Internet Explorer 7 ADM template

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Dit keer geen vraag, maar meer iets om met jullie te delen. Ik liep tegen het probleem aan dat bij de uitrol van Internet Explorer 7 bij een klant er veel vragen kwamen over het aanzetten van het Phishing Filter en de RunOnce pagina.

Zover ik heb kunnen zien is hier vanuit Microsoft nog geen aparte template voor beschikbaar (ik hoor het graag als deze er wel is.) Daarom zelf maar dingen aanpassen.
Dit kan natuurlijk m.b.v. een loginscript en het aanpassen van de betreffende registersleutels, maar ik heb er maar een eigen policy template geschreven zodat deze mooi vanuit de normale GPO's meegenomen kan worden.

Doel policy:
Aanpassen van een aantal settings in Internet Explorer 7, namelijk:
  • Phishing Filter
  • De RunOnce pagina bij de eerste keer starten van Internet Explorer 7 door een gebruiker
Ik heb de policy express onder een aparte categorie gezet genaamd Custom Policy. Reden hiervoor is dat ik dan duidelijk heb welke aparte policy's geladen worden. Zitten ze ook niet verstopt tussen de andere policies. Pas dit natuurlijk naar wens aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
CLASS USER
CATEGORY !!CustomPolicy
 CATEGORY !!InternetExplorer
  CATEGORY !!PhishingFilter
   POLICY !!PhishingFilter
    EXPLAIN !!IE_Explain_PhishingFilter
    KEYNAME "Software\Microsoft\Internet Explorer\PhishingFilter"
        PART !!PhishingFilter DROPDOWNLIST 
        VALUENAME enabled
        ITEMLIST
                NAME !!PHDIS VALUE NUMERIC 0
        NAME !!PHOFF VALUE NUMERIC 1
        NAME !!PHONN VALUE NUMERIC 2 DEFAULT
        END ITEMLIST
        END PART
   END POLICY
  END CATEGORY ;PhishingFilter

CATEGORY !!RunOnce
   POLICY !!RunOnceComplete
    EXPLAIN !!IE_Explain_RunOnce
    KEYNAME "Software\Microsoft\Internet Explorer\Main"

PART !!RunOnceComplete CHECKBOX 
        DEFCHECKED 
        VALUENAME RunOnceComplete 
        VALUEON NUMERIC 1
        VALUEOFF NUMERIC 0
        END PART

PART !!RunOnceHasShown CHECKBOX 
        DEFCHECKED 
        VALUENAME RunOnceHasShown 
        VALUEON NUMERIC 1
        VALUEOFF NUMERIC 0
        END PART
   END POLICY
  END CATEGORY ;RunOnce
 END CATEGORY ;InternetExplorer
END CATEGORY ;CustomPolicy

[strings]
CustomPolicy="Custom Policy"
IE_Explain_PhishingFilter="Deze policy zorgt voor het controleren van de instellingen van het phishing filter in Internet Explorer 7."
IE_Explain_PopulateSearchProviderList="Deze Policy laat je bepalen welke zoekmachine je standaard wil instellen”
IE_Explain_RunOnce="Deze policy is bedoeld voor het aanpassen van het gedrag van Internet Explorer 7 bij de eerste keer dat een gebruiker dit start."
InternetExplorer="Internet Explorer"
PHDIS="Phishing Filter Disabled"
PhishingFilter="Phishing Filter"
PHOFF="Phishing Filter Off"
PHONN="Phishing Filter ON"
RunOnce="RunOnce"
RunOnceComplete="RunOnce uitzetten"
RunOnceHasShown="RunOnce has Shown uitzetten"
SUPPORTED_IE7="At least Internet Explorer 7.0"

Meer info over custom ADM templates: How to create custom administrative templates in Windows 2000

Doe ermee wat je wilt. Ik hoop dat jullie ook zelf al wat templates gemaakt hebben zodat we mogelijk samen 1 grote template kunnen maken met alle instellingen die we willen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

WaSteiL schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:54:
Zover ik heb kunnen zien is hier vanuit Microsoft nog geen aparte template voor beschikbaar (ik hoor het graag als deze er wel is.)
Nette post :)

Maar, met de IEAK voor internet explorer 7, is een custom install te bouwen waarmee je ook het phishing filter kunt instellen. Nadat je deze gedraait hebt, worden er ook ADM files gegenereerd waarmee veel in te stellen is. (ik heb deze ADMS's overigens niet getest).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• WaSteiL
Ik ben even aan de gang gegaan met IEAK en zie dat in de directory C:\Program Files\Microsoft IEAK 7\policies\WIN32\NL sowieso alles policies al staan.

Er zit daar alleen 1 heel groot nadeel aan en dat is dat ze allemaal hun eigen category hebben en niet vallen onder 1 moeder category. Stel dat je ze dus allemaal importeert dan is je structuur helemaal naar de knoppen.

Ander nadeel is dat daar weer niet het phishing filter en FirstRun pagina mee te controleren valt. :/

[ Voor 12% gewijzigd door WaSteiL op 22-02-2007 13:45 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 21:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hij doet het niet bij mij.

Heb de code opgeslagen als een .adm en ge-add aan een andere policy. Zie prima Custom policy te voorschijn komen er onder ook IE en RunOnce en PhishingFilter maar er zitten geen settings onder? :?

• WaSteiL
Beekforel schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:44:
Hij doet het niet bij mij.

Heb de code opgeslagen als een .adm en ge-add aan een andere policy. Zie prima Custom policy te voorschijn komen er onder ook IE en RunOnce en PhishingFilter maar er zitten geen settings onder? :?
Moet je even aanzetten dat je alle policies wil zien.
View - Filtering
Zet het vinkje even uit bij "Only show policy settings that can be fully managed".

Stond ook in de link met extra informatie van MS. Al staat het daar wel erg onduidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door WaSteiL op 22-02-2007 15:24 ]