Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standaard sorteervolgorde zoekfunctie

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 06:11
Ik weet niet hoe men hier verder over denkt maar ik snap eigenlijk nooit die defaultsorteervolorgde bij zoekacties op relevantie.
Gezien de enorme veranderingen die er steeds in de it-wereld plaatsvinden is de kans dat topics van meer dan 2 jaar geleden nog relevant zijn meestal nihil. Bovendien kan je het vinden van relevante treffers zelf met zinnige zoektermen bereiken. Ik sorteer vrijwel altijd op datum en klik ongeveer 20x per dag op die optie in dees of gene zoekpagina. Maar misschien ben ik in de minderheid.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In het subforum hiernaast React Bugs en Featurerequests is dit ook al vaker ter sprake geweest: http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het gaat om relevantie n.a.v. de woorden die in een topic voorkomen, niet de relevantie kwa tijd :)
Lieve Adjes -> React Bugs en Featurerequests

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• HanslH
  • Laatst online: 09-11 06:11
Het gaat mij niet om regeltjes en letterlijkheden. Het gaat mij gewoon om praktisch.
Als je goede trefwoorden kiest is je relevantie sowieso gewaarborgd. Recentheid is in de IT altijd relevant. Het gaat mij er alleen om dat als 90% van de mensen 90% van de keren om datum sorteert default sorteren op relevantie niet efficient is en onnodig bijdraagt aan RSI :-)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Dat jíj bijna altijd op datum sorteerd, en eventueel een aantal mensen die je kent ook, wil natuurlijk nog niet zeggen dat iedereen dat doet ;) . Daarnaast is er wel al geopperd om de recentheid van topics mee te nemen in de relevantiescore, maar dat was iirc meer een langetermijn-iets.

DM!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom gebruik je de 'Zoek in tijdsperiode' optie dan niet als je er van overtuigd bent dat de relevantie na 2 jaar nihil is? Ik ben dat namelijk niet met je eens en ben ervan overtuigd dat de huidige sortering het meest correct is en de beste resultaten op levert :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

geen feedback, geen bug

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.