Nieuwe? Certified Repaired HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 17:59
Ik heb vorige week een Seagate hdd van 500 GB besteld bij een grotere/bekendere webwinkel, dit in combinatie met nog wat andere spulletjes.
Vandaag heb ik alles netjes binnengekregen, dus vol verwachting de doos geopend, maar mijn oog valt per toeval op de sticker van de harde schijf, en daar staat op dat het een Seagate Certified Repaired HDD is. Dus met andere woorden, ik heb een refurbished hdd gekregen. (Waarschijnlijk zal hij wel werken, maar dat heb ik nog niet getest, hij zit nog in de plastic.)
Maar moet ik het hier zo bij laten? Of moet ik toch proberen een nieuwe te pakken te krijgen? Of is dit iets normaals en moet ik het hier maar zo bij laten.
Het was overigens geen speciale promotieactie, en had hem gewoon als nieuw gekocht.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Vind ik heel vreemd, maar je zou eens moeten checken hoeveel garantie op die schijf zit, dit kan je op de seagate site kunnen checken met je serienummer. Het zou om en nabij de 5 jaar moeten zijn.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het lijkt me logisch dat, als je een nieuw product bestelt, je een nieuw product mag verwachten, en geen tweedehands gerepareerd exemplaar.
Neem even contact op met de winkel over hoe nu verder.
Als je er op zich geen probleem mee hebt, kun je misschien om korting vragen, aangezien het product gebruikt is.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• crazyx
psy schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:31:
Vind ik heel vreemd, maar je zou eens moeten checken hoeveel garantie op die schijf zit, dit kan je op de seagate site kunnen checken met je serienummer. Het zou om en nabij de 5 jaar moeten zijn.
De garantie gaat daar tot 22/09/2011.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb dit ook op 3 schijven van Seagate (320 GB 7200.10 16MB S-ATA II)

Had het wel gezien toen ik het installeerde maar gaf er gaan aandacht aan omdat ze zonder problemen werkte.

2 schijven komen uit dezelfde week en vindt het raar dat het op alle drie staat. De mijne komen bij Salland vandaan. Het kan zijn dat ze gewoon schijven opgestuurd krijgen en er niets aan kunnen doen.

Het is niet erg netjes van Seagate als blijkt dat het echt gerepareerde schijven zijn.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb ooit zo'n schrijf gekregen als vervangend exemplaar. 't lijkt me vooral niet netjes van de winkel zo'n schijf als nieuw te verkopen. (*Seagate schrijft er duidelijk op wat het is (OK de letters zijn vrij klein, maar het valt toch wel op))

[ Voor 67% gewijzigd door begintmeta op 22-02-2007 10:52 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mentox schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:49:
2 schijven komen uit dezelfde week en vindt het raar dat het op alle drie staat. De mijne komen bij Salland vandaan. Het kan zijn dat ze gewoon schijven opgestuurd krijgen en er niets aan kunnen doen.
Dan nog hoor je geen refurbished schijven te leveren wanneer de klant die niet heeft besteld. Ik denk dat sommige shops het gewoon proberen. Het gros van de klanten ziet het verschil toch niet en over het algemeen zijn refurbished schijven moeilijk kwijt te raken.
Het is niet erg netjes van Seagate als blijkt dat het echt gerepareerde schijven zijn.
Daar heeft seagate imho niets mee te maken. Je koopt als klant bij een winkel (zie topicstart) en niet bij Seagate direct. Kortom de winkel is hiervoor gewoon aansprakelijk. Met Seagate heb jij als klant in principe niets te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 22-02-2007 11:00 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Normaal krijg je die dingen alleen als je een schijf hebt ge-RMA'd. Of een shop verkoopt ze voor een duidelijk lagere prijs. Ik vind het geen stijl.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zich zal het ding wel goed werken, al is het idd geen stijl van die winkel. Ik zou zelf denk ik toch maar voor de makkelijkste weg kiezen en het ding gewoon houden (mits die geen rare geluiden e.d. maakt). Want weer opsturen e.d. gaat makkelijk langer dan een week duren...

Ik zou ze wel een mailtje sturen en het probleem voorleggen. Probeer er iets uit te halen dat ze je kosteloos direct een nieuwe schijf opsturen als ie binnen de garantieperiode kapot mocht gaan.

Als je wel nog een week oid zonder die HD kan zou je natuurlijk ook gwoon wel kunnen terugsturen en een nieuw exemplaar eisen. Maar dat moet je zelf maar beslissen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 22-02-2007 11:42 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Netjes alla, maar of het erg is? Als het goed is is de schijf evengoed als een "nieuwe", en je hebt evenveel garantie. Ik denk dat dat "seagate certified repair" wel aangeeft dat seagate niet bang is om dat er op te zetten, omdat ze blijbaar gewoon ook goed zijn. Je kan de winkel er op aanspreken maar ik zou de schijf gewoon gebruiken.

specs

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Dit zou ik dus niet pikken als ik zo iets toegestuurd kreeg. Gelijk (liefst zsm) bellen (mailen duurt vaak wat langer en is omslachtig) en zeker naar de naam van de verkoper/telefonist(e) vragen (kan van pas komen is mijn ervaring). Korting vragen of vervanging, weet persoonlijk niet wat je liever hebt, maar iig niet pikken!!

EDIT: @hierboven: Seagate mag het misschien wel goed vinden, de vraag is of de (web)winkel het ook goed vindt. Stel je schijf gaat binnen een jaar stuk, kom je bij de winkel, zeggen ze dat je geen garantie meer hebt, omdat 'ie al refurbished is, kan je lekker weer enkele weken gaan wachten op seagate...

En verder, je betaalt voor een nieuw product, dus moet je dat ook krijgen. Punt.

Je koopt toch ook geen nieuwe auto, waar later uit blijkt dat 'ie totalloss gereden was maar weer volledig gerepareerd is?!

[ Voor 44% gewijzigd door FitTiv op 22-02-2007 11:45 ]

• Bor

Bor

Palomar schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:41:
Ik zou zelf denk ik toch maar voor de makkelijkste weg kiezen en het ding gewoon houden (mits die geen rare geluiden e.d. maakt).
Ik denk dat de meeste mensen voor deze optie gaan en de shop indien met opzet dit trucje kan blijven uitvoeren. Natuurlijk kan er ook gewoon een fout zijn gemaakt. In beide gevallen niet accepteren dat je iets hebt gekregen van mindere waarde.

• maratropa
  • Niet online
Of, de shop mag dit gewoon doen omdat de schijven eigenlijk identiek zijn aan nieuwe? Als ik dit zo lees is er niks mis mee: Waarom een schijf terugsturen die even goed getest is als een "nieuwe"?

"Debuting in 2002, Seagate’s Refurbish Program has quickly earned a reputation in the secondary HDD market as a program that offers the highest quality and reliability creating exceptional customer value. This unique program offers refurbished drives for both legacy and current product lines, and demonstrates Seagate's commitment to excellence by employing:

* Top quality components
* State-of-the-art equipment (same as our warranty repair process)
* Stringent quality requirements (same as our warranty repaired drives)

Refurbish Factory Process

Every Seagate Refurbish product goes through the same rigorous standard test processes applied to Seagate new drives, including process flow, test sequence, test time, and pass/fail criteria. All replacement parts are purchased from Seagate’s approved suppliers and thus meet or exceed Seagate’s stringent design specifications. Seagate’s Refurbish factory test process applies the latest standard firmware and test processes ensuring all benefits of the latest product designs.
Commitment to Quality

Seagate Refurbish Program affirms its on-going commitment to quality by essentially mirroring the standards instituted at Seagate prime build factories. Product and process quality are continually monitored. These key quality and reliability indicators consist of:

* On-going sampling of incoming quality for newly purchased materials
* Continuous monitoring of Clean Room air quality
* On-going DPPM testing
* Out-of-box audits
* On-going reliability testing

Compliance to The US Department of Defense on Data Erasure Standard

Seagate Technology has placed importance upon data sensitivity and security. In 2004, CMRR (the Center for Magnetic Recording Research), on behalf of NSA, acknowledged Seagate test process compliance to the data sanitization standards defined in the United States Department of Defense document DoD#5052. This signifies Seagate’s proactive measure to ensure data erasure and ultimately establishes more confidence and peace-of-mind for end users.
Green Border and HDD Certified Statement

To distinguish our top quality refurbished product from those of our competitor’s, Seagate has created a distinctive signature for the Refurbish Program. Seagate Refurbish Product can be identified by:

* Green border on the top cover label
* Branded Seagate logo with added text: "Certified Repaired HDD".
* "R" logo encoded with the repair site

These unique signatures are done primarily in the interest of Seagate customers, signifying Seagate’s commitment to providing superior value to its customers by delivering the highest quality product and services.
"

specs

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik zou niet eens moeite om naar de voorwaarden te kijken. Het gaat helemaal niet over de kwaliteit of garantie die Seagate levert op refurbished schijven.

In de koopovereenkomst staat dat ze een nieuw product verkocht hebben, dus dienen ze dat te leveren. Met minder dan omruiling tegen een nieuw exemplaat zonder extra kosten moet je geen genoegen nemen.

Hier op tweakers staan genoeg verhalen over problemen met defecte schijven die ook als nieuw zijn verkocht maar refurbished bleken.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Mentox
miniBSD schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:10:
Ik zou niet eens moeite om naar de voorwaarden te kijken. Het gaat helemaal niet over de kwaliteit of garantie die Seagate levert op refurbished schijven.

In de koopovereenkomst staat dat ze een nieuw product verkocht hebben, dus dienen ze dat te leveren. Met minder dan omruiling tegen een nieuw exemplaat zonder extra kosten moet je geen genoegen nemen.

Hier op tweakers staan genoeg verhalen over problemen met defecte schijven die ook als nieuw zijn verkocht maar refurbished bleken.
Bedoel je met Koopovereenkomst het factuur?

• maratropa
  • Niet online
Tja defineer nieuw. Nieuwe schijven net uit de fabriek worden ook getest. Is er dan wat mis mee dan worden die ook gefixed. Dus eigenlijk ook refurbished. Je kan zelfs indenken dat refurbished schijven meer getest zijn en dat je dus al op het constante deel van de badkuip-faalcurve zit. Dat er op het forum verhalen staan over refurbished schijven zegt natuurlijk nop.

specs

• crazyx
maratropa schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:35:
Je kan zelfs indenken dat refurbished schijven meer getest zijn en dat je dus al op het constante deel van de badkuip-faalcurve zit. Dat er op het forum verhalen staan over refurbished schijven zegt natuurlijk nop.
Als Seagate zo zeker zou zijn van zijn zaak, hadden ze de garantie ook terug gereset, maar dit is niet het geval.

Ik heb in ieder geval contact met hen opgenomen, en ik zou eerst een RMA aanvraag moeten doen, en dat kan 2 werkdagen duren (het goedkeuren ervan) :(. Maar volgens de email die ik heb gekregen zou die zeker goedgekeurd moeten worden, want waarschijnlijk was er gewoon een foutje gebeurd in het magazijn.

Ik heb die HD niet zo verschrikkelijk dringend nodig, dus ik kan nog wel een weekje wachten.

• maratropa
  • Niet online
Hoe zit dat eigenlijk, want die schijven hebben fabrieksgarantie, wat dus al ingaat voordat je hem koopt. (neem ik aan) (garantie van de winkel begint als je hem koopt, maar die is maar 2 jaar niet)

Als die schijf gefixed is in september 2006, dan zat er dus wel 5 jaar garantie op, waar je nu een aantal maanden van kwijt bent.

specs

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Garantie gaat tot 22/9/2011 staat ergens in zn posts. Maarja, ook bij een splinternieuwe schijf kan het zijn dat de garantie korter is omdat de schijf al een tijdje op voorraad heeft gelegen (bij de groothandel of de winkel zelf). Maargoed, in het uiterste geval loop je nu idd wel zo'n 5 maanden garantie mis. Al vind ik dat op de 5 jaar totale garantie weer meevallen (ws. heb je over een paar jaar toch alweer een nieuwe schijf..)

Maar nogmaals, je kunt de schijf gewoon weer terugsturen naar de winkel als je er mee zit. Als ze dat refurbished-verhaal geen goede reden vinden dan kun je hem altijd nog terugsturen wegens de 8 dagen bedenktijd van de wet koop op afstand en lekker bij een andere winkel kopen. Persoonlijk zou ik het er maar gewoon bij laten omdat het me veel te veel gedoe is om terug te sturen..... De schijf is immers gewoon 100% in orde met nog jaren garantie, dus terugsturen zou alleen gaan om het principe....

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 22-02-2007 14:18 ]

Verwijderd

Zelfde geval hier. Ik heb net een Maxtor/Seagate HD van 160 GB gekocht bij Dynabyte en daar zat ook zo'n sticker op. Ik heb het ding maar gewoon ingebouwd...

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
hallo we weten allemaal dat refurbished schijven 9/10x gewoon gaar zijn, ze zijn niet voor niets kapot gegaan.
Daarbij had dit gewoon nooit mogen gebeuren, bij alternate verkopen ze refurbished schijven maar dan wel stukken goedkoper met het duidelijk aangegeven.

• Mentox
Heb een mail geschreven naar Salland met de vraag of ze weten dat het gaat om een "Certified Repaired HDD" dit was het bericht dat ik terug kreeg,
Geachte heer Bot,
Het lijkt er inderdaad op dat deze hardeschijven niet goed zijn, maar wij leveren geen 2de hands hardeschijven.
Als de hardeschijf niet in een gesloten verpakking wordt geleverd kunt u dit aangeven, maar als de verpakking gesloten was hebben wij ze zo van onze leverancier ontvangen.
Als een product geopend is geweest wordt dit product bij ons niet meer als nieuw verkocht, maar als Demomodel.
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
*knip*
Technical Support
Salland Automatisering

Hierna gevraagd of het klopte dat ze het niet konden zien
Geachte heer Bot,
Inderdaad, wij krijgen ze zo binnen van onze leveranciers; ik ga er vanuit dat Seagate deze hardeschijven goed keurt en ze uitlevert.
Ik denk dan ook niet dat dit er mee te maken heeft dat uw hardeschijf defect is gegaan.
Met vriendelijke groet,
*knip*
Technical Support

Blijkbaar kunnen ze er zelf ook niet aan doen.

Over Alternate, een kennis van me had twee schijven gekocht van Seagate bij Alternate en ook deze blijken "Certified Repaired" te zijn.

Nu moet ik wel zeggen dat ik vaak computers inelkaar zet voor kennissen en ik kom vrijwel nooit een "Certified Repaired" schijf tegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 30-10-2016 13:50 ]

• Jiriki
  • Laatst online: 23-02 15:25
Wij gebruiken de refurbished Seagates wel om in te zetten bij garantie gevallen. Harde schijf defect, ouder dan een jaar? Refurbished ervoor terug. Maar we zijn geen winkel, dit gaat om zakelijk gevallen. Wij krijgen ze ook zo van Seagate, dezelfde voorwaarden.

Bestellen we ze nieuw, dan krijgen we nieuw. Zo niet, dan gaat de hele doos terug.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De winkel maakt zich in dig geval wel makkelijk ervanaf, als ze even kijken wat ze verkopen, zien ze dat het refurbished schijven zijn. Ook worden ze schijnbaar door hun leverancier niet met dat bevoorraad wat ze willen, lijkt me hoe dan ook niet goed dat ze daar zo makkelijk over lijken te doen. Zoals eerder gezegd, ik heb ook zo'n schijf, gekregen als vervanging van een schijf die na 3 jaar kapot is gegaan, dan vind ik het el een goede deal (weer hele tijd garantie er bij enzo ( de schijf was volgens mij zelfs net buiten de garantieperiode van 3 jaar, vond het allemaal zeer aardig van de winkel)). Als nieuwe schijf zou ik het niet accepteren.

TS: had je de hd eigenlijk al uitgepakt?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mentox schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:45:
Heb een mail geschreven naar Salland met de vraag of ze weten dat het gaat om een "Certified Repaired HDD" dit was het bericht dat ik terug kreeg,
Geachte heer Bot,
Het lijkt er inderdaad op dat deze hardeschijven niet goed zijn, maar wij leveren geen 2de hands hardeschijven.
Als de hardeschijf niet in een gesloten verpakking wordt geleverd kunt u dit aangeven, maar als de verpakking gesloten was hebben wij ze zo van onze leverancier ontvangen.
Als een product geopend is geweest wordt dit product bij ons niet meer als nieuw verkocht, maar als Demomodel.
Met vriendelijke groet,
*knip*
Technical Support
Salland Automatisering

Hierna gevraagd of het klopte dat ze het niet konden zien
Geachte heer Bot,
Inderdaad, wij krijgen ze zo binnen van onze leveranciers; ik ga er vanuit dat Seagate deze hardeschijven goed keurt en ze uitlevert.
Ik denk dan ook niet dat dit er mee te maken heeft dat uw hardeschijf defect is gegaan.
Met vriendelijke groet,
*knip*
Technical Support

Blijkbaar kunnen ze er zelf ook niet aan doen.

Over Alternate, een kennis van me had twee schijven gekocht van Seagate bij Alternate en ook deze blijken "Certified Repaired" te zijn.

Nu moet ik wel zeggen dat ik vaak computers inelkaar zet voor kennissen en ik kom vrijwel nooit een "Certified Repaired" schijf tegen.
Leuk en aardig:
"oeps, Seagate heeft ons RMA disks gestuurd ipv newe, niet gezien".
Maar dan niet aankomen met een omruilvoorstel ?
Ik zou gewoon een NEWE schijf vragen, dat heb jij immers gekocht. De problemen die zij hebben met Seagate, heb jij niks mee te maken.
En idd 9/10 van de RMA schijven gaat gewoon weer stuk. Althans dat is mijn ervaring.

[ Voor 0% gewijzigd door Dirk op 30-10-2016 13:51 ]

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 22:31

Plato112

Da is toch nie normaal!

Precies wat KillerAce_NL zegt: dit zou ik echt niet pikken. Wat kan het jou interesseren of die winkel dit gewoon als nieuw heeft gekregen. Lekker terug sturen en het zou natuurlijk ook gewoon bluf kunnen zijn dat ze deze als nieuw hebben gekregen, maar dat weet je niet en is daarom moeilijk te beoordelen. Gewoon geld terug of vervangende nieuwe met iets anders zou ik niet akkoord gaan.

Speed limits are like herpes.

• miniBSD
Mentox schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:56:
[...]

Bedoel je met Koopovereenkomst het factuur?
De koopovereenkomst is de orderbon die je hebt gehad. Het is niet aan de orde of de verpakking is geopend of wat dan ook. Ze kunnen evengoed een rma ontvangen hebben en deze ongeopend weer verder doorverkopen als nieuw.

Waar het om gaat is dat ze een refurbished schijf als nieuw hebben verkocht. Je hebt dus recht op een nieuwe schijf.

Google trouwens maar eens op Salland en refurbished, zo onschuldig blijken ze dus niet: http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

[ Voor 18% gewijzigd door miniBSD op 23-02-2007 16:37 ]

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
miniBSD schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:33:
[...]

De koopovereenkomst is de orderbon die je hebt gehad. Het is niet aan de orde of de verpakking is geopend of wat dan ook. Ze kunnen evengoed een rma ontvangen hebben en deze ongeopend weer verder doorverkopen als nieuw.
De overeenkomst is natuurlijk gewoon de overeenkomst, als iets op papier staat is het natuulijk fijner, net als het een hoop (onnodig) gezeik kan schelen als de schijf nog niet uitgepakt is.
Waar het om gaat is dat ze een refurbished schijf als nieuw hebben verkocht. Je hebt dus recht op een nieuwe schijf.

Google trouwens maar eens op Salland en refurbished, zo onschuldig blijken ze dus niet: http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken
klopt!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die verkoper is ook niet goed wijs, alsof hij ook bij de garage een opgeknapte schade-auto voor de nieuwprijs koopt. 8)7

• mrb
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Deze schijven worden bij ons ook geleverd vanaf Seagate, er is verder dan ook niets mis met de schijven, alleen een andere sticker...
Dus aansluiten en knallen maar ;)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tuurlijk is er wel wat mis. Je koopt nieuw en je krijgt én een gebruikte HDD én hij is ook nog eens kapot geweest én ze vertellen het er niet bij.....Rofl

[ Voor 11% gewijzigd door KillerAce_NL op 23-02-2007 22:22 ]

• mrb

mrb

KillerAce_NL schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:21:
Tuurlijk is er wel wat mis. Je koopt nieuw en je krijgt én een gebruikte HDD én hij is ook nog eens kapot geweest én ze vertellen het er niet bij.....Rofl
Fout, seagate stuurt deze schijven gewoon op naar de leveranciers in orginele verpakking, er wordt verder ook geen melding gemaakt dat het gerepareerde schijven zouden zijn. De fout ligt bij seagate zelf, bedrijven kunnen er simpelweg niets aan doen...

BTW:
Hoogstwaarschijnlijk betreft het een schijf die niet door de tests is gekomen , en geen gebruikte schijf...

[ Voor 10% gewijzigd door mrb op 24-02-2007 20:17 ]

• mrb

mrb

oeps...

[ Voor 97% gewijzigd door mrb op 24-02-2007 20:16 ]

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Het lijkt mij sterk dat SA direct bij Seagate inkoopt en niet via een distributeur en ze moeten zien wat ze geleverd krijgen. Ze weten m.i. dondersgoed dat ze refirbished schijven sturen. En ook:
maratropa schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:07:
Of, de shop mag dit gewoon doen omdat de schijven eigenlijk identiek zijn aan nieuwe? Als ik dit zo lees is er niks mis mee: Waarom een schijf terugsturen die even goed getest is als een "nieuwe"?

"Debuting in 2002, Seagate’s Refurbish Program has quickly earned a reputation in the secondary HDD market as a program that offers the highest quality and reliability creating exceptional customer value. This unique program offers refurbished drives for both legacy and current product lines, and demonstrates Seagate's commitment to excellence by employing:

LinkedIn WoT Cash Converter

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Refurbished schijven zijn goedkoper als nieuwe schijven. Seagate vrkoopt refurbished niet als nieuwe schijven, daar is een andere catalogus voor. Salland automatisering is hiermee gewoon crimineel bezig. Niet pikken dus.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
mrb schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Fout, seagate stuurt deze schijven gewoon op naar de leveranciers in orginele verpakking, er wordt verder ook geen melding gemaakt dat het gerepareerde schijven zouden zijn.

...
Tuurlijk, daarom staat het ook groot op de schijven, vermeld Seagate het overal expliciet... De fout ligt bij Salland (eventueel uit slordigheid, als ze niet opletten wat hun leverancier ze opstuurd) Seagate is nogal duidelijk.

Dat Salland vermoedelijk van het geheel op de hoogte is blijkt ook wel uit hun reactie op de vragen/opmerkingen van de koper. Salland wil gewoon wat extra marge eruitpersen op een slinkse manier.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 24-02-2007 21:12 ]

• Bor

Bor

mrb schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Fout, seagate stuurt deze schijven gewoon op naar de leveranciers in orginele verpakking, er wordt verder ook geen melding gemaakt dat het gerepareerde schijven zouden zijn. De fout ligt bij seagate zelf, bedrijven kunnen er simpelweg niets aan doen...
Jouw verhaal klopt niet. Seagate levert geen refurbished materialen zonder dat je hier uitdrukkelijk om vraagt. Daarbij is de marktwaarde van een refurbished item gewoon lager dan van een nieuw exemplaar.

Zie ook deze reactie:
Refurbished schijven zijn goedkoper als nieuwe schijven. Seagate vrkoopt refurbished niet als nieuwe schijven, daar is een andere catalogus voor.

• Mentox
Oke, de meeste zijn het erover eens dat het niet kan, gerepareerde schijven als nieuw verkopen.

Maar wat kan ik doen? Salland zegt dat ze het niet kunnen zien en het is dus hun woord tegen het mijne.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mentox schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:13:
Oke, de meeste zijn het erover eens dat het niet kan, gerepareerde schijven als nieuw verkopen.

Maar wat kan ik doen? Salland zegt dat ze het niet kunnen zien en het is dus hun woord tegen het mijne.
Salland zal dit met Seagate moeten uitvechten en ondertussen jouw leveren wat je hebt besteld en betaald. Een nieuwe schijf. Dat Seagate (volgens Salland) een verkeerde schijf heeft toegezonden is niet jouw probleem, maar dat van Salland. Zij dienen jou zo spoedig mogelijk, binnen redelijk termijn een vervangende, maar nieuwe schijf toezenden.

Daarbij heb je de schijf nog geen acht dagen, dus je kunt hem altijd retouneren zonder opgave van reden. Daarbij dient Salland het komplete aankoopbedrag terug te storten, ookal is de verpakking geopend. Salland heeft er namelijk nogal eens een jhandje van om maar 80% terug te storten van het aankoop bedrag, omdat de verpakking geopend is. Dit is wettelijk geregeld, dat ze dus gewoon 100% dienen terug te storten.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 25-02-2007 02:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mentox schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:13:

't staat toch zo duidelijk op die schijven dat het door iedereen die even de tijd daarvoor neemt kan worden gezien. Iemand die professioneel met computerhardware omgaat (salland) zou het al helemaal in een oogopslag moeten zien. Salland moet je gewoon een nieuwe schijf leveren, anders zijn er inderdaad de koop op afstand-regels, al zou ik al om principiele redenen al een nieuwe willen (kan wel tijd&moeite kosten bij een slechte winkel-service).

Het is verder niet jouw woord tegen het hunne, die schijf en je bestelling is genoeg "bewijs" lijkt me. Gewoon twee tastbare dingen.

• miniBSD
Mentox schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:13:Maar wat kan ik doen? Salland zegt dat ze het niet kunnen zien en het is dus hun woord tegen het mijne.
Ze in gebreke stellen omdat jou een nieuwe schijf is verkocht en gerepareerde schijf geleverd. Geef aan dat je bereid bent om jouw rechtsbijstand in te schakelen. Zoals hier al meer gezegd, het staat er duidelijk op dat een schijf refurbished is. Je ziet het door de ongeopende verpakking heen.

Als een leverancier gerepareerde producten opkoopt en verkoopt als nieuw dat is oplichting. Waarbij ik niet wil zeggen dat jouw leverancier het doet, maar om een punt te maken.

Nog een tip, misschien een shop survey schrijven? Sommige leveranciers zijn hier gevoelig voor. In ieder geval kun je anderen waarschuwen voor deze praktijken. Kopen op afstand is immers een kwestie van vertrouwen.

edit: ik zit net de shopsurvey door te lezen en de laatste weken zijn er veel negatieve beoordelingen: http://tweakers.net/shopsurvey/1370.

[ Voor 26% gewijzigd door miniBSD op 26-02-2007 09:21 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Idd, en refurbished HD's die zijn altijd voor minder geld te koop dan nieuwe HD's, dus of een deel van het geld terug, of gewoon een splinter nieuwe HD regelen.

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1