Hoe automatische reboot Windows XP zonder inloggen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 914 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PorkCharSui
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10-2022
Hallo,

Ik heb een Windows XP systeem in een Novell netwerk hangen waar ik af en toe via een VNC prog(UltraVNC) op inlog. Nu gebeurt het te vaak dat er een connectie open blijft staan na het afsluiten van VNC zodat ik er niet meer op kan komen. RDC kan ik NIET aanzetten op die machine!

Nu d8 ik... Als ik die machine nou elke dag automatisch kan laten rebooten is het geen probleem meer. Dit daarentegen is het volgende probleem! Hoe kan ik een Win XP machine laten rebooten zonder dat ik er eerst met m'n Novell account op moet inloggen. Ik moet dus iets hebben dat ik als system service/deamon kan draaien wat elke dag die PC reboot, liefst ook nog op een bepaalde tijd.

Nu wemelt het op inet van de tooltjes om je PC automatisch te rebooten... maar daarvoor moet je altijd eerst ingelogd zijn! Heb ik dus nix aan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
je kunt m toch ook overnemen met novell? zenworks dan, ik neem aan dat je die hebt ?

ik zou zoeken naar een andere versie van ultravnc ofzo.. niet met zo'n rare workaround een oplossing maken :s

[ Voor 40% gewijzigd door sjongenelen op 22-02-2007 14:43 ]

you had me at EHLO

• PorkCharSui
Zenworks werkt ook alleen wanneer je bent ingelogd op die PC en het is juist de bedoeling dat ik(en anderen) er bij kunnen zonder dat er ingelogd is. Zodat we dan als we op die PC zitten op ons eigen account in kunnen loggen.

Nog goeie suggesties voor een freeware VNC tool anders?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het niet beter om gewoon via computermanagement even de service van ultravnc te stoppen en te herstarten?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• PorkCharSui
Ja maar het probleem is dat ik dat niet remote kan doen als er nog een connectie open staat en ik er dus niet meer bij kan. Nog ff voor de duidelijkheid:

Ik connect dus vanaf thuis, via ultravnc op een PC op het werk. Ik doe daar m'n ding en sluit dan ultravnc weer af. Later die avond bijv. bedenk ik dat ik nog iets wil doen op het werk, maar als ik nu verbinding probeer te maken, dan lukt mij dat niet meer omdat die PC op het werk denkt dat er nog een connectie open staat.

Het enige wat dan helpt is om fysiek bij die bak de de connectie te resetten. Aangezien ik 's avonds geen zin heb om 1st een uur naar het werk te reizen om die bak een schop te geven, leek het me een mooie middenweg om die bak zichzelf op een bepaald tijdstip te laten resetten. Zodat ik iig na het vast gestelde tijdstip weer in kan loggen.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
PorkCharSui schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:54:
Ja maar het probleem is dat ik dat niet remote kan doen als er nog een connectie open staat en ik er dus niet meer bij kan. Nog ff voor de duidelijkheid:

Ik connect dus vanaf thuis, via ultravnc op een PC op het werk. Ik doe daar m'n ding en sluit dan ultravnc weer af. Later die avond bijv. bedenk ik dat ik nog iets wil doen op het werk, maar als ik nu verbinding probeer te maken, dan lukt mij dat niet meer omdat die PC op het werk denkt dat er nog een connectie open staat.

Het enige wat dan helpt is om fysiek bij die bak de de connectie te resetten. Aangezien ik 's avonds geen zin heb om 1st een uur naar het werk te reizen om die bak een schop te geven, leek het me een mooie middenweg om die bak zichzelf op een bepaald tijdstip te laten resetten. Zodat ik iig na het vast gestelde tijdstip weer in kan loggen.
mss gewoon een net stop start batch maken en die elk uur te laten runnen via task scheduler? ok je verliest wel je sessie na een uur maar je kunt het gewoon uitzetten als je thuis actief bezig bent. wanneer je dan wil disconnecten zet je de task scheduler weer aan

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:49

Speedmaster

Make my day...

Dan log je dus eigenlijk verkeerd af. Met Remote Desktop onder XP kan je kiezen voor Alt F4 als je aangelogd ben, dan restart de PC en kan je zonder problemen na een minuut of 2 weer aanloggen.
Ik weet niet of zoiets ook onder VNC kan maar dat is wellicht de oplossing, in plaats van disconnecten of uitloggen de bak laten rebooten middels ALT F4

• PorkCharSui
Batch file idee had ik zelf ook al, maar wederom het probleem dat de taskscheduler alleen werkt als je bent ingelogd! Geen optie dus.
Ik kan deze VNC wel laten uitloggen nadat je de verbinding verbreekt, maar niet laten rebooten helaas. Remote Desktop onder XP kan ik dus niet activeren jammer genoeg, anders was het allemaal zoveel makkelijker geweest.

• PorkCharSui
Ik heb hier nu ook al een aantal uurtjes aan gespendeerd, dus het is een beetje een principe kwestie voor me geworden.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Effe een andere redenatie. De ultravnc "server" op je werk.. draait deze als service of als gewoon een process onder je gebruikersnaam?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• PorkCharSui
Die draait als service

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34

pistole

Frutter

PorkCharSui schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:20:
Batch file idee had ik zelf ook al, maar wederom het probleem dat de taskscheduler alleen werkt als je bent ingelogd! Geen optie dus.
Ik kan deze VNC wel laten uitloggen nadat je de verbinding verbreekt, maar niet laten rebooten helaas. Remote Desktop onder XP kan ik dus niet activeren jammer genoeg, anders was het allemaal zoveel makkelijker geweest.
Ik heb totaal geen ervaring met Novell reutel, maar waarom zou een scheduled task (op lokaal account) niet werken? Task scheduler werkt prima zonder ingelogd te zijn...

Ik frut, dus ik epibreer

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 15:29
pistole schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:36:
[...]

Ik heb totaal geen ervaring met Novell reutel, maar waarom zou een scheduled task (op lokaal account) niet werken? Task scheduler werkt prima zonder ingelogd te zijn...
Klopt, zo sluit ik mijn server ook elke nacht af, en via de bios laat ik hem op een bepaald uur weer automatisch opstarten. Scheelt toch veel nutteloos verbruikte elektriciteit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Daar is toch de DisconnectAction optie voor in VNC server zelf?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PorkCharSui
Ik heb het eerst geprobeerd op mijn eigen machine via task scheduler, en dat werkte goed zolang ik was ingelogd. Maar als ik dan had ingesteld dat ie op een bepaalde tijd moest rebooten gebeurde er nix als ik uitgelogd was!? Nu weet ik zelf ook niet bijzonder veel van Novell, dus heb ik geen idee of het daarmee te maken heeft.
Nu was dit alles niet zo'n probleem geweest als ik de enige gebruiker op die bak was, maar helaas deel ik em met een aantal digibeten(en dat is heel zacht uitgedrukt).
Nu bedenk ik mezelf net dat die andere gebruikers nog altijd via hun remote client de windows start/shutdown gebruiken en die bak uitzetten. Ware het niet dat ik om die reden de shutdown optie uit het startmenu gesloopt heb.
Als ik die nou gewoon weer terug haal, maar ipv afsluiten alles laat rebooten, dan is mijn probleem ook opgelost.
Weet iemand zo, of the top of his head, welke registry keys ik daarvoor moet aanpassen ;P

Verwijderd

https://secure.logmein.co...t_logmein_free/signup.asp

Een soort webbased VNC (java / shockwave dacht ik?), maar dan sneller (zelfs soms sneller dan RDP).
Je kunt ook andere logmein gebruikers rechten geven tot je pc.

Je moet niet zitten klooien met automatische reboot scripts. Ben je net bezig met iets aan het maken, reboot je pc opeens. Dat wil je niet ;)
Pagina: 1