foto's die hij af en toe post van stokoude massive graka's kunnen een goed perspectief geven hoe de graka-business zich heeft geevolueerd.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als buitenstaande mod wil ik wel even reageren op de volgende phrases:
Ik respecteer dat je je zo inzet voor het ATi topic, maar wees ook een beetje objectief, en doe geen flame- troll-of andere reaktieuitlokkende uitspraken. Want dat doe je ERG vaak.

O ja; en doe niet telkens alsof je moderator bent.

Ik heb ook absoluut geen hekel aan je, en wil ook geen ruzie of wat dan ook; maar probeer zelf ook een beetje eerlijk en objectief te blijven zonder al teveel verwijzingen te maken naar zaken die uitlokken tot.
Waarom maak je hier geen TR voor aan en laat je de afhandeling over aan de betreffende moderators?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Althalus schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:46:
[...]
Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Misschien zou dat inderdaad een oplossing zijn, al ben ik bang voor flamewars. Dat zou wellicht verkomen kunnen worden door ook daar je te beperken tot nieuwsfeitjes.
En daarom moet het maar in het ATI topic? Ik denk niet dat dat zo verstandig is.

Het feit is dat het ATI topic is opgericht voor ATI liefhebbers als middel om ze op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes en leuke weetjes/feitjes te bespreken. Je ontkomt er dan niet aan dat discussies een rood tintje zullen hebben en dat de voorkeur naar rood gaat. Als bezoeker/lezer zou het feit dat de naam "ATI" in het topictitel staat al een enorm waarschuwingssignaal moeten zijn over de sfeer die er hangt. Je rijd toch ook niet met 120 km/u op een weg waar duidelijk met een bord "30" staat (uitzonderingen daar gelaten)? Je gaat toch ook niet als diehard deathmetal fan naar een klassiek concert en daar roepen dat deathmetal veel beter is en klassieke muziek zuigt?

Het ATI topic is geen algemeen videokaarten topic. Er staat duidelijk een merknaam in de topictitel.

• Zeus
CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:10:
[...]

En daarom moet het maar in het ATI topic? Ik denk niet dat dat zo verstandig is.
Sorry maar dat zeg ik niet.
Het feit is dat het ATI topic is opgericht voor ATI liefhebbers als middel om ze op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes en leuke weetjes/feitjes te bespreken. Je ontkomt er dan niet aan dat discussies een rood tintje zullen hebben en dat de voorkeur naar rood gaat. Als bezoeker/lezer zou het feit dat de naam "ATI" in het topictitel staat al een enorm waarschuwingssignaal moeten zijn over de sfeer die er hangt.
Volgens mij is dat jouw invulling in aan het topic, ik zie dus graag iets anders; een discussie topic over het nieuws omtrent ATI gebaseerd op objectiviteit en relevantie.
Het ATI topic is geen algemeen videokaarten topic. Er staat duidelijk een merknaam in de topictitel.
Daarom wordt in het PS3 forum ook zo kritisch gepost?

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Althalus schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:18:
[...]

Sorry maar dat zeg ik niet.

[...]

Volgens mij is dat jouw invulling in aan het topic, ik zie dus graag iets anders; een discussie topic over het nieuws omtrent ATI gebaseerd op objectiviteit en relevantie.

[...]
Nee, dat is niet mijn invulling van het topic. Dat is juist de basis van het topic. De basis waarop ik in overleg met de mods van V&B het oude 'ATI Radeon Topic' nieuw leven heb ingeblazen omdat dat andere topic vernietigd werd door offtopic gepraat en flamewars. De basis waarop de mods dus toestemming voor hebben gegeven om het topic te openen. Jij wilt nu dus de basis van het gehele topic veranderen. Dan lijkt het me een strakker plan om een nieuw soort topic te openen die meteen alle videokaarten bestrijkt. Ik wens je echter veel succes met het beheren van zo'n topic.
Daarom wordt in het PS3 forum ook zo kritisch gepost?
Er is een verschil tussen kritisch/onderbouwd posten en flamen/trollen. Dat verschil heeft blijkbaar nog niet iedereen door.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 22-02-2007 16:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om maar eens even als mod te reageren hier:

Allereerst word ik soms heel moe van dit soort 'grote topics' - het is bijna dagelijks raak dat er weer een topicreport staat en meestal is dat helaas ook terecht en is er weer eens iemand die zich niet aan de topicregels kan houden. Als dat alleen maar bleef bij ATi nVidiagedoe zou het nog tot daar aan toe zijn, maar het is ook vaak genoeg raak met basic vraagjes, slowchat en de laatste tijd ook nog eens offtopic geblaat over hoe het eraan toe gaat en ook nog eens onderlinge verwijten die naar flames neigen :/
Althalus schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:46:
[...]

Kijk, het laatste nieuws omtrend ATI is dat ze te laat zijn met het uitbrengen van hun videokaarten. Er worden verschillende reden aangedragen en ook verschillende toekomstvisies getoond, al dan niet gebaseerd op geruchten. In dat proces is het noodzakelijk dat je de concurent betrekt. NVIDIA is namelijk voor een groot deel verantwoordelijk voor de productlijn en de technologie vernieuwing van ATI. Helaas heb ik het idee dat jij dat bij voorbaat wil afkappen.
Een van de andere dingen waar ik moe van word is dat er enkel en alleen gekeken wordt naar de high-end. Ja, die R600 is vertraagd, dat moge duidelijk zijn.

Alleen daarnaar kijken heeft erg veel weg van een Schwanzvergleich. Dat is nauwelijks GoT waardig te noemen :o

Tot nader orde heeft ATi (net zoals nVidia) een waslijst aan ander producten waar van alles en nogwat mee gebeurt. Met name op AGP-gebied timmeren ze aardig aan de weg, de prijsstelling van de X1650 reeks is vrij concurrerend te noemen en de X1300 is een van de goedkoopste standalone producten. En dan zijn er de Quadras die zoals vandaag nog opgemerkt juist voor gamers juist baat lijken te hebben bij de upgrade XP->Vista. En dan heb je de Linux driversituatie (nu nog closed-source en vrij brak, maar AMD heeft aangegeven daar verandering in te willen brengen).

Zat te discussieren dus totdat die R600 een keer eraan komt :)

Daar hoeft idd niet iedere keer de vergelijking met nVidia bijgehaald te worden, maar wel waar het zinnig is. Punt is dat die vergelijking gewoon zakelijk gemaakt moet worden. Als mensen emotioneel worden van een hogere of lagere videokaartscore vraag ik me toch echt af of ze een leven hebben. Maar dat is ieders eigen zaak totdat weer gepost wordt in termen die meer op een voetbalveld dan ergens anders thuishoren.

Voor het modereren zijn dus deze topics sowieso lastig, ik heb sowieso liever 10x klachten over het beperkend ervaren van de regels dan 1x een ranzige flamewar (of wat ik vandaag zag, waar users niet aan het flamen waren maar wel in-topic elkaar aan het bestoken waren)

CJ, je doet geweldig werk, maar ik zou je als tip inderdaad willen meegeven dat je geen mod bent en dat je blijkbaar soms een beetje overkomt alsof je orde wilt houden e.d. - wat hier en daar niet goed gaat. Dat wil niet zeggen dat je fout post (sterker nog, je bent vaak een stuk subtieler dan de echte modjes), maar dat er gewoon eerder acceptatie is voor sturing vanaf een rood nick dan vanaf een zwarte. Probeer dus een beetje meer dat soort dingen duidelijk aan ons over te laten. Wij lezen je TR's heus wel :)

Dat gezegt, zoals RappieRappie erover te keer gaat schiet ieder doel voorbij. Ik hoop dat hij zich iets aantrekt van de modbreaks in het topic - en met name evt ongenoegen voortaan niet in-topic uit, want anders zullen sancties niet uitblijven.

Althalus, zie wat ik hierboven over vergelijkingen schreef - natuurlijk moet vergelijken kunnen, maar hoe het gebeurt is doorslaggevend. Ik kan me niet voorstellen dat er problemen komen als alles goed onderbouwd en rustig naast elkaar gelegd wordt op een moment en een vlak dat zinnig is. Ik deel trouwens je mening niet dat er geen nieuws zou zijn in oudere chip/kaartversies. Juist in een tijd dan er veel beweging zit op drivervlak en er een nieuw OS die relatief zware eisen aan de videohardware en -drivers stelt uitkomt is er veel relevants te melden erover :)

Oslik blyat! Oslik!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niets meer dan een bak kudo's voor het informatieve werk wat CJ al 51 (!!!) delen doet in het ATi topic. Maar ook ik merk dat de sfeer al snel naar het negatieve omslaat. Ik heb zelfs ook al eens een mailtje naar X-Limited gestuurd vanwege zijn gedrag in zowel het Algemeen nVidia Topic als in het ATi topic, en zijn poststijl is sindsdien wel wat veranderd.

Toch denk ik dat we méér nadruk zouden moeten leggen op de topictitel (dus een duidelijk onderscheid tussen het ene en het andere merk), en erop hameren (het liefst al bij registeren) dat er goéd naar de topicregels gekeken moet worden, anders zwaait er wat. Of als mensen (lees: Wizkristof gisteren) VET over de schreef gaan, ze een weekban geven met de mededeling dat ze maar even af moeten gaan koelen.

Dat is mijn mening, voor de rest ga ik met Dion_B mee :)

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik wil me er niet meer aan ergeren.

Misschien ben ik tever gegaan met die post waarop ik gemod ben, misschien niet. Als dat wel zo is; excuses. Zo niet, dan niet.

:w

Edit;

volgens mij is de modbreak die ik kreeg de 2e in mijn 1550 1597 posts. Daarmee wil ik toch nog even aangeven dat ik nu niet direkt een flamer, troller, of whatever ben. Normaal gesproken reageer ik wel redelijk rustig en ontopic, maar het begon in het ATi nieuwsdiscussie meer te lijken op een wannabee mod, flame, troll, propaganda en uitlok thread.

Althans zo voelt het bij mij als ik veel posts lees. In veel posts zitten kleine hintjes die uitlokken. En daar hou ik niet van.

Ik blijf wel gewoon weg uit die thread om ergernis te voorkomen.

[ Voor 67% gewijzigd door Format-C op 22-02-2007 18:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Anoniem: 107573

Ik onthoudt mij ook verder van commentaar. Ik wil alleen zeggen dat ik vindt dat CJ wel de nodige credits verdiend heeft, want hij houdt het topic al ik weet niet hoelang draaiend. Het is alleen soms jammer dat hij niet wat meer objectief kan zijn. En niet alleen hijzelf hoor, anderen en ook ik zullen ons daar vast ook wel eens schuldig aan maken. Maar dat er zelfs aan het uitstel van de R600 in bepaalde mate nog een positieve draai wordt gegeven, dat vindt ik gewoon vreemd. Zeker ook gezien de officiele verklaringen die daaraan worden gegeven.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nog 1 opmerking;

daar erger ik me dus het meeste aan; dat elk negatief ding wel weer wordt omgedraaid (verdedigd) tot iets positiefs.

En verder hou ik erover op; ik zoek wel ergens anders ATi nieuws als ik er behoefte aan heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 22-02-2007 18:17 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

dion_b schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:48:
Zat te discussieren dus totdat die R600 een keer eraan komt :)
Mijn punt ook. Er is zoveel om over te praten, het gaat echter door bepaalde personen altijd richting een "highend ATI vs highend NV"-discussie die je na de basisschool toch wel genoeg meegemaakt hebt.
CJ, je doet geweldig werk, maar ik zou je als tip inderdaad willen meegeven dat je geen mod bent en dat je blijkbaar soms een beetje overkomt alsof je orde wilt houden e.d. - wat hier en daar niet goed gaat. Dat wil niet zeggen dat je fout post (sterker nog, je bent vaak een stuk subtieler dan de echte modjes), maar dat er gewoon eerder acceptatie is voor sturing vanaf een rood nick dan vanaf een zwarte. Probeer dus een beetje meer dat soort dingen duidelijk aan ons over te laten. Wij lezen je TR's heus wel :)
In mijn ogen levert CJ echt fenomenaal werk, met al die hoeveelheden shit die hij te verwerken kreeg. Wat opvalt is hoe sommigen het als hobby hebben om zijn posts te ontkrachten op zo'n manier dat hij niet meer geloofwaardig is. Helaas maar dat lukt niet, misschien wel in de ogen van de egotrippers. Ik vind het dan elke keer weer een schot in de roos hoe hij onwetenden die hem in slecht daglicht willen trekken, gewoon verbaal en informatief op hun plaats zet en duidelijk laat zien dat hij wél weet waar hij over praat. Dan heb ik het niet over "ha CJ zegt het dus het is waar". Als je naar het verleden kijkt, zegt CJ zelden dingen die niet kloppen. En als hij dat doet, spreekt hij ook in een zinsbouw die duidelijk maakt dat het niet over zekerheden gaat.

In mijn ogen is dat een prachtige prestatie die ik niet veel mensen zie volhouden. Zelf beheer ik het Coolermaster Stacker topic en ik weet hoe moeilijk het allemaal is om je "werk en moeite" niet te zien ondergaan in flamewars omdat het merk eens niet effe perfect is. Alle hulde voor CJ dat hij zijn neutraliteit in de mate van het mogelijke weet te handhaven en ons van zoveel nuttige en juiste informatie voorziet. Ik zie dan ook het ATI Nieuwsdiscussietopic als een van de meest waardevolle topics op heel GoT (naast Jonge Meiden topic :+ ) en ik vind het enorm spijtig dat sommige mensen zo volmoedig hun best doen om het kapot te maken. Ik zal dan ook altijd mijn best doen om CJ te helpen als het nodig is.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 107573 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:14:
Het is alleen soms jammer dat hij niet wat meer objectief kan zijn. En niet alleen hijzelf hoor, anderen en ook ik zullen ons daar vast ook wel eens schuldig aan maken.
Geheel objectief blijven als topicstarter van een ATI topic is natuurlijk onbegonnen werk. Anders zou het zijn als ik een topic draaiende hield dat echt een overkoepelend topic was voor alle videokaarten van allerlei fabrikanten/merken. Daar mag je verwachten dat degene die de boel opstart en voorziet van informatie, de boel neutraal brengt. Ik vraag me soms nog wel eens af hoe ik het een paar jaar terug voor elkaar kreeg om tegelijkertijd de first post te doen van het ATI topic zowel als het nVidia GeForceFX topic. :+
Maar dat er zelfs aan het uitstel van de R600 in bepaalde mate nog een positieve draai wordt gegeven, dat vindt ik gewoon vreemd. Zeker ook gezien de officiele verklaringen die daaraan worden gegeven.
Wat verwacht je dan precies als ik vragen mag? Als R600 uitgesteld wordt, dat ik dan meteen ga roepen hoe slecht het wel niet is en dat de wereld ten onder gaat en dat nVidia straks als enige over blijft en dat R600 de nieuwe 'NV30' is of dat AMD slechte beslissingen maakt? Sorry hoor, maar zo doemdenkerig ben ik niet. Het zijn maar videokaarten en de wereld gaat gewoon verder. Ik kan ook niets doen aan de strategische beslissingen van AMD, wat voor reden er dan ook achter zit. Ik kan alleen maar het nieuws naar de community brengen en eventueel vanuit mijn oogpunt uitleg geven over de eventuele hoe en waaroms.

De R600 komt wanneer die klaar is. Ja, het is jammer dat-ie later komt zeker als je je had ingesteld op een release in Maart. Ik kan me voorstellen dat mensen daarom teleurgesteld zijn en dat ongenoegen kan je prima uiten. Maar het lijkt wel alsof de mensen die een NV kaart hebben het hardst schreeuwen nu de R600 vertraagd is. Ja, nVidia heeft voorlopig de DX10 markt voor zich. Ja, misschien zijn er wel enorme problemen. Ja, we zullen er waarschijnlijk nooit echt achter komen wat het probleem was. Maar zijn dat allemaal redenen om meteen in een negatieve spiraal te komen en een rouwkleed over het ATI topic heen te hangen? Relativeer de boel ook even: er zijn geen echte DX10 games en de competitie heeft ook redelijk wat problemen met de Vista drivers.

Verder ik geef alleen de informatie door die mij ter ore gekomen is. Niets meer niets minder. Als dat dan opgevat wordt als 'een positieve draai geven aan het negatieve', dan zij het zo. Ik blijf gewoon optimistisch ingesteld. Er zijn namelijk genoeg andere mensen die pessimistisch willen (en kunnen) zijn in het ATI topic zoals de laatste tijd wel gebleken is....

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben het er wel mee eens dat ATI's topicstarter af en toe een iets te mooie draai aan zaken wil geven danwel iets te gevoelig reageert maar toch begrijp ik dat wel. Het is logisch als je zoveel tijd en energie ergens insteekt dat je een beetje meer van "jouw merk" vergoeilijkt.
Het lijkt helaas alleen wel eens sport om de discussie van de TS te kunnen "winnen". Meestal is dit niet mogelijk omdat een situatie van verschillende kanten bekeken kan worden en is dat dus ook zinloos.

In het ati topic is het naar mijn smaak erg goed mogelijk om ati en nvidia met elkaar te vergelijken en om kritiek te hebben op ati. Volgensmij is er geen één ati fan die niet heeft toegegeven dat nvidia met de G80 een heel goed produkt heeft afgeleverd en dat bijv. de X1800 te laat op de markt was en de R600 ook. Echter, het gaat er met name om hoe je iets verwoordt. Persoonlijk vindt ik daarin de nvidiafans toch een stuk aggressiever en onprettiger.

Stel er wordt als verklaring voor de gecancelde R600 launch gespeculeerd dat ATI een drivertweak heeft ontdekt mbt de Memcontroller waarmee wellicht een hele grote driverwinst kan worden gehaald. De post is bij wijze van spreken nog niet gemaakt en iemand knalt er al, vaak op enigzins opruiende wijze, een reply neer dat "nvidia in de tussentijd ook aan de drivers werkt en dat die ook wel een performancewinst kunnen halen".

nvidiafans komen op mij toch meer over als: "ja de mijne staat bovenaan in 3dmark dus is de beste" Nuancering komt meer uit het atikamp naar mijn smaak.

Men hoeft ook niet tot in het oneindige een discussie door te voeren om gelijk te krijgen. De rest van de mensen is ook niet gek en kan na een paar posts over en weer de strekking heus wel op zijn merites beoordelen.

Verder hoop ik dat CJ gewoon door blijft gaan want hij onderhoudt een van de beste TS's van het forum en post heel veel nuttige en leuke weetjes en nieuwtjes. d:)b

Het belangrijkste is uit bovenstaande is dat we allemaal voor we op Enter rammen even kijken hoe we bepaalde dingen hebben opgeschreven. Dat zal vast een stuk schelen! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Help!!!! schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:39:

Het belangrijkste is uit bovenstaande is dat we allemaal voor we op Enter rammen even kijken hoe we bepaalde dingen hebben opgeschreven. Dat zal vast een stuk schelen! :)
Dat was in mijn geval idd even beter geweest ja. :Y

Maar ja, ik kan er nu niks meer aan doen. :') Soms moet je idd even op je handen zitten als je iets leest waar je het volledig niet mee eens bent of waar naar je gevoel iets aan zou kunnen worden toegevoegd. Of het gewoon negeren en doorlezen.

Ik doe dat normaliter ook wel, maar deze keer ging het ff mis. O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 22-02-2007 20:05 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RappieRappie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:01:
[...]

Dat was in mijn geval idd even beter geweest ja. :Y

Maar ja, ik kan er nu niks meer aan doen. :') Soms moet je idd even op je handen zitten als je iets leest waar je het volledig niet mee eens bent of waar naar je gevoel iets aan zou kunnen worden toegevoegd. Of het gewoon negeren en doorlezen.

Ik doe dat normaliter ook wel, maar deze keer ging het ff mis. O-)
We posten allemaal wel ns iets wat net te ver gaat maar voorzover ik me kan herinneren was dit voor jou een incident dus van mij hoef je niet weg te blijven. En in het algemeen: laten we elkaars leven niet al te zuur proberen te maken. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Edit;

foutje.

[ Voor 255% gewijzigd door Format-C op 23-02-2007 12:37 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb vrij weinig toe te voegen aan wat er al gezegd is. Persoonlijk ga ik qua mening mee met Althalus, Uploader en RappieRappie. Ik zou het zelf zeer prettig vinden als er wat meer neutraliteit getoond of in ieder geval getolereerd wordt in het topic...
Het neutraliteits en tolerantieniveau is vrij goed af te lezen aan hoe er met posts van neutrale mensen <lees: zij die van de beide merken gewoon per keer het beste kopen (qua performance of prijs/performance)> omgesprongen wordt, en da's bepaald niet altijd netjes. Deze mensen worden ook regelmatig voor nVidiots uitgemaakt, wat de sfeer er zeker niet beter erop maakt.

Aan de andere kant zitten er een paar - i.m.o. hinderlijke - fanboys van zowel ATi als nV in het topic, waarbij ik zelf mijn best doe die zoveel mogelijk te negeren (ik ga geen namen noemen, lijkt me overbodig). Het moge echter duidelijk zijn dat op trollerige post's van nV fanboys flink wat afgehakt wordt terwijl hetzelfde kaliber posts van ATi fanboys vergoelijkt worden.
Zit waarschijnlijk in het karakter van het topic, maar de mate waarin dit gebeurt irriteert me af en toe wel. Ik zie/zag ook te pas en te onpas nV30 vs R300 (en vergelijkbare koekarkassen) uit de sloot gesleurd worden om nV mee om de oren te slaan... of om 'aan te tonen' dat de - helaas - nog immer door afwezigheid schitterende R600 ontzettend gaat heerschen bijv.

Dat de beide videokaartmerken merendeels worden afgemeten aan hun producten in het (m.n. high-end) videokaartsegment vind ik persoonlijk vrij logisch. Het zijn beide immers videokaartbakkers van oorsprong, en dit is nog steeds grotendeels hun core-buisness... daarbij zijn het ook nog eens de enige 2 serieuze (game)videokaarbakkers. Als je ook de topicstarts van het topic bekijkt is dit vrij duidelijk... 80% daarvan gaat over videokaarten, dus het is niet zo vreemd dat ook 80% van de discussie over videokaarten (en wat daaromheen hangt) gaat.

Wat betreft CJ:
Allereerst ben ik het met iedereen eens dat CJ zeer goed werk verricht om en rond het topic.
Persoonlijk ben ik echter wel van mening dat CJ erg kritiekloos ten opzichte van ATi staat en erg kritisch ten opzichte van nV. Dit kan natuurijk (ieder zijn mening), maar je moet er vervolgens alleen niet vreemd van staan te kijken dat mensen een contra-mening posten, of in ieder geval iets neerzetten om te nivelleren. Dit wekt dan weer irritatie bij de ATi-aanhang etc. etc. etc.
Vandaar ook mijn pleidooi e.e.a. wat neutraler te brengen. Ik denk dat dit veel gedoe scheelt.

<edit>
In dat kader kan ik overigens de frustratie die RappieRappie hier uit in het ATi topic prima begrijpen. Dat hij neutraal is kan ik persoonlijk onderschrijven... hij heeft enkele maanden geleden z'n 7950GX2 geruild met mijn X1900XTX (nadat hij eerder al een XTX had weggedaan) omdat dat voor ons beiden een betere spelervaring gaf (ik speel op 1920x1200 en hij met vSync aan zodoende). Wij gaan beiden - los van merk - voor de kaarten die ons de beste spelervaring geven voor ons geld, net als diverse anderen waarvan er een aantal ook hier hebben gereageerd.
Ik hoop dat de afgelopen paar reacties van neutrale(re) mensen - en dit topic - wat dat betreft als eye-opener worden gezien, en er ook concreet wat mee gedaan wordt. Anders verword het ATi nieuwsdiscussie topic vermoedelijk snel tot een gezellige fanATic-only corner... ook leuk, maar meldt dat dan ff in de topictitel. Weet iedereen waar die aan toe is.

[ Voor 22% gewijzigd door Cheetah op 23-02-2007 02:34 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Cheetah schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:50:
In dat kader kan ik overigens de frustratie die RappieRappie hier uit in het ATi topic prima begrijpen. Dat hij neutraal is kan ik persoonlijk onderschrijven... hij heeft enkele maanden geleden z'n 7950GX2 geruild met mijn X1900XTX (nadat hij eerder al een XTX had weggedaan) omdat dat voor ons beiden een betere spelervaring gaf (ik speel op 1920x1200 en hij met vSync aan zodoende). Wij gaan beiden - los van merk - voor de kaarten die ons de beste spelervaring geven voor ons geld, net als diverse anderen waarvan er een aantal ook hier hebben gereageerd.
Ik hoop dat de afgelopen paar reacties van neutrale(re) mensen - en dit topic - wat dat betreft als eye-opener worden gezien, en er ook concreet wat mee gedaan wordt. Anders verword het ATi nieuwsdiscussie topic vermoedelijk snel tot een gezellige fanATic-only corner... ook leuk, maar meldt dat dan ff in de topictitel. Weet iedereen waar die aan toe is.
Over het al dan niet neutraal zijn wil ik nog even het volgende zeggen. Het zegt absoluut niets of je nou een nVidia kaart hebt omgeruild voor een ATI kaart. Of omgekeerd. En dan spreek ik uit eigen ervaring. Er zijn genoeg redenen te bedenken om toch de voorkeur te blijven houden voor een bepaald merk, maar toch voor de ander te gaan als deze bv betere IQ heeft, stabieler is onder een bepaald besturingssysteem, minder compatibiliteitsproblemen vertoond, de beste prijs/kwaliteit verhoudig biedt in een bepaald prijs segment etc. Zo kan ik er nog veel meer bedenken.

Ja, er zijn mensen die over het algemeen redelijk neutraal zijn. Maar het zijn er niet veel. Ik zie namelijk vaak genoeg dat de ware aard van bepaalde zgn neutrale mensen na verloop van tijd boven komt drijven. Sommige mensen zijn zo goed om toe te geven dat ze naar een bepaald merk neigen. Het zijn echter vaak de mensen die niet laten merken die de meeste problemen in dit soort topics opleveren.

Het ATI topic is vooral begonnen als (gezellig) topic waar mensen met een voorkeur voor ATI goed met elkaar konden discussieren, maar het was ook een topic waar mensen met een voorkeur voor andere merken welkom waren (en nog steeds zijn). Dit gebeurde in het begin (en af en toe nog steeds sporadisch) met goed doordachte argumenten, zoals het ook hoort. Het staat zelfs in de topicregels... beargumenteer je posts goed. De laatste tijd komen er van beide kanten af steeds fellere reacties waar mensen de aankoop van hun videokaart continue proberen te verdedigen zonder een goede beredenering. Ondanks dat ik ATI/AMD vaak verdedig, kan je mij er niet op betrappen dat ik dit niet doe zonder goede/volledige argumentatie of zonder direct al te persoonlijk te worden, ook al haalt iemand direct uit naar mij. Voor mij is dat het belangrijkste in het topic.

De mods hebben me gevraagd wat vaker aan de Topic Report bel te trekken als ik iets zie wat niet in het topic past, in plaats van het zelf proberen op te lossen. Dion_b heeft namelijk helemaal gelijk. Een rode naam ziet er dreigender uit dan een zwarte. Het is jammer dat sommige mensen (uit beide kampen) niet in zien dat het alleen maar gaat om een stukje hardplastic met wat transistoren en dan zelf alles kunnen relativeren. Het is niet je leven die je hoeft te verdedigen. Het is maar een stukje techniek. ;)

Het doet me in ieder geval goed om hier in dit topic en in het andere topic te lezen dat het overgrote deel nog steeds tevreden is over de gang van zaken. En ook degenen die me een mail hebben gestuurd met hun steunbetuigingen (want die waren er! ;) ), bedankt! En voor de mensen die wat sneller geirriteerd raken de laatste tijd (geld voor beide kampen): haal eerst diep adem en tel rustig tot 10 alvorens iets te posten. Heb je iets getypt, lees het dan nog even na en kijk of het nog binnen de forum- en topicregels past voordat je op 'verstuur bericht' klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:36:
[...]

Ik zie namelijk vaak genoeg dat de ware aard van bepaalde zgn neutrale mensen na verloop van tijd boven komt drijven. Sommige mensen zijn zo goed om toe te geven dat ze naar een bepaald merk neigen. Het zijn echter vaak de mensen die niet laten merken die de meeste problemen in dit soort topics opleveren.
Dit is iets waarop IK commentaar krijg. "Bepaalde zgn neutrale mensen". Noem ze dan even bij naam.
De laatste tijd komen er van beide kanten af steeds fellere reacties waar mensen de aankoop van hun videokaart continue proberen te verdedigen zonder een goede beredenering.
Dan moet je je toch af gaan vragen HOE dit komt, en waarom dit de laatste tijd erger wordt.
Het is jammer dat sommige mensen (uit beide kampen) niet in zien dat het alleen maar gaat om een stukje hardplastic met wat transistoren en dan zelf alles kunnen relativeren. Het is niet je leven die je hoeft te verdedigen.
No offense; maar bij jou lijkt het toch wel een beetje zo te zijn.
En voor de mensen die wat sneller geirriteerd raken de laatste tijd (geld voor beide kampen): haal eerst diep adem en tel rustig tot 10 alvorens iets te posten. Heb je iets getypt, lees het dan nog even na en kijk of het nog binnen de forum- en topicregels past voordat je op 'verstuur bericht' klikt.
En dit geldt natuurlijk ook voor uitspraken die mensen prikkelt om te reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 23-02-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Jongens, deze discussie leidt verder nergens meer toe. Een V&B mod heeft gesproken en laten zien hoe zij over het beleid denken. Veel mensen hebben laten zien wat ze denken en het is wel duidelijk wat het overgrote deel vind. Ik zal dan ook verder niet meer reageren in dit topic. Heb je nog ergens problemen mee of wil je gewoon ergens over praten, voeg me dan toe op MSN of stuur me een mail. Ongetwijfeld kunnen we er dan rustig over verder praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07
Cheetah schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:50:
Het neutraliteits en tolerantieniveau is vrij goed af te lezen aan hoe er met posts van neutrale mensen <lees: zij die van de beide merken gewoon per keer het beste kopen (qua performance of prijs/performance)> omgesprongen wordt, en da's bepaald niet altijd netjes.
vaak zijn het echter ook de mensen die van zichzelf denken neutraal te zijn, maar toch trollerig reageren en zelfs toegeven de drang te voelen hun huidige merk (meest recente aankoop) te moeten verdedigen.
Het moge echter duidelijk zijn dat op trollerige post's van nV fanboys flink wat afgehakt wordt terwijl hetzelfde kaliber posts van ATi fanboys vergoelijkt worden.
dat lijkt me logisch in dit topic, in het Nv topic zou het omgekeerde gebeuren, ware het niet dat Ati-fanboys daar veel minder zitten te trollen dan hun Nv tegenhangers in het ATi topic... :/
Persoonlijk ben ik echter wel van mening dat CJ erg kritiekloos ten opzichte van ATi staat en erg kritisch ten opzichte van nV
persoonlijk vind ik dit erg overdreven
.
Dit kan natuurijk (ieder zijn mening), maar je moet er vervolgens alleen niet vreemd van staan te kijken dat mensen een contra-mening posten,
indien onderbouwd en zonder trollerige nuances geen enkel probleemnatuurlijk
of in ieder geval iets neerzetten om te nivelleren.
vanwaar de drang iets te willen nivilleren??? ik snap dit niet. gewoon zomaar iets willen posten om tegengewicht te geven???
Dit wekt dan weer irritatie bij de ATi-aanhang etc. etc. etc.
lijkt me logisch, leeg geblaat alleen om tegengewicht te willen geven (en dus eigenlijk je laatste merk te verdedigen, zie neutraliteit) heeft echt niemand wat aan en verziekt alleen de sfeer.
Vandaar ook mijn pleidooi e.e.a. wat neutraler te brengen. Ik denk dat dit veel gedoe scheelt.
helemaal mee eens, maar dan vooral voor de (momenteel?) Nv-fractie die hun noodzakelijke nivillerings acties imo veel minder neutraal brengen dan het originele nieuws...
<edit>
In dat kader kan ik overigens de frustratie die RappieRappie hier uit in het ATi topic prima begrijpen.
ik niet en had dit ook niet echt van Rappie verwacht (gezien zn post-geschiedenis) dat wat hij daar typt kan gewoon niet en de modbreak is volledig terecht imo!
maar meldt dat dan ff in de topictitel. Weet iedereen waar die aan toe is.
de titel lijkt me meer dan duidelijk.

tenslotte nog een paar quote's van Help!!! waar ik het volledig mee eens ben:
Het lijkt helaas alleen wel eens sport om de discussie van de TS te kunnen "winnen". Meestal is dit niet mogelijk omdat een situatie van verschillende kanten bekeken kan worden en is dat dus ook zinloos.
Echter, het gaat er met name om hoe je iets verwoordt. Persoonlijk vindt ik daarin de nvidiafans toch een stuk aggressiever en onprettiger.
De post is bij wijze van spreken nog niet gemaakt en iemand knalt er al, vaak op enigzins opruiende wijze, een reply neer dat "nvidia in de tussentijd ook aan de drivers werkt en dat die ook wel een performancewinst kunnen halen".
dit met daarna vaak een opmerking hoe blij ze toch nog zijn met hun kaart...
Verder hoop ik dat CJ gewoon door blijft gaan want hij onderhoudt een van de beste TS's van het forum en post heel veel nuttige en leuke weetjes en nieuwtjes. d:)b

Amen sister! :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

hoho...ik ben een consolegamer, dus deze hele discussie laat me eigenlijk koud (ik speel enkel UT2K4 op men pc). Het verbaast me wel hoe fanatiek sommige mensen zijn over een verdomde videokaart, al had je een sis onboard grafische adapter, zolang je de spellen kunt spelen die je leuk vindt zie ik toch geen probleem?
De reden waarom ik nu mijn mond opendoe is omdat ik hier veel parallellen zien met het xbox360 en het PS3 topic: onzinnige vergelijkingen die totaal irrelevant zijn: kan het je favo game spelen, koop het dan en hou op met zagen. Wat kan het je schelen wat een ander koopt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik maak even een parallel om een punt te illustreren, want ik begrijp hoe irritant sommige dingen kunnen zijn. De 'aangepaste' CJ quote verwoordt dan ook prima wat ook mijn mening is.
Anoniem: 107626 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:18:
De afgelopen paar maanden wordt het topic steevast verpest door nvidia xbox aanhangers en alhoewel de meeste zichzelf proberen te verschuilen in de "ik koop alleen maar t beste wat op de markt te verkrijgen is"-groep, lopen ze ondertussen allemaal fanboyistische opmerkingen te maken. Het topic wordt daardoor gebombardeerd met allerlei nV G80 xbox praat. Een vergelijking is m.i. natuurlijk geen probleem, maar het is niet de bedoeling om allerlei speculaties over toekomstige nv xbox producten te bespreken.
Sowieso dat in de topicnaam ATI Playstation staat, geeft toch aan dat het een bias(!!) richting ATI Playstation heeft, of zie ik dat verkeerd?
CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:10:
[...]

Het feit is dat het ATI Playstation topic is opgericht voor ATI Playstation liefhebbers als middel om ze op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes en leuke weetjes/feitjes te bespreken. Je ontkomt er dan niet aan dat discussies een rood Sony tintje zullen hebben en dat de voorkeur naar rood Sony gaat. Als bezoeker/lezer zou het feit dat de naam "ATI Playstation" in het topictitel staat al een enorm waarschuwingssignaal moeten zijn over de sfeer die er hangt. Je rijd toch ook niet met 120 km/u op een weg waar duidelijk met een bord "30" staat (uitzonderingen daar gelaten)? Je gaat toch ook niet als diehard deathmetal fan naar een klassiek concert en daar roepen dat deathmetal veel beter is en klassieke muziek zuigt?

Het ATI Playstation topic is geen algemeen videokaarten console topic. Er staat duidelijk een merknaam in de topictitel.
Je vindt het dus gemakkelijk in allerhande topics terug. Ik neem nu dit voorbeeld omdat ik een grote persoonlijke interesse heb in sony/playstation. Maar continu word je dus onderbroken door xbox diehards die je van de grootste vergissing van je leven moeten behoeden. Het feit alleen al dat je in het betreffende topic rondhangt en geïnteresseerd ben in de nieuwtjes betekent al dat je weinig onder de indruk raakt van de anti posts en zeker zelf wel een mening kan vormen. En toch komen ze op allerhande manieren agressief proberen...

Het is er verbeterd (ik heb het over het vroegere PS3 topic in SGD) en er wordt beter op gemod, maar het zou nog iets strenger mogen zijn. Al begrijp ik wel dat de mods niet telkens opnieuw een topic tot de orde kan roepen (cfr. battlefield 2 topic). In het aparte PS3 subforum is de sfeer al heel wat beter, met uitzondering weer van een paar fundamentalisten en cynici die PER SE overal hun ongevraagde mening moeten doordrukken.

In het algemeen denk ik dat vooral de attitude verkeerd ligt. Online community gedrag en leven is voor de meeste nerds (we zullen ze maar een naam geven) zo belangrijk dat ze heel fanatiek hun visies moeten komen verdedigen. Effe ademhalen, de relativiteit van alles proberen te vatten en elkaar rustig laten doen zit er niet meer in. Velen zouden er deugd aan hebben om wat meer vanachter de pc te komen en zich irl wat onder de mensen te begeven :p

Kortom, je vind het overal en het is van alle tijden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Puppetmaster schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:24:
[...]
ik niet en had dit ook niet echt van Rappie verwacht (gezien zn post-geschiedenis) dat wat hij daar typt kan gewoon niet en de modbreak is volledig terecht imo!
Dat heb ik zelf ook al aangegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Puppetmaster schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:24:
[...]

dat lijkt me logisch in dit topic, in het Nv topic zou het omgekeerde gebeuren, ware het niet dat Ati-fanboys daar veel minder zitten te trollen dan hun Nv tegenhangers in het ATi topic... :/
Nee, sterker nog, het zijn in de nVidia topic nota bene vaker de nVidia fanboys zelf die over de schreef gaan... :X

En for the record, ik draai zelf meer nVidia dan iets anders aangezien de Linux drivers beter zijn en in de prijscategorie waar ik zat voor m'n WinXP gamebak (EUR 175 ofzo voor VGA) de nVidia 7600GT zuiniger en sneller was dan het ATi-alternatief 8 maanden geleden. Dus ik draag nVidia zeker een warm hart toe - maar dat betekent dus niet dat ik loze pro-nVidia of anti-ATi flames ga tolereren :o
Boeboe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:44:
[...]

De reden waarom ik nu mijn mond opendoe is omdat ik hier veel parallellen zien met het xbox360 en het PS3 topic: onzinnige vergelijkingen die totaal irrelevant zijn: kan het je favo game spelen, koop het dan en hou op met zagen. Wat kan het je schelen wat een ander koopt?
Sanity at last :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

sewer schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:25:
Ik lurk daar alleen, maar als ik na elke 100 replies even zo'n pagina scan dan zitten er IMO misschien 15 nuttige replies tussen (van personen als CJ, the source, gfmike, edward2 en nog een paar anderen).
Als je alleen nog maar deze "nuttige" replies wilt toestaan zal het topic onmiddelijk doodgaan. Uiteindelijk zijn het mensen die hier posten en we zitten nu eenmaal zo in elkaar dat we graag onze mening geven en/of meningen van anderen willen horen, ook de minder gefundeerde. Door de stengere regels zullen veel mensen geen zin meer hebben om te posten en (dus) uiteindelijk ook niet meer om te lezen.

De meeste mensen hebben waarschijnlijk een voorkeur voor ATi of nVidia. Het zou natuurlijk belachelijk zijn als al deze mensen hun (werkelijke) mening niet meer mogen posten in het hier besproken topic. Dan sluit je een groot deel van de users uit.

Edit: even een reactie uit het ATi topic:
hjs schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:21:
Wat een gezeur, ik volg de draad al vanaf voordat hij bestond. :+
maar ik blader hem tegenwoordig alleen nog maar ff snel door of er nog wat nieuws gepost wordt.

Ik lees eigenlijk alleen nog als ik een post zie van CJ (behalve als hij begint met een quote van iemand op GoT), Edward2, The Source of GFMike.
Hier is toch niets mis mee? Andere mensen (zoals ik) vinden ook veel andere reacties leuk en nuttig om te lezen. Als je binnen het topic zoekt op "CJ, Edward2, The Source, GFMike" krijg je alleen hun posts.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 23-02-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:35:
[...]

Als je alleen nog maar deze "nuttige" replies wilt toestaan zal het topic onmiddelijk doodgaan. Uiteindelijk zijn het mensen die hier posten en we zitten nu eenmaal zo in elkaar dat we graag onze mening geven en/of meningen van anderen willen horen, ook de minder gefundeerde. Door de stengere regels zullen veel mensen geen zin meer hebben om te posten en (dus) uiteindelijk ook niet meer om te lezen.

De meeste mensen hebben waarschijnlijk een voorkeur voor ATi of nVidia. Het zou natuurlijk belachelijk zijn als al deze mensen hun (werkelijke) mening niet meer mogen posten in het hier besproken topic. Dan sluit je een groot deel van de users uit.
Sinds wanneer zijn -waar dan ook op GoT- ongefundeerde meningen toegestaan :?

Iedere mening is op zich te verdedingen, zolang je het ergens op baseert. Doe je dat niet, dan overtreed je sowieso GoT beleid.

Dat geldt net zo voor 'grote' topics als ergens anders :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik merk dat het ATI topic geen vervuiling van bovengenoemde aard meer heeft en het valt me op hoe lekker dat doorleest ! Houden zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Heer Hertog schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:32:
[...]

Van A tot Z mee eens.

[...]

[...]

En wat voegt dit nu toe?
Ik ben nog steeds die-hard nVidia aanhanger (waarom word ik er trouwens juist bij gehaald?) maar ik vind het gewoon kinderachtig om in een ATI-topic ATI te gaan bashen. Ik heb die oude delen eens doorgelezen en het is echt ongelofelijk wat een zooi daar tussenstaat met fanboys van beide kanten.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Ik zal ook maar eens een post achterlaten. Ik lees zelf bijna alle reacties door, ook al post ik nooit wat. Het valt me op dat er wanneer nieuws wordt gepost en daarover gespeculeerd wordt, iemand anders gelijk de speculaties om gaat gooien naar zijn eigen wil. En dit zonder in beschouwing te laten dat de andere ook juist kan zijn. Er hangt daar teveel een "ik heb gelijk"-mentaliteit en laat de ander niet denken wat de ander wil. En hierdoor krijg je dus botsingen.

Dit gebeurt daarnaast ook vaak door nVidia erbij te betrekken. Dus bijvoorbeeld als men zegt dat de R600 mogelijk uitgesteld is doordat er meer performance uit de drivers te halen zijn, gelijk erachteraan, ja maar 8800 is ook niet geoptimaliseerd qua drivers dus die zal daarna ook beter presteren. Maar dan komt het door de zinsbouw over als: nananana nVidia zal toch winnen en ATi zuigt nananana

Ik snap dat dit frustraties opwekt bij bepaalde mensen. En als men eenmaal over nVidia begint, wil het niet meer ophouden. En als er gezegd wordt dat je dan naar het nVidia Topic moet, wordt er weer gezeken dat je niet mag discussieren. Er mag wel gediscussieerd worden door te vergelijken met nVidia, maar steeds de opmerkingen dat nVidia toch beter is en ATi altijd laat is in een cirkel wordt niemand goed van. Het lijkt meer het OudnieuwsTopic. Die herhalingen wordt niemand goed van. Er wordt iets nieuws gepost, gebruikt men weer dezelfde argumenten, als 20 topics geleden. Wat is er dan nog het nut van?

Ik vind dat CJ zoals hier al vaak genoeg gezegd wordt het wel goed voor mekaar heeft om het topic draaiend te houden. Als hij iets doorgeeft, is het echter gelijk een soort van bombardering tegen hem alsof hij het uit zijn eigen duim zuigt terwijl dat niet zo is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Phuncz schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:53:
Ik merk dat het ATI topic geen vervuiling van bovengenoemde aard meer heeft en het valt me op hoe lekker dat doorleest !
Check again.

Weer een paar pagina's met meuk. Tja, het wordt denk ik tijd dat er eens echt nieuws komt, want ik heb het idee dat het topic omhoog wordt gekickt door posts met weinig (nieuws) inhoud, wat reakties oplevert die eveneens niet veel inhoud hebben.

Dit gaat al een hele tijd zo; vandaar ook mijn frustratie soms.

Nou ja; kom maar met de nieuwe videokaarten ATi; dan kan er weer eens écht gediscussieerd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij is er momenteel juist vrij veel nieuws op mobiel vlak.

Enige wat momenteel stil ligt is de (imho overrated, zelfs saaie) wie-heeft-er-de-grootste gedoe...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik vind het zelf ook jammer dat zoals al vermeld veel mensen 'hun' merk ten alle tijden lijken te moeten verdedigen, ook enkele posters die hier posten doen dit maar al te graag. Het punt een beetje wat ik zelf ondervind is dat veel post een beetje te _o_ ATI achtig zijn en dat daardoor posts om een kanttekening te maken aan een bepaald bericht dat gepost is nog al snel doorschieten in de ballans en dus iets meer in de _o_ nVidia kant schieten, hierdoor krijg je al snel weer bij een volgende een nVidiotics/fantAIStics reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zie het juist... Ik vond het leuker om alle modbreaks van dion_b te lezen ipv. wat men aan het flamen/trollen/zagen was, veel interessanter dan die kinderachtige replies op elkaar. Ach ja, nog wat OW's aan hun broek en het is snel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b wordt ook niet vrolijk van al die modbreaks zetten, laat staan OWs of erger

(GoT is danwel geen democratie, maar de hoeveelheid bureaucratie en checks & balances maakt dat je geen sancties voor je lol op gaat leggen :z )

Toch vertik ik het om dat topic te sluiten wegens wangedrag van paar mensen erin. Dan nog liever nog een paar uur van mijn tijd eraan opofferen. Gelukkig gaat het maar om een kleine groep die zich niet in weten te houden en heb ik er redelijke vertrouwen in dat het ook daarmee goed gaat komen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat lijkt me idd. de beste oplossing, CJ zijn prachtig werk moet niet verrot worden door wat zielige individuen. Gewoon uitroeien :P Ik merk dat er weer heftig op los gediscussieerd wordt. Nu nog hopen dat men niet weer neigt naar "de G80 pwnd toch alles"-berichten en dan komt het goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

dion_b schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:05:
Toch vertik ik het om dat topic te sluiten wegens wangedrag van paar mensen erin.
Ik verbaas me erover dat je dit (het sluiten) uberhaubt als optie beschouwd. Dat zou een schoffering zijn naar vele users die plezier aan het topic beleven.

Ik merk niet eens dat er geflamed wordt in het topic (wellicht met vele anderen). Een paar mensen zich aan de zogenaamde flames irriteren hoeft nog niet representatief te zijn voor alle lezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 14:56

JHS

Splitting the thaum.

grizzlybeer: Gezien de hoeveelheid modbreaks die in dat topic langsvliegen lijkt het me eerlijkgezegd buiten kijf staan dat er toch bij tijd en wijlen wel wat geflamed wordt.. Als een topic teveel onderhoud vergt kan ik me uitstekend voorstellen dat het dan maar op slot gaat, de hoeveelheid tijd die besteed kan worden aan het modereren van een forum is simpelweg beperkt :) .

DM!

Pagina: 1