Beste iedereen,
Regelmatig check ik het ATi nieuwsdiscussie topic om even te zien wat ik in de nabije toekomst mag verwachten van ATI. De laatste tijd echter, hebben bepaalde gebruikers de inhoud van het topic verandert en heb ik het idee dat er een andere richting aan het topic gegeven moet worden.
Aan de hand daarvan heb ik een reactie opgesteld en deze luidde:
Regelmatig check ik het ATi nieuwsdiscussie topic om even te zien wat ik in de nabije toekomst mag verwachten van ATI. De laatste tijd echter, hebben bepaalde gebruikers de inhoud van het topic verandert en heb ik het idee dat er een andere richting aan het topic gegeven moet worden.
Aan de hand daarvan heb ik een reactie opgesteld en deze luidde:
Nu reageerde de vaste topicstarter, CJ, hier met de volgende woorden op:Althalus schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:01:
Om eerlijk te zijn CJ denk ik dat er misschien in LA eens een discussie gevoerd moet worden over dit topic. Want ik ben niet tevreden over de inhoud en het beleid in dit topic. Het probleem is echter dat een ATI discussietopic onder mijn regels direct gesloten zou worden omdat er al eentje bestaat.
Ik verwacht in een discussietopic:
- de ruimte voor geruchten en speculaties (objectief gebracht)
- geen fanboyism (eindeloze pagina's over hoe goed een kaart wel niet kont gaat schoppen of verzamelplaatjes alsof het over postzegels gaat)
- nieuws, geen outdated discussies over de R300 vs N40
- maar ook de ruimte om het vergelijk te maken. We hebben het hier over multinationals die op de beurs genoteerd staan. Concurrentie is de reden van hun bestaan en daarom moet het mogelijk zijn om de R600 te vergelijken met de G80. Zodra ATI niet op kan boksen tegen NVIDIA zal het marktwaarde verliezen en andersom, dus het is van belang dat je die 2 bedrijven (van mij part intel straks ook) met elkaar mag vergelijken als je een nieuwtje presenteert.
Het probleem is nu dat jij de regels bepaald (natuurlijk binnen GoT niveau) maar zelf ook regelmatig je er aan schuldig maakt omdat dat nu eenmaal niet anders kan (zie mijn 1e alinea). Hopelijk kan je hier iets mee, want ik heb het idee dat het 2 jaar geleden wel goed ging.
Ik snap zijn argumenten wel, en ik vind dat hij veel tijd en moeite stopt in het topic wat natuurlijk fantastisch is. Helaas gaat hij naar mijn mening niet in op mijn argumenten over de verzamelplaatjes en de mogelijkheid om ATi en Nvidia te vergelijken. Het is echter wel zo dat een topic gemaakt wordt door meer dan 1 persoon. Daarom zou het wellicht goed zijn om hier een discussie te starten over hoe dit topic ingevuld moet worden.CJ schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:26:toon volledige bericht
[...]
Ik bepaal de regels niet zelf. Wat er in dit topic hoort te staan, staat zelfs in een sticky topic op dit forum:
[...]
Eventjes de regels bij langs gaan:Daarnaast staat er in de forumregels ook:
- Het centrale onderwerp is hier ATI zoals in de titel is aangegeven. Zie jij nVidia in de topic titel staan? En zelfs de topicregels van dit topic zijn nog soepeler aangezien vergelijkingen nog worden toegestaan mits goed beargumenteerd en niet te repetitief.
- Infolinks, reviewlinks en nieuwslinks worden hier gegeven, alsmede worden driverupdates vermeldt.
- Goed onderbouwde vragen missen hier te vaak.
- Mensen lezen de FAQ niet of gebruiken de search niet.
- Te veel op zichzelf staande problemen ook al staat in de topicregels dat het niet moet gebeuren.
[...]
Zoals het nu al 50 delen gaat, zijn er een aantal mensen die dit topic voorzien van info. Serieus omschreven ervaringen zijn er weinig en ook reviews worden te weinig besproken, alhoewel ze wel vaak gelinkt worden. Als ik een mod was en me echt aan de forumregels zou houden, dan had ik hier al veel vaker een bezem door gehaald of had ik het topic zelfs gesloten. Het wordt hier allemaal te veel en te snel persoonlijk (zie ook "speel de bal en niet de man" regel). En zoals ik het zie, komt die hostiliteit in dit topic voornamelijk af van mensen die nVidia hoog in het vaandel hebben.
Wat mij betreft zijn de mods nog vrij coulant geweest in hun moderatie. Het enige wat ik hier doe is de boel in goede banen proberen te leiden en mensen voorzien van info. Misschien is een hernoeming naar "ATI Radeon Info Topic" wel beter. Of misschien moet ik mijn plannen om een apart NL ATI forum/website te maken, maar weer eens uit de ijskast halen waar dit allemaal wel beter in past.
Regels: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Overigens is dit inderdaad niet de plek om dit te bespreken, ik raad je dan ook aan om een topic in LA aan te maken, mocht je het niet eens zijn met de manier waarop het hier aan toe gaat.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "