Goedemiddag,
Hier binnen ons netwerk zijn we bezig om een draadloos netwerk op te zetten.
We hebben hiervoor een Cisco AIR-WLC2006-K9 icm CISCO AP1010.
Als we de beveiliging simpel houden (wep/wpa met preshared key) werkt het systeem vlekkeloos.
Onlangs kwamen we laatst op de werkvloer, daar waren een paar klanten die klakkeloos van de medewerkers de netwerksleutel kregen. Dit willen voortaan voorkomen,daarom ben ik bezig geweest om notebooks via een radius server te authentiseren (lid van domain computers, acces granted).
We zitten dan niet langer meer met de sleutels te kijken plus dat de beveiliging, na mijn mening een stuk bevorderd wordt.
Op mijn eigen notebook werkt het systeem vlekkeloos. Maar op sommige systemen werkt het niet. Ik heb de logboeken erbij gehaald en ze zien er als volgt uit.
Dit is dus een goede login, het werkt prima. Maar 5 minuten erna (soms al na 10 seconden) komt het volgende logboek eraan.
Ikzelf heb daarna opnieuw de wireless controller volgens handleiding van cisco helemaal van voor af aan opnieuw opgezet. Daarna heb ik IAS gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Maar dezelfde foutmelding blijft mij maar dwars zitten.
Als het maar een simpele foutmelding was was het nog niet zo erg, maar wanneer deze fout voorkomt wordt ook tijdelijk de verbinding verbroken. Deze foutmelding herhaalt zichzelf iedere keer 4x en daarna komt er weer een succesvolle verbinding tot stand.
Iemand een idee hoe dit komt?
Hier binnen ons netwerk zijn we bezig om een draadloos netwerk op te zetten.
We hebben hiervoor een Cisco AIR-WLC2006-K9 icm CISCO AP1010.
Als we de beveiliging simpel houden (wep/wpa met preshared key) werkt het systeem vlekkeloos.
Onlangs kwamen we laatst op de werkvloer, daar waren een paar klanten die klakkeloos van de medewerkers de netwerksleutel kregen. Dit willen voortaan voorkomen,daarom ben ik bezig geweest om notebooks via een radius server te authentiseren (lid van domain computers, acces granted).
We zitten dan niet langer meer met de sleutels te kijken plus dat de beveiliging, na mijn mening een stuk bevorderd wordt.
Op mijn eigen notebook werkt het systeem vlekkeloos. Maar op sommige systemen werkt het niet. Ik heb de logboeken erbij gehaald en ze zien er als volgt uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Type gebeurtenis: Informatie Bron van gebeurtenis: IAS Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-ID: 1 Datum: 22-2-2007 Tijd: 13:54:41 Gebruiker: n.v.t. Computer: SERVER Beschrijving: User domein/user was granted access. Fully-Qualified-User-Name = domein/gebruikers/user NAS-IP-Address = 172.16.0.251 NAS-Identifier = cisco Client-Friendly-Name = cisco Client-IP-Address = 172.16.0.251 NAS-Port-Type = 19 NAS-Port = 1 Policy-Name = Wireless authenticatie Authentication-Type = EAP EAP-Type = Protected EAP (PEAP) Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.[/i] |
Dit is dus een goede login, het werkt prima. Maar 5 minuten erna (soms al na 10 seconden) komt het volgende logboek eraan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Type gebeurtenis: Fout Bron van gebeurtenis: IAS Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-ID: 3 Datum: 22-2-2007 Tijd: 13:54:39 Gebruiker: n.v.t. Computer: SERVER Beschrijving: Access request for user domein/user was discarded. Fully-Qualified-User-Name = <undetermined> NAS-IP-Address = 172.16.0.251 NAS-Identifier = cisco Called-Station-Identifier = 00-0B-85-70-76-60:domein Calling-Station-Identifier = 00-0E-35-EE-13-B1 Client-Friendly-Name = cisco Client-IP-Address = 172.16.0.251 NAS-Port-Type = 19 NAS-Port = 1 Reason-Code = 97 Reason = The authentication request was dropped because it contained an unexpected packet. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie[/i]. |
Ikzelf heb daarna opnieuw de wireless controller volgens handleiding van cisco helemaal van voor af aan opnieuw opgezet. Daarna heb ik IAS gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Maar dezelfde foutmelding blijft mij maar dwars zitten.
Als het maar een simpele foutmelding was was het nog niet zo erg, maar wanneer deze fout voorkomt wordt ook tijdelijk de verbinding verbroken. Deze foutmelding herhaalt zichzelf iedere keer 4x en daarna komt er weer een succesvolle verbinding tot stand.
Iemand een idee hoe dit komt?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 16:05 ]