Triple Monitor Voet

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-07 23:34
Ik wil nu eigenlijk mijn drie monitoren (1x 20", 2x 17") ophangen aan een standaard die in hoogte verstelbaar is. Ik heb al wat rondgekeken en ben onder andere hierbij uitgekomen:

http://www.ergotron.com/C...nguage/nl-NL/default.aspx

Nu is dat eigenlijk precies wat ik zoek, maar het probleem is dat mijn 20" monitor net iets lager moeten komen te staan dan mijn 17" monitoren. Volgens die standaard zou dat moeten lukken. En dan nog de prijs. 200 euro vind ik echt veel te veel.

Zijn er hier tweakers die hiermee ervaring hebben (en een betere/goedkopere weten aan te raden) of misschien zelfs zelf een standaard daarvoor hebben gebouwd?

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 22-02-2007 10:45 ]

_@/'

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Croga

The Unreasonable Man

Of je je 20" scherm lager kunt monteren dan de 2 17" zal in dit geval, en in de meeste ander gevallen, afhangen van waar de VESA schroefbevestigingen zitten op je scherm. Over het algemeen zitten die exact in het midden waardoor je 20" iets boven en onder je 17" uit zal steken.

Of je een dergelijke oplossing voor veel minder dan 200 euro kunt vinden lijkt mij sterk onwaarschijnlijk. Een arm voor 2 schermen kost normaliter zo'n 100 tot 120 euro als je een fatsoenlijke kwaliteit wilt. Voor 3 schermen is een veel stevigere constructie nodig en is 200 euro dus geen gekke prijs. Wellicht dat je 3 of 4 tientjes goedkoper uit kunt zijn maar dan zit je wel aan de bodem....

• Steephh
Toch nog een kickje. Ik wil een dergelijke standaard toch gaan kopen. Maar ik wil deze eventueel ook wel zelf gaan bouwen, als dat niet te moeilijk is.. Is er echt niemand die hier ervaring mee heeft? Je zou zeggen, zoveel mensen, zoveel tweakers.. Toch? :P

_@/'

• Steephh
Yet Another Kick

_@/'

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 15:55

PromoX

Flying solo

Als je een beetje handig bent kun je zoiets maken, met dit als uiteindelijk resultaat.

Dit was het enige dat ik kon vinden, het komt van http://www.elitetrader.com/vb/printthread.php?threadid=43661.

And I'm the only one and I walk alone.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55
Ik heb voor mijn 2x19" tft zelf een steun gemaakt. De originele voet kon niet omhoog en was niet draaibaar. Op een beurs heb ik voor 10 euro per stuk 2 wallmounts gekocht, deze verzaagd en aan een constructie van gepoedercoat-te aluminium balken bevestigd. Werkt perfect, staat rock-solid en ziet er niet onaardig uit (en weegt weinig :) )

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/9802/img1478kleinyc5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/5107/img1476kleinuv5.jpg

Alu balken incl. hoeken, bouten en moeren heb ik op de kop getikt via een vriend die destijds nog bij een bedrijf werkte waar dit spul gebruikt werd (weet niet waarvoor). Zou zo gauw niet weten waar het verder te krijgen is, maar misschien geeft dit je wat ideeën.

Hij is trouwens wel in hoogte verstelbaar maar niet eenvoudig (bouten los, draagbalk optillen/laten zakken, bouten vast :) )

• Steephh
Hmm, is interessant, vooral de laatste. Eens kijken in hoeverre dat hier haalbaar is.. :) Ik wil wel zelf een 'mooiere' (design achtige) voet bouwen. Maarja, of dat haalbaar is, dat is de vraag.. :P

Btw, is een wallmount eigenlijk makkelijk los te schroeven? Anders kan ik ze hier met z'n 3en tegen de muur hangen en dan voor een lanparty de voet terug zetten.. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Steephh op 18-03-2007 00:46 ]

_@/'

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 15:55

PromoX

Flying solo

De schermen zitten met een paar schroeven vast aan de wallmount, dus dat lijkt me niet zo heel veel werk om los te maken.

Dit ziet er ook niet verkeerd uit trouwens: Palomar in "Vesa wallmount ervaringen?", alleen is zoiets dan weer niet in hoogte verstelbaar geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door PromoX op 18-03-2007 11:38 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1