Aanpassing register: resultaat "er is voor deze bewerking.."

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 08:01
Probleembeschrijving:
voor een collega van mij moest ik iets aanpassen in het register omdat een software pakket niet naar beoren functioneerd. Hiervoor kreeg ik een handleiding van het betreffende bedrijf en dus ging ik aan de slag.

In het register moest ik op de sleutel "HKEY_CLASSES_ROOT" rechtermuisklikken en dan naar machtigingen gaan. Alhier koos ik voor toevoegen en vervolgens gaf ik de gebruikersnaam van mijn collega in. Hier koos ik voor geavanceerd en vervolgens voor bewerken en volledig beheer. hierna gaf ik ok en moest ik aanvinken "machtigingen voor alle ondeliggende objecten opnieuw instellen ......"
het vinkje bij "overneembare machtigingen van bovenliggende ......" stond ook nog aan, hier heb ik niets aan veranderd.

Na een minuutje ratelen kreeg ik een foutmelding, wat precies weet ik niet meer maar het kwam erop neer dat het niet gelukt was. Omdat ik e.e.a niet vertrouwnde heb ik alles geannuleerd en me vervolgens afgemeld om weer opnieuw aan te melden.

Resultaat:
Na het aanloggen in het domein krijg ik alleen nog maar een leeg bureaublad. Het lijkt erop dat alles wel wordt opgestart, hard-disk activiteiten, maar verder gebeurt er niets. ctrl-alt-del gevolgt door taakbeheer gedaan en de processenlijst blijkt nagenoeg leeg. bestand nieuwe taak uitvoeren "regedit.exe" geeft als resultaat "er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een nieuwe koppeling via het onderdeel mappoties van het configuratiescherm". Alles wat ik probeer geeft deze melding.

Geprobeerd:
opnieuw opstarten
andere gebruikersnaam
veilige modus
laatst bekende configuratie
niets helpt......

Ik hoop dat iemand een ID heeft?
Staan namelijk nogal wat programma's en data op deze pc.......

EDIT: ik kan de pc wel via het netwerk bereiken, ook de lokale schijven.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zonder een foutmelding - en glazen bol uiteraard - kunnen wij natuurlijk ook niet precies zeggen wat er fout is gegaan. Zeker is wel dat je register niet helemaal lekker meer is. Wanneer je dingen veranderd aan het register, worden deze gelijk uitgevoerd. Je kunt dus niet makkelijk iets 'annuleren'. Wat je kunt doen is met een opstartdisk of windowscd in recovery-modus opstarten en de backup van je register (die je natuurlijk altijd maakt wanneer je met het register gaat kloten) terugzetten.
Heb je dit niet, dan ben ik bang dat slechts een herinstall gaat werken.
Om wat voor programma gaat het en waarom werkt het niet naar behoren? Wat was de fix die het bedrijf aanbood?

Rail Away!

• smoken
TX voor je antwoord.
Naief als ik ben , geen backup gemaakt.....want ik had een handleiding.....

Het gaat om een hypotheken programma, de fix betrof louter het aanpassen van de rechten in het register.

• smoken
Ik heb nu een 2e installatie van XP op mijn C: schijf geinstalleerd.

Weet iemand of er nu een mogelijkheid is om de waarden in het originele register terug te zetten?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Kun je niet proberen om de "Setup security.inf" security template te importeren. Misschien dat dat gewoon werkt.

Pvouput live

• smoken
Krypt schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:15:
Kun je niet proberen om de "Setup security.inf" security template te importeren. Misschien dat dat gewoon werkt.
verklaar je nader??? ik heb even geen idee waar je het over hebt.....

• Krypt
"Setup security.inf" is de security set die geimporteerd wordt tijdens setup. Deze bevat ook ACLs voor het filesysteem en registry. Als je deze weer importeerd, dan heb je weer het uitgangspunt van de security instellingen van net na de setup.

Zie ook: http://technet2.microsoft...a5e-cf0a64a7fb881033.mspx

Pvouput live

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Wat gebeurt er als je in taakbeheer, explorer.exe opstart?
Waarschijnlijk krijg je dan je taakbalk weer terug en kun je je computer terugzetten naar vorige week oid.

• smoken
Ik heb de pogingen gestopt.....
Na een nieuwe installatie naast de niet goed functionerende te hebben gezet kwam ik erachter dat ik 90% van de data nog kon achterhalen uit een back-up.

Nu dus de boel geformatteerd en opnieuw een goede install doen.....
Het hypotheken programma dat de boel verknalde (met mijn hulp) laten we maar even wachten....

Thanks voor de reactie's!

(explorer.exe was het niet, zoals ik melde in mijn startpost gaf elke commando hetzelfde resultaat..)

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
was remote registry geen optie geweest? (oftwel vanaf een andere pc het register van de beschadigde machine openen)

• smoken
kippetje01 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:40:
was remote registry geen optie geweest? (oftwel vanaf een andere pc het register van de beschadigde machine openen)
nope.....met remote regestry kun je niet de sleutel hkey_classes_root openen.
en juist daar ging het mis

• Krypt
HKEY_CLASSES_ROOT is een merge van HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes & HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes; waarbij de HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes de overhand heeft

Als je met remote registry wel bij HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes kan komen, kun je aanpassingen maken welke je wilt. Ze worden dan toch gespiegeld in HKEY_CLASSES_ROOT mits deze niet overschreven zijn door HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes

Pvouput live

• smoken
Ondertussen dus de computer opnieuw geinstalleerd en alles leek goed te gaan.

Op het eind ging ik namelijk windows update uitvoeren.
Na een klein uurtje was hij helemaal klaar.
Booten en "kan u niet aanmelden in het domein, controleer gebruikersnaam..... etc" .
Kan nu alleen nog maar inloggen als administrator (welke lokaal ook bekend is met hetzelfde wachtwoord) en deze voor wel de login.bat uit (en zit dus in het domein).

Alle andere bekende usernamen kunnen niet aanloggen.....

Geprobeerd:
Uit het domein gooien, in werkgroep en weer in domein. ook al krijg ik welkom in domein "*" inloggen lukt niet.
Computernaam gewijzigd en dan nog eens proberen, lukt ook niet.

Opvallen is dat de computernaam niet in de active directorie komt te staan.
Tot ik de oude computernaam (dus van voor de re-install) uit de Active Directorie gooi en de computer opnieuw aanmeld in het domein, dan komt hij er op de server wel bij te staan.
Inloggen lukt dan echter nog steeds niet.

Zeker is dat dit gebeurt is door windows update, maar hoe kan ik het oplossen?
SP1 staat er nog op, 2 werd niet geinstalleerd door de update.
Pagina: 1