Exchange 2007 hub transport

Pagina: 1
Acties:

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 21:29
de afgelopen dagen zit ik weer eens te klooien met exch2k7 |:(
het volgende:
-ik heb een externe pop3 adres (van mijn isp), mag nml geen mx aanmaken :'(
-heb een server met exch2k7 (met de rollen Mailbox,client acces, hub transport)

hierbij heb ik geen edge server, maar heb ik een send connector aangemaakt en heb ik wat rechten aangepast op de receive connectors (hub transport)

Het versturen werkt maarrrrr... nu heb ik een proggie om pop3 mail op te halen en via smtp door te sturen naar mijn interne mail account.

het lukt de programma niet om de email via smtp af te leveren. De melding is:
mail from:blabla@hotmail.com,
,452 4.3.1 Insufficient system resources,

de laatste is misleidend..omdat als ik het domein hotmail.com toevoegd als 'accepted domain' dan lukt het wel. Is er iets waarbij ik aan kan geven dan ik mail van alle domainen ontvang?! (btw '*'' wordt niet geaccepteerd als wildcard).

suggesties?.

[ Voor 0% gewijzigd door shaowoo op 22-02-2007 12:26 . Reden: typo ]

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik gebruik hier rollernet voor, voordeel van hun service is dat als jje server down is je mails bewaard blijven voor 14 dagen...

• GSteven
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Correctie: 21 dagen als ik mij niet vergis?

Ik had het rollernet systeem al eerder werkend gekregen voor een Linux platform en vandaag eindelijk werkend gekregen voor Exchange.

Wat gebeurd er?

Aan je domein hang je de MX - servers van rollernet aan (mail.rollernet.us & mail2.rollernet.us). In je account kies je voor de SMTP redirection service. Je kiest een willekeurige poort uit dat je ook zult open zetten op je Exchange voor SMTP.
Deze zet je dan ook open in Exchange: How to change SMTP port 25 to another port in Exchange 2000 and in Exchange 2003

Wanneer iemand mail stuurt naar jouw domein en Exchange loopt dan zal Rollernet de mail doorverwijzen op die alternatieve poort die jij open gezet hebt. Indien je server offline gaat zal rollernet hier niet in slagen en zullen zij je mail bewaren voor 21 (of 14?) dagen lang. Wanneer jij terug online bent ga je via het controlepaneel van Rollernet naar je queue en laat je de mail lopen. Ik vind dat eerlijk gezegd wat omslachtig en heb een klein scriptje geschreven dat het ETRN commando op de mailservers van rollernet uitvoerd om een bepaald tijdstip. Zo voorkom ik dat er mail achterblijft ten gevolge van een storing van 5 minuten of iets dergelijks.

's Nachts gaat die mailserver natuurlijk dicht. 's Ochtends de ETRN en hupla... :) De mail stroomt binnen.

Handig toch? Ik hoop alleen dat de service van rollernet gratis blijft.

Indien ik fout ben, corrigeer mij maar.

Steven

Verwijderd

Zou je dat scriptje kunnen posten GSteven? Alvast _/-\o_

Ze houden de mail 3 weken vast.
And don't forget our extraordinary level of mail retention; we will queue mail for three weeks, far longer than the standard five days you get with other services or your ISP.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 18:46 ]