Blue Orb fan op 6250 rpm!? & replacement fan

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:02

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
De voeding van de Blue Orb is op de cpu aansluiting van het moederbord aangesloten zodat ik ook het toerental kan controleren. Het vreemde is dat de fan 6250 rpm draait :? zowel MBM, Asus Probe en bios geven die hoge waarde. Toch zou die fan 'slechts' 4600 rpm moeten draaien.
Hebben ander Blorb-users dit ook of heb ik een Super Blorb getroffen (lijkt me niet).

Nadat ik het hoge toerental gezien had ben ik gelijk gaan zoeken naar een vervangingsfan. Het toeval wil dat ik nog een ongebruikte Spire imitatie Gorb heb liggen die precies tussen de koelribbetjes van de Blorb past :7 vastzetten kan dmv 4 tie-raps en 4 bestaande gaatjes in de videokaart, alleen ff 4 corresponderende gaatjes boren in de plasic rand van de Spirefan 8-)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

bij mij draait die Blue Orb ook rond de 6500 rpm dus het klopt niet wat achterop staat. :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Hmm die blue orbs horen toch op Videokaarten en dat soort dingen

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 22:56 schreef HitmanWVU het volgende:
Hmm die blue orbs horen toch op Videokaarten en dat soort dingen
Ja

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op zondag 04 februari 2001 21:26 schreef botoo het volgende:Hebben ander Blorb-users dit ook of heb ik een Super Blorb getroffen (lijkt me niet).
Dat is niet zo heel erg moeilijk uit te vinden, de blua orb is nl blauw en de super orb niet :z

Trouwens, wat is nou het probleem? Je fan werkt te goed?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:02

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik vind het een hoop toertjes voor zo'n klein fannetje, en nu is er idd geen probleem maar dat betekend nog niet dat dat niet kan komen, en als er geen problemen komen moet je toch ook iets te tweaken hebben? *D
Dus de meest voor de hand liggende volgende stap is het vervangen van de fan voor een zwaardere/stillere/betere 8-)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1