Ik heb een tijdje terug op de A2 een aanrijding gehad. Het was nat (regen) en druk. Snelheid bedroeg op dat moment 70km/u waar 90 (of 100) was toegestaan. Ik reed op de meest linkse baan. 5 auto's voor me op de middelste baan gaat er ineens een auto van rechts naar links. Al het verkeer voor me vol op de rem. Zij hadden allen ABS en ik dus niet. Je raad het al; een botsing tot gevolg, met alleen materiele schade. (Impact was met 30km/u maar toch voor een goede 16.000 euri schade in 1 seconde, verdeeld over 3 auto's waarvan die van mijn het ergst er aan toe was)
Duidelijk mijn schuld, maar niet opzettelijk en ik was ook niet de aanleiding voor het remgedrag van mijn voorstanders. Achterrijden is altijd fout natuurlijk. Overigens was de afstand ruim voldoende voor normaal remmen, dus ik zat niet te kleven ofzo, maar klaarblijkelijk zat ik er wel te dicht op.
Politie heeft een PV opgemaakt en geblazen etc, etc. Verzekeringswerk is geregeld etc.
Maar vandaag:
Een brief van het CJIB: Of ik even 225 balletjes wil overmaken voor een strafbaar feit. Namelijk: Het voertuig niet tot stilstand brengen binnen de afstand waarover de weg vrij was.
(Ik wis niet dat dit strafbaar was in dit soort situaties; k*twetgeving)
Dit is dus standaard procedure en gebruikelijk.
Ik weet dat dit de beste constatering is van het feit wat is gepleegd en wat dus volgens de wet strafbaar is en waar ik me van bewust ben.
Iemand idee hoe ik hier het best in tegen beroep kan gaan.
Betalen doe ik zowieso! en daarna vecht ik het wel uit. Rechtsbijstandsverzekering heb ik niet (Dit geeft weer aan dat het daar hoogtijd voor is)(Afsluiten en gebruiken voor iets uit het verleden mag en kan niet dus heeft geen zin)
Owhjah: Auto was van mn baas waar ik freelance voor werk (Gelukkig alrisk verzekerd en duidelijke afspraken dus daarmee is de relatie nog steeds erg goed)
Suggesties/voorstellen/opzetjes?
Stinger is a little much pist off!
Duidelijk mijn schuld, maar niet opzettelijk en ik was ook niet de aanleiding voor het remgedrag van mijn voorstanders. Achterrijden is altijd fout natuurlijk. Overigens was de afstand ruim voldoende voor normaal remmen, dus ik zat niet te kleven ofzo, maar klaarblijkelijk zat ik er wel te dicht op.
Politie heeft een PV opgemaakt en geblazen etc, etc. Verzekeringswerk is geregeld etc.
Maar vandaag:
Een brief van het CJIB: Of ik even 225 balletjes wil overmaken voor een strafbaar feit. Namelijk: Het voertuig niet tot stilstand brengen binnen de afstand waarover de weg vrij was.
(Ik wis niet dat dit strafbaar was in dit soort situaties; k*twetgeving)
Dit is dus standaard procedure en gebruikelijk.
Ik weet dat dit de beste constatering is van het feit wat is gepleegd en wat dus volgens de wet strafbaar is en waar ik me van bewust ben.
Iemand idee hoe ik hier het best in tegen beroep kan gaan.
Betalen doe ik zowieso! en daarna vecht ik het wel uit. Rechtsbijstandsverzekering heb ik niet (Dit geeft weer aan dat het daar hoogtijd voor is)(Afsluiten en gebruiken voor iets uit het verleden mag en kan niet dus heeft geen zin)
Owhjah: Auto was van mn baas waar ik freelance voor werk (Gelukkig alrisk verzekerd en duidelijke afspraken dus daarmee is de relatie nog steeds erg goed)
Suggesties/voorstellen/opzetjes?
Stinger is a little much pist off!
[ Voor 3% gewijzigd door Stinger666 op 22-02-2007 14:49 ]