Toon posts:

[Vista] Video codecs ontbreken *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.946 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds een weekje vista draaien op mijn computer,
draait echt super maar heb 1 probleem met heb afspelen van films (dvd, avi, enz) er komt geen beeld.

Ik heb vista codec pack geinstalleerd en ook videolan om films mee af te spelen maar dat werkt niet alleen nero showtime speelt alles af op dit moment.
Met videolan krijg ik alleen geluid en geen beeld, met WMP krijg ik een error dat deze het bestand niet kan openen, dit gebeurt met alles ook dvd's.

Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 13:03 . Reden: mijn titel is verkeerd en krijg het niet aangepast ]

Verwijderd

Welke versie codex?

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:00
Heb je al een ander codec pack geprobeert?

[ Voor 37% gewijzigd door martijn1992 op 22-02-2007 13:05 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Deinstalleer die codecs eens en installeer deze eens werken bij mij namelijk perfect:

Codec Pack All in 1 6.0.3.0

http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=2727&s=67

Voor DVDs afspelen installeer dan eens PowerDVD

[ Voor 12% gewijzigd door MasterMike op 22-02-2007 13:06 ]

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
en hoe is dat een vista probleem ?
probeer eens een andere codec pack
en wat videolan betreft, verander de standaard video output naar opengl, dan doet ie het wel.

ok ok, volgende keer refresh ik voor ik post :)

[ Voor 13% gewijzigd door Marshal1 op 22-02-2007 13:06 ]

Verwijderd

Werk hier met VistaCodecs_v426 en die werken naar behoren: geen streken

Verwijderd

Topicstarter
Vista Codec Package 4.2.7

welke codec pack zou ik anders een kunnen proberen die vista ready is?

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 10:58
Ik gebruik de nieuwste Kazaa lite codec pack. Die werk perfect op mijn Vista bak. Media Player Classic speelt alles wel af. :)

Verwijderd

Kijk anders ff hier

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga even wat andere codec pack's proberen.

tnx iig!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vond dit topic met de search en wil er nog even wat aan toevoegen. In VLC zitten namelijk bijna alle codecs zodat je niet met een codec pack aan de slag hoeft. De oplossing om naast geluid ook beeld te krijgen is de uitvoer van het beeld goed te zetten. Ga naar Preferences (CTRL+S), dan naar Video, dan naar Uitvoer Modules, zet rechtsonderin het vinkje voor Geavanceerde opties en kies dan de juiste uitvoermodule. In mijn geval werkt Windows GDI video uitvoer het beste.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ACE Mega Codec Pack werkt ook perfect in vista 32/64bit

http://specs.tweak.to/15535

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:11
K-Lite Coded pack werkt hier prima (Full versie). Verder had ik net in de meuktracker GOMPlayer gevonden, die werkt ook lekker vind ik zelf, draaide iig de eerste test film prima :). VLC, ik baal van de nieuwe versie, voor mn format had ik een vorige (Aero ging er dan wel aan) maar die draaide onder vista al mijn films prima, nu idd opeens niet meer. Waarschijnlijk dus even de vorige release pakken uit het archief.

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
Door een eenmalige aanpassing in VLC kun je dit dus oplossen...
Zoals twee keer eerder besproken in dit topic :)

Verwijderd

Als Windows Media Player het niet pakt, dan is VLC Media Player een goed alternatief. Zoals Aike zegt kan het nodig zijn de Uitvoer Module te wijzigen. Welke Uitvoer Module (het beste) werkt is afhankelijk van jouw videokaart driver.

Gebruik liever geen codec packs, installeer alleen de codecs die echt nodig zijn. MediaInfo kan je hierbij helpen. De huidige release van Combined Community Codec Pack is de minst slechte filter collectie die goed werkt onder Vista en toch (bijna) alles kan afspelen.
Pagina: 1