Toon posts:

nieuwsserver nova.planet.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 12.592 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2001 ben (was) ik een tevreden breedband abonnee bij Planet Internet.
Mijn Comfort abonnement heb ik 4 maanden terug omgezet naar Comfort + bellen.
Planet Internet is een relatief dure Internet provider (60 euro p/m), maar levert goede diensten met een hoge betrouwbaarheid.

Sinds een week ervaar ik een probleem met de nieuwsserver nova.planet.nl.

Headers kan ik met zo'n 530KB/s binnenhalen, maar de binaries komen binnen met slechts 1KB/s.Volgens de helpdesk van Planet is dit probleem intern bekend, er zijn technische problemen met de nieuwsserver. Het probleem heeft geen prioriteit aangezien KPN/Planet met grotere problemen te kampen heeft.

Mijn tevreden m.b.t. provider Planet is dus dalende. Ik zal overwegen over te stappen naar een andere (goedkopere) Internet provider in combinatie met een account bij een externe nieuwsserver (bijvoorbeeld Eweka)

Zijn er meer nova.planet.nl gebruikers met het zelfde download probleem?

Verwijderd

Op een ander forum (ftd) hebben ze het er al sinds 6 februari over. Af en toe is er helemaal geen verbinding te krijgen of maar met 2 lijntjes. Officieel ondersteund planet geen newsserver dit is slechts in de beta fase.

Je bent echt niet de enige.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Het is een BETA server, logisch dat het geen prio heeft 8)7 . En sinds een week problemen en dan al overwegen om over te stappen? Je kan t ook overdrijven....

en bold tags werken niet in de titel :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het makkelijkste is om een goedkope provider te nemen met een betrouwbare verbinding. Los hiervan dan een nieuwsserver abonnement nemen.

• DNL_TIM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11 19:24
mensen die problemen met nova.planet.nl hebben kunnen ook terecht op de andere newsserver van planet, namelijk binaries.news.planet.nl. Deze was in het verleden voor mij een tweede keus, maar nu nova niet mee wil werken werkt b.n.p.nl prima

Verwijderd

ook news.freeler.nl is een optie :9

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

kamstra schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:19:
Het is een BETA server, logisch dat het geen prio heeft 8)7 . En sinds een week problemen en dan al overwegen om over te stappen? Je kan t ook overdrijven....

en bold tags werken niet in de titel :+
Waar haal jij vandaan dat het een beta server is?
En als dat echt waar is,dan krijg ik alleen maar meer :r -neigingen. Iedereen noemt de laatste tijd zijn 'werk' beta, alsof het een nieuwe hype is.

Rex

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
Bij mij werken die nieuwsgroepen perfect, ongeveer 120KB/sec per bestand ( maximaal 3 bestanden tegelijk ).
Maar ik zit dus wel bij Hetnet, maar kan gebruik maken van de nova.planet.nl nieuwsgroepen.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 18:07
De slechte retentie en vaak brakke bestanden deden mij een jaar geleden al afstappen van Planet's nieuwsserver en lekker gebruik maken van Eweka. Zoals Planet aangeeft, hun nieuwsserver is niet een prioriteit voor ze.

Anderzijds kies ik zowiezo geen ISP gebasseerd op hun nieuwsserver.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ReFleXWolf schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:57:
[...]

Waar haal jij vandaan dat het een beta server is?
En als dat echt waar is,dan krijg ik alleen maar meer :r -neigingen. Iedereen noemt de laatste tijd zijn 'werk' beta, alsof het een nieuwe hype is.
Planet heeft altijd aangegeven dat nova een beta server is. Niet meer en niet minder, dus om daar meteen bij te nekken is misschien wat overdreven hoor.

[ Voor 51% gewijzigd door Ghost(NL) op 14-03-2007 22:10 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ReFleXWolf schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:57:

Niet zozeer een nieuwe hype, maar meer iets als : Als het een officiele dienst is dan kunnen klanten je erop aanspreken als het niet goed werkt, als je het alleen maar als extraatje aan je klanten wil aanbieden ( en stiekem een klantenlokkertje ) dan heeft het echt geen prioriteit, dus noem je het beta.

Of verwacht jij echt dat een bedrijf wat primair internet verbindingen verkoopt dat die echt als eerste op hun prioriteiten lijstje hebben staan dat een server met x TB hdd-ruimte, x TB netwerkverbruik met bijna 100% illegale bestanden ( want volgens mij staan op nova alleen binaries en de linux distros zorgen voor het woordje bijna ) altijd voor 99% up moet zijn?

Newsservers is voor een standaard provider gewoon een best effort principe ( plus dat er vanwege mogelijke toekomstige acties van brein best besloten kan worden dat het opgeheven moet worden ) gehanteerd wordt waar vanwege de grijze illegaliteit geen garanties voor afgegeven kunnen worden dus beta.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Als Planet gebruiker kan je dacht ik ook news.kpnplanet.nl gebruiken.
Andersom werkt het iig wel (als KPN Direct ADSL gebruiker kan je ook op nova.planet.nl)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ghostrider(NL) schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:09:
[...]

Planet heeft altijd aangegeven dat nova een beta server is. Niet meer en niet minder, dus om daar meteen bij te nekken is misschien wat overdreven hoor.
Toch geeft dat geen antwoord op mijn eerste vraag. Ik zal het wel ff anders verwoorden: Heeft er iemand een bron die aangeeft dan nova.planet.nl een beta-iets is?
(Wat me wel opvalt is, dat als ik google naar nova icm beta, dat ik dan alleen maar topics van gathering zie in de resultaten.... Op Planet.nl zelf wordt gewoon geadverteert met nova, alsof het gewoon een binaries server is.)

Rex

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
nova.planet is beta, ask pascal, support medewerker namens planet via nova.planet.nl (als ie tegenwoordig uberhaupt nog reageerd).

Ik heb eigenlijk altijd redelijk goed via nova kunnen downloaden, altijd wel met fills via astraweb en sinds enkele maanden via een test account via www.easynews.nl maar ben toch blij dat ik binnenkort overstap naar TweadDSL, bij wie news wel een core aktiviteit is.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Heb niet het idee dat nova een beta server is. Gebruik nova al paar jaar zonder echte problemen, tot nu. Tegenwoordig slechte connectie 's avonds als veel mensen de server gebruiken. Krijg ook altijd een 400 error, host connection limit reached. Paar vrienden op school hebben dit ook al.

Dus de laatste tijd is de server hard achteruitgegaan. Je kunt alles zeggen over nova, maar hij is wel compleet. Nauwelijks last van incomplete pars.

@ hierboven, binaries.news.hetnet.nl, nova.planet.nl, news,kpnplanet.nl is een en dezelfde server.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zoals eerder opgemerkt: momenteel kan je gratis gebruik maken van de aankomende payserver Easynews.nl omdat ze die aan het testen zijn (werkt perfect):

news.easynews.nl
Username = beta@easynews.nl
Pass = beta

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

ReFleXWolf schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:48:
[...]

Toch geeft dat geen antwoord op mijn eerste vraag. Ik zal het wel ff anders verwoorden: Heeft er iemand een bron die aangeeft dan nova.planet.nl een beta-iets is?
(Wat me wel opvalt is, dat als ik google naar nova icm beta, dat ik dan alleen maar topics van gathering zie in de resultaten.... Op Planet.nl zelf wordt gewoon geadverteert met nova, alsof het gewoon een binaries server is.)
Je hebt destijds de specificaties van je abonnement bekeken zoals deze bijv. op hun website staan.
Snelheid, emailboxen, opslagruimte website, newsserver etc.
Dan mag je er ook vanuit gaan dat al deze zaken waar je voor betaald hebt.

Waarom rennen providers meteen zodra hun mailsysteem plat ligt? Dit kan net zo belangrijk zijn als de newsserver voor een klant. Het schuiven onder beta is echt een smoes die nergens op slaat.
Welke news servers biedt Planet Internet?
Planet Internet biedt de abonnees twee news servers. Eén news server biedt gewone nieuwsgroepen met tekstberichten (news.planet.nl). De andere news server biedt bovendien nieuwsgroepen waarin voornamelijk berichten met attachments worden gepost. Deze berichten met attachments zijn bekend als: binaries (binaries.news.planet.nl).

De attachments bestaan vooral uit: muziek- en videobestanden, games en software.

Ondersteuning
Planet Internet biedt alleen ondersteuning voor het instellen van nieuwsgroepen met Outlook Express. Er wordt geen ondersteuning geboden voor het posten van berichten.
Waarom zouden ze ondersteuning bieden op een beta? Als het al een beta is ;)

[ Voor 29% gewijzigd door slaay op 15-03-2007 11:41 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

ik heb al 2 weken last bij planet
het maakt niet uit bij welke nieuws server
alle berichten zijn ouder dan 5 dagen!!!!
ook als ik die van news.kpnplanet.nl gebruik

heb nu news.easynews.nl
de nu nog gratis test
er bij staan
en die is wel gewoon up to date

het lijkt erop dat bij kpn het verversen 5 dagen is vertraaagd
heeft iemand hier ook problemen mee

Jack

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Retentie is gewoon 5 dagen van planet en kpn. Iets van 6 dagen oud of ouder kun je het gewoon niet meer downloaden.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Ik heb nu sinds 3 maanden IPB van Planet, en gebruik ook de server nova.planet.nl. Voorheen had ik XS4ALL, wat altijd meer dan perfect heeft gewerkt. Eerst matige downloadsnelheden bij de nova server, en nu ligt de server helemaal plat.

Heb gebeld met de helpdesk, maar daar doen ze net alsof ik de eerste ooit was die met het probleem aan kwam zetten.

Als je problemen hebt met Nova, stap over naar binaries.news.planet.nl. Enige oplossing als je nog iets fatsoenlijks binnen wilt krijgen.

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:29:

Als je problemen hebt met Nova, stap over naar binaries.news.planet.nl. Enige oplossing als je nog iets fatsoenlijks binnen wilt krijgen.
Het zal vast wel waar zijn, maar als ik ping naar
nova.planet.nl
binaries.news.planet.nl
news.freeler.nl
news.kpnplanet.nl

Dan blijken al deze namen naar hetzelfde IP-adres te wijzen...

• Titusvh
Ik heb op zich wel connectie en voldoende snel;heid (op mijn 3mbit tenminste), maar bijna alles is incompleet.

Ik wil sabnzbd eens testen maar het lijkt wel of incompletes helemaal niet gedownload worden. Dus haal ik effectief niets binnen grrr.

Extra reden om de stap nu echt te zetten: naar goedkopere provider die meer snelheid biedt voor minder geld. Van dat prijsverschil kan ik ruim een payserver betalen.

[ Voor 35% gewijzigd door Titusvh op 20-03-2007 16:56 ]

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Titusvh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:52:
[...]

Het zal vast wel waar zijn, maar als ik ping naar
nova.planet.nl
binaries.news.planet.nl
news.freeler.nl
news.kpnplanet.nl

Dan blijken al deze namen naar hetzelfde IP-adres te wijzen...
Kan kloppen.

Ik zat eerst bij freeler is overgenomen door hetnet en me hostname is zonder dat ik er iets van wist 1 met planet.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Jep.. op zowel FTD forum als Binaries4all forum zijn er veel klagende mensen.. Ik heb zelf ook irritante problemen, S.T.A.L.K.E.R. al 5 keer geprobeerd te downloaden, ALLES incompleet en ik download met 180KB/s.. heb zojuist een dag-payserver ge'huurd' d.m.v. SMS, werkt perfect :9

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

de nieuwste postings zijn gewoon al 5 dagen oud op planet/nova/kpn
ik kan dus al niks meer downloaden
want berichten zijn te oud

ik denk dat ik overstap naar speedlink
die hebben nu ook voip

ik heb nu internet en bellen bij planet

eerst had ik voor planet gekozen
die kwam wat stabiliteit en news server toen nog goed uit de bus
maar nu kan ik dus beter geld besparen
met een snelle verbinding bij speedlink en het geld wat ik daar bespaar
een betaalde news server voor nemen

• aliberto
  • Laatst online: 17-11 11:42
Ik heb internet via direct adsl zonder telefonie van kpn, maar ik kan maar niet aan de slag, op de 1 of andere manier wordt mijn user account niet herkent?
Ik kan wel updaten
Iemand suggesties?

Kennis begint met informatie vergaren.

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Nova doet het sinds vanochtend weer bij mij :) Zit hier bij Hetnet met een 4 mb abbo'tje en haal ong 240/250 kbps.

Ga naar www.jellerbert.nl

• Titusvh
aliberto schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:36:
Ik heb internet via direct adsl zonder telefonie van kpn, maar ik kan maar niet aan de slag, op de 1 of andere manier wordt mijn user account niet herkent?
Ik kan wel updaten
Iemand suggesties?
:?

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Jellerbert schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:34:
Nova doet het sinds vanochtend weer bij mij :) Zit hier bij Hetnet met een 4 mb abbo'tje en haal ong 240/250 kbps.
Bij mij is-ie hartstikke dood. HetNet gebeld en het blijkt dat ze een block hebben op berichten >300kB omdat er misbruik van zou worden gemaakt :X

Ga maar eens op zoek naar een goedkope payserver met behoorlijke retentie.......

Tis Top in Tukkerland

Verwijderd

nova.planet.nl is bij mij al maanden minder en minder aan het worden.. Gelukkig dat je bij easynews gratis kan testen, maar anders moet je haast wel een payserver nemen.
Ik wil nou ook liever een goedkopere provider icm een payserver zoals Orange en Eweka, maar bij planet zit je helaas een jaar aan het abbonement vast :( Aangezien de verbinding bij mij een maand geleden stilzwijgend is verlengd, moet ik nog een jaar afzien.. :(

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zie Newsservers met binaries [deel 6] er zijn genoeg mogelijkheden om gewoon een goede usenetserver te nemen.
Maar ja, de wereld is niet gratis nee ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand of planet datalimiet heeft op nieuwsgroepen? Zo ja, hoeveel? Ik kan nergens op hun site informatie daarover vinden. Verder op google.nl alleen wat berichten uit 2004 waar ik niet zo heel veel aan heb.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

UTM

Geen datalimiet :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.