[SPAM] Wel of niet uitschrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Hallo,
Waar ik werk ontvangt met ongeveer 40 mailtjes per week aan spam per persoon. Het is voornamelijk duitse spam over huishoudelijke artikelen.. Ik vraag me af hoe ik als systeembeheerder dit het beste kan aanpakken. Kan ik uitschrijven bij die mailtjes of juist niet?
Ik heb al op got gezocht maar het gaat meer over sms dan e-mail. Als men wilt kan ik een voorbeeld hier neerzetten.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kan je niet het @domein gaan blokkeren?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

uitschrijven is bevestigen dat et adres bestaat kortom meer spam

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:44

996

Maken jullie al gebruik van een spamfilter? Zo nee, dan zou ik daar eens naar kijken. Via Google of GoT is daar best info over te vinden.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Uitschrijven zou ik juist niet doen, en lijkt me alleen veel handmatig werk, waarbij je ook nog eens aangeeft dat het adres gelezen wordt.

Waarom geen spamfilter installeren? Eentje die werkt met bijv. een blacklist.

Dit is SpamAssassin:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Content preview:  #1 Penis Enlargement Solution in the World You can
  order it here: http://workcentrix.com 100% Guaranteed risk free results
  or your Money Back! [...] 

Content analysis details:   (7.4 points, 5.0 required)

pts rule name              description
---- ---------------------- --------------------------------------------------
 0.2 RISK_FREE              BODY: Risk free.  Suuurreeee....
 0.8 BODY_ENHANCEMENT2      BODY: Information on getting larger body parts
 0.4 GUARANTEED_100_PERCENT BODY: One hundred percent guaranteed
 2.0 URIBL_OB_SURBL         Contains an URL listed in the OB SURBL blocklist
                            [URIs: workcentrix.com]
 3.9 URIBL_SC_SURBL         Contains an URL listed in the SC SURBL blocklist
                            [URIs: workcentrix.com]

------------------------- BEGIN HEADERS -----------------------------
Return-Path: <Parsons@esquinaabierta.com>
Received: from psmtp11.wxs.nl (psmtp11.wxs.nl [195.121.247.27])
        by mail.xxx.nl (Postfix) with ESMTP id 0C2B0470029
        for <info@xxx.nl>; Thu, 22 Feb 2007 00:55:41 +0100 (CET)

[ Voor 72% gewijzigd door Arnout op 22-02-2007 10:06 ]

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
ik kreeg met gmail 300 spam per maand, toen ging ik me uitschrijven en nu krijg ik 1000 spam per maand :P
maar gelukkig heb ik spamfilter..

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gewoon filteren die zooi. Uitschrijven = een leesbevestiging ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als het afkomstig is van een echt bedrijf dat handelt in die artikelen dan lijkt het me dat je best kunt uitschrijven (dan heb je het meer over reclamemailtjes ipv. echte spam). Als bijv. het adres/telefoonnummer van die zaak er ook instaan en ze dus gewoon te traceren zijn. Maar als je twijfelt moet je het niet doen ivm. dat je dan nog meer spam kunt krijgen ;)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:47

Standeman

Prutser 1e klasse

TrailBlazer schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:01:
uitschrijven is bevestigen dat et adres bestaat kortom meer spam
Uitschrijven is daar niet eens voor nodig. Zodra een afbeelding gedownload wordt (welke in het mailtje staat), weten ze al dat je e-mail adres bestaat en gelezen wordt. Daarom staat het bij mij ook standaard uit :)

Maar zoals al geopperd

* email adressen / domeinen blokkeren
* spam filter

Misschien dat je nog contact op kan nemen met je ISP (ik weet niet hoe jullie e-mail hebben geregeld), om de domeinen op een blacklist te laten zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 22-02-2007 10:07 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Standeman schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:06:
Uitschrijven is daar niet eens voor nodig. Zodra een afbeelding gedownload wordt (welke in het mailtje staat), weten ze al dat je e-mail adres bestaat en gelezen wordt.
Een goed mailprogramma download standaard geen afbeeldingen o.a. om die reden (zoals Thunderbird bijv.).

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Theuno

Da Devil Crew

Is het niet verstandig om het zo in te stellen dat je automatisch een mailtje terugstuurt naar bekende spam adressen dat het mailadress niet bestaat ?

Verder zou ik niet uit gaan schrijven, maar inderdaad gewoon wegfilteren.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Theuno schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:10:
Is het niet verstandig om het zo in te stellen dat je automatisch een mailtje terugstuurt naar bekende spam adressen dat het mailadress niet bestaat ?
Nahh, zal niet werken. Normaal gesproken komen die mails namelijk van de mailserver, en niet van het adres ;)

Ooit was er een bluefrog iets, die stuurde 10 mails terug voor elk spambericht dat jij ontving, maar dan met z'n allen. Dat heeft wel een aantal grote spammers gestopt, maar het bedrijf ervan ging failliet oid.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Mja een spam filter is ook niet alles. Ik heb een spam bericht geupload: http://www.megaupload.com/nl/?d=1ABJ0ZII

misschien dat iemand het durft te bekijken?:P

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Theuno schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:10:
Bouncen van e-mail is niet verstandig tenzij het echt niet anders kan zoals bijvoorbeeld een fallback mx die bij het doorsturen te horen krijgt dat het e-mailadres ongeldig is. Mocht je wel bouncen zoals je voorstelt dan kan je IP-adres belanden in bijvoorbeeld de dnsbl van UCEProtect die backscatter ook zien als spam. Wees hier dus voorzichtig mee.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
lammmetak schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:34:
Mja een spam filter is ook niet alles. Ik heb een spam bericht geupload: http://www.megaupload.com/nl/?d=1ABJ0ZII
Aha, zo te zien heb je ook al veel aanbiedingen voor Riesige Palme en Design Barhocker gekregen. Bij deze spammer maakt het in het geheel niet uit wat je doet, schat ik. Die gaan toch wel door. Overigens wel raar dat je uberhaupt overweegt om uit te schrijven bij een @bk.ru of een @list.ru mailadres.
Bij mij worden die dingen al vanwege die mailadressen in de body van het bericht gefilterd, nog afgezien van dat plaatje dat ze gestald hebben op yimg.com.

Edit: krijg je ook die mailtjes in het Nederlands, dat je nooit rijk zult worden met je website? Zal haast wel, want dat is dezelfde Duitse spammer.

[ Voor 10% gewijzigd door Jan-E op 25-02-2007 11:18 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
TheZeroorez schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:13:
[...]

Nahh, zal niet werken. Normaal gesproken komen die mails namelijk van de mailserver, en niet van het adres ;)
Dit kan ingesteld worden zelfs in outlook om als verzendend adres de postmaster@ ... te gebruiken.
Enkel valt het dan op voor iemand die de headers gaat bekijken dat het van een mailprogramma komt (outlook geeft wat reclame mee in die headers)

(zo deed ik dat met een mailadres waarvan iedereen dacht dat het van die isp was namelijk: spam@'mijnisp'.be (ze waren zo dom van die niet te reserveren dus nam ik die maar ;) ) maar ik gaf een auto-reply: mailbox unknown... hebben ze wrs vaak klachten overgehad mits ze die spam-adressen gingen gebruiken om spam te melden (ze hadden verschillende namen waaronder ze bereikbaar waren) )
Ooit was er een bluefrog iets, die stuurde 10 mails terug voor elk spambericht dat jij ontving, maar dan met z'n allen. Dat heeft wel een aantal grote spammers gestopt, maar het bedrijf ervan ging failliet oid.
bluefrog was het programma dat gebruikt werd, en ze werden niet failliet, maar omdat het vrij goed werkte, verloren de spammers inkomsten en keerden zij zich tegen bluefrag mbv een massieve spam-actie naar hun klanten en een continu DDoS naarh un servers.
Mits ze daarmee nog een hele hoop andere systemen van het net haalden (onbereikbaar maakten),
koos bluefrog het hazenpad en staakte dat bedrijf zijn actie's.

[ Voor 0% gewijzigd door soulrider op 25-02-2007 11:25 . Reden: isp.be bestaat blijkbaar dus effe anti-spambot gemaakt (en een ander voorbeeld adres gekozen) ]

Pagina: 1