[DV] Handige firewire preview of field monitor software

Pagina: 1
Acties:

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Topicstarter
Bij een buitenopname wil ik een DV-camera aan een zwaar statief met een lange zwenkarm een paar meter in de lucht hangen om een scène van bovenaf te kunnen filmen. De bedoeling is om met een lange firewire-kabel op een laptop mee te kijken naar het beeld terwijl de DV-camera zelf opneemt.
Onze camera kan prima tegelijk opnemen en beeld op de firewire uitgang zetten. De software die ik gebruik om op Windows XP het beeld te bekijken valt alleen wat tegen. Daarom ben ik op zoek naar wat beters.
Meteen het beeld kunnen capturen is leuk, maar niet noodzakelijk. Het belangrijkste is dat ik het beeld kan beoordelen op de volle resolutie. Eventueel het preview venster full screen zetten. Nog mooier is een over-exposure indicatie, maar dat gaat misschien wat te ver.

Via deze site een aantal tooltjes geprobeerd, maar het is vrijwel allemaal oude prut. Het mooiste is eigenlijk een pc-versie van DV Monitor voor de Mac.
Aha, iets als DV Rack dus :). Maar dan wat goedkoper, $499 is best aan de prijs. Iemand een suggestie voor een beter alternatief?