[Ant/Java] taskdef oproepen in aparte JVM

Pagina: 1
Acties:

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-10 13:35
Ik zit in een overgangsfase van java 1.4 naar java 5. De automatische testen gebeuren dmv. Selenium, waarvoor ik een ANT taak geschreven heb om deze mooi te integreren in het test-proces.
Deze taak werd reeds geschreven met Java 5 code.

Voor compatibiliteit met andere (nog in 1.4 geschreven) projecten moet de maven machine beide Java SDKs staan hebben. De JAVA_HOME moet ook nog blijven verwijzen naar jdk1.4.

Wanneer ik nu via maven m'n selenium goal oproep, faalt dit omdat de code in java 5 compiled is, maar ant dit in java 1.4 wilt uitvoeren. Logisch uiteraard, maar wel vervelend...

Hoe kan ik ant aangeven dat het java 5 moet gebruiken? Voor "java" en "javac" taken kan je altijd je jvm meegegeven etc, maar dit lijkt me niet mogelijk voor een taskdef taak, of voor m'n eigen taak.

Ik kan natuurlijk de classes voor die selenium taak terug naar 1.4 porten, maar het is juist de bedoeling dat we in java 5 programmeren natuurlijk.
Het oproepen van de "java" ant taak voor het uitvoeren van m'n selenium taak vraagt toch ook wel wat aanpassing daar ik enkele functionaliteiten van de ant 'Task' class gebruik. Dit zou ik dus liever niet doen.

Is er nog iets dat ik over het hoofd zie? Andere mogelijkheden?