Age of Empires II, computer erg sterk?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 17:08
Hallo,

Ik heb een probleem met Age of Empires II, en ik denk dat ik zelf iets helemaal fout doe.
Als ik namelijk tegen de computer speel op moderate of hoger word ik meestal helemaal ingemaakt. Ik begin rustig met het opbouwen van mijn kampje en nog voordat ik goed en wel in de imperial age ben staan de tegenstanders al met een joekel van een leger voor mijn poorten. Ikzelf heb dan ook wel een klein legertje maar over het algemeen gaat die helemaal kapot.

Hebben jullie misschien tips voor mij waardoor ik toch een beetje weerstand kan bieden aan die aanvallen?

(Ik heb al met google gezocht hierna, maar dan vind ik alleen cheats. En op het forum heb ik ook niet veel soeps kunnen vinden)

Alvast bedankt :*)

Verwijderd

wat mij opgevallen is in de meeste van die games is dat je pas aangevallen wordt eens je veel torens / walls begint te bouwen. Misschien eerst een leger opbouwen en dan pas die dingen opbouwen?

• Tim_ko
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 17:08
Dat zou inderdaad best eens kunnen kloppen. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit geprobeerd heb zonder muren te verdedigen. Maar ze hebben het altijd als eerst voorzien op de torens en maken als ik ergens anders een nieuw kamp begin ook eerst alle muren kapot van het oude kamp.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46
De computer wordt hyperefficient op de hogere standen en je moet dan idd een goede speler zijn wil je daar wat tegenover kunnen stellen.

Echter, een taktiek die zeker niet meer werkt is eerst naar Imperial en dan je leger langzaam opbouwen. Het is van groot belang er kwa leger vroeg bij te zijn, en het liefst zelf de vijand als eerste aan te vallen. Leger moet op 1 staan, onderzoek op 2, anders gaat het je niet lukken. Probeer altijd eerst de onderzoekn te doen waar je het meest mee wint, dus laat die smederij-onderzoeken maar even zitten en doe dat als je geld over hebt.

Ga bijvoorbeeld met een paar paarden langs de mijnen/houthakkers van je tegenstander, dat is altijd een slimme strategie om hem vroeg in het spel economisch te treffen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Breepee schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:49:
Ga bijvoorbeeld met een paar paarden langs de mijnen/houthakkers van je tegenstander, dat is altijd een slimme strategie om hem vroeg in het spel economisch te treffen.
Dit pakt inderdaad goed op langames, helaas houdt de pc bij zijn spel geen rekening met aantal workers op een bepaald aantal resources. Het lijkt gewoon dat ze een standaardhoeveelheid blijven uitgeven, ongeacht er workers staan of niet. PC-spelers tref je er dus niet mee.

bij empire earth 1 is het zelfs zodanig erg dat als je op het moeilijkste niveau speelt met 5 pctegenstanders, dat op een bepaald moment al het hout op is (alle boompjes zijn gekapt, en op je map kan je zien dat er inderdaad nergens meer staan), en toch blijft de pc-spelers dan beschikking hebben over hout. Zéér frustrerend :(

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:52

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik bouw bij Age of Empires 2 altijd aan het begin 3 trainings kampen voor die knok ventjes ( :P ) . En dan is het gewoon pompen. Ook veel food binnen halen. Ik speel bijna altijd over LAN en dit werkt meestal aardig goed. Hoe dit met computers zit weet ik eigenlijk niet, het is trouwens ook al even geleden dat ik het gespeelt heb, maar het blijft een super spel

...

Pagina: 1