[MP3] "Post hier je MP3 Tool Topic"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:42
Welkom in Het ‘Post hier je MP3 Tool’ Topic (Deel 1)
[afbeelding]
De bedoeling van dit topic
De bedoeling van dit Topic is: Het verzamelen van Mp3 Tools, Tips en Tricks. Tegenwoordig zijn er een flink aantal Tweakers met een leuke Mp3 verzameling, waaronder ik. Iedereen weet dan ook dat het een hels karwei is om dit goed geordend te houden. Vaak koop je muziek bij verschillende aanbieders, waardoor de bestandsnamen/ Tags ed. niet gelijk zijn. Vroegah… Wijzigde ik dit allemaal met de hand. Echter met mijn huidige hoeveelheid aan muziek is dit niet meer te doen. Ofwel TOOLTJES. Er zijn er wel duizende te vinden. Ik ben ze ook stuk voor stuk aan het testen, want voor mij zijn veel tooltjes echt een MUST HAVE.

Ofwel Post al je handigheidjes hier, en leer er hier nog veel meer bij!!!!!
De regel(tjes)

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
  • Je replies moeten uitgebreid, duidelijk en onderbouwd zijn. Replies die bestaan uit 1 regel tekst zijn dus uit den boze! Let daar dus op! Replies die hier niet aan voldoen worden zonder pardon verwijderd.
  • Als je jouw tool wilt laten zien, post dan geen plaatjes breder als 575 pixels. Als je plaatjes hebt die iets groter zijn dan dit formaat dan kun je deze op volgende manier thumbnailen:
    code:
    1

[img=575,,1]urlvanpic[/img]
    Het is natuurlijk onzinnig om je megapixel plaatjes door je browser te laten verkleinen. Ten eerste kost het dan altijd extra bandbreedte / geheugen en CPU-cycles voor mede-users. Ten tweede is de kwaliteit een stuk minder. Ten derde duurt het dan onzinnig lang voordat de plaatjes geladen zijn.
  • Replies die plaatjes bevatten die groter zijn dan de maximale breedte van 575 pixels kunnen zonder pardon worden verwijderd! -> software om foto's te verkleinen

Het beste maak je met 1 van net genoemde programma's thumbnails. Je maakt dan een klein plaatje van maximaal 575 pixels breed terwijl je een link maakt naar een groter origineel. Op deze manier blijft dit topic goed bekijkbaar voor een groot publiek terwijl je toch op groot formaat alle details van je tool kunt laten zien.
    Deze kun je dan hier posten als volgt:
    code:
    1

[url=urlvangrotepic][img]urlvankleinepic[/img][/url]
  • De zogenaamde "Ooh-en-Aah"-replies zijn ook uit den boze en zullen ook verwijderd worden zonder notificatie.
  • Als je iemand quote, laat dan niet de hele quote-tekst staan. Dit maakt het topic onnodig lang.
  • Mocht je geen homepage ruimte meer hebben voor het uploaden van je plaatjes, neem dan eens een kijkje in dit topic: Huidig werkende image uploaders. of voor het snelle werk: http://imageshack.us
Op deze manier houden we alles netjes zoals het hoort!
Een paar handige links onder elkaar

FileName Editing SoftwareTAG Editing SoftwareAlles in 1 oplossingMusic Players

MP3 Clean en Normalizeer ToolConverting Software
En tot slot...

Ik wens jullie veel plezier in dit topic. Keep up the good work!
Created by _ferry_ Used by Decon

[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 22-02-2007 12:22 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:42
Hallo,

Ik zou heel graag een soort van verzamel topic voor Mp3 editing tools willen starten. Tegenwoordig zijn er nogal wat tweakers met een mp3 verzameling. De meeste willen dit netjes en geordend op hun pc hebben staan, en dat kost meestal veel tijd. Er zijn een hoop handige tooltjes te vinden op hetnet, en die wil ik dus graag hier verzamelen. Van players tot editors. Ik wil er ook best een hoop van testen en de ervaringen hier posten, ik hoop ook wat feedback van mede tweakers te krijgen.
Ik moet de start pic nog ff hosten en doorlinken……..

Thanks,

Feedback?… pleas!!!!!!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 15:41
nog een mp3 speler:
http://www.foobar2000.org/ (prachtig stukje software)

overigens heb ik nog nooit problemen gehad met Tag&rename, het is in mijn ogen het beste programma wat er is. Helaas moet je er voor betalen. Maar gewoon een heel album goed taggen binnen 20 seconden is wel ideaal :D

hallo

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat mij betreft de ultime TAG tool, MP3Tag.

En een normaliser, MP3Gain.

Dubbele bestanden zoeken in je collectie, MP3Filter

[ Voor 52% gewijzigd door Diederik op 22-02-2007 10:17 ]

Invoegen doe je zo!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zeg luitjes, jullie vergeten het allerbelangrijkste :)
Hoe ontstaan die mp3 bestanden? Komen die vanzelf automagisch op je PC ?
Nee natuurlijk, je zult ze eerst moeten encoden vanuit een audiobestand.
Zoals de meesten wel zullen weten is op dit moment de LAME encoder state-of-the-art.
Gecompileerde binaries kun je o.a. vinden op Rarewares.org. Veel meer interessante info over te gebruiken command line opties zie List of recommended LAME settings @HA.org

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik gebruik meestal MP3 Tag Studio.
Niet al te mooi qua uiterlijk, maar des te functioneler.

Het is heel makkelijk om MP3's te taggen vanuit filenames, of MP3's te renamen vanuit de tags (met instelbare volgorde en opmaak van de te genereren filenames).

http://www.magnusbrading.com/mp3ts/sc_auto_rename.jpg

Wat gebruiken jullie om in MP3's te knippen? Zijn daar programma's voor die het direct kunnen, of is het toch aan te raden om eerst om te zetten naar een lossless formaat (zoals wav)?

• Diederik
  • Niet online
Nog een leuke player, partyplayer.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Ik gebruik als ripper: CDex.
Het is een freeware programmatje en hij kan ook naar andere formaten encoden zoals ogg.

http://cdexos.sourceforge.net/

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Voor de luie mensen onder ons, die hun muziek wel goed willen taggen/renamen maar te lui zijn om zelf de tags in te voeren: MusicBrainz.
What is MusicBrainz?
MusicBrainz is a community music metadatabase that attempts to create a comprehensive music information site. You can use the MusicBrainz data either by browsing this web site, or you can access the data from a client program — for example, a CD player program can use MusicBrainz to identify CDs and provide information about the CD, about the artist or about related information. You can also use the MusicBrainz Tagger to automatically identify and clean up the metadata tags in your digital music collections. Find out more in the introduction.
offtopic:
Ik ga even je "TOEGEVOEGD" posts trashen, die voegen eigenlijk erg weinig toe. :P

Signature

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Welke ik nog in het rijtje mis is de beste cdripper voor windows aller tijden, te weten Exact Audio Copy, oftewel EAC. ( hier te vinden. De perfecte handleiding is er ook voor.) Met dit programma weet je tenminste zeker dat je cd's goed geript worden.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 20:48

sjaakaq

It might get loud

Mijn muziek-workflow:

• Eerst rippen met EAC
• Daarna naar LAME mp3 V0 converteren met RazorLAME wat niet veel meer is dan een GUI om LAME heen.
• Vervolgens hier covers zoeken en deze bijknippen en resizen tot 600px breedte en max. 100kb grootte met Paint.net. Dit plaatje opslaan als "folder.jpg".
• Daarna in Tag&Rename de tags goedzetten, ID3v1 tags weghalen, coverart erin zetten, mp3's renamen naar tracknummer-titel.mp3 (dus 08-liedje.mp3) en de folder renamen naar "[Genre] Artiest - Album". Deze map kopiëren naar mijn muziekpartitie.
• Daarna in mijn compleet geconfigureerde Foobar2000 (dat uitleggen ben ik een week mee bezig...) mijn media library rescannen waarna de mp3's automatisch worden gescand voor ReplayGain-waardes (zowel track als album).
• En pas dan kunnen we luisteren, kijkbuiskinderen ;)

Zie voor rippen e.d. ook deze guide.

leoaq.fm // Jeune Loop

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:03
Mp3DirectCut is een superhandig programma om zonder verlies lange mp3's te splitten in kortere stukken. Ook kan je een cue sheet inladen en zo alle afzonderlijke tracks saven zonder re-encode. Errug handig.

http://mpesch3.de1.cc/mp3dc.html

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De taggers van Musicbrainz zijn erg prettig, zeker als extra tagger.
Omdat ze met een 'acoustische vingerafdruk' werken zijn ze in staat om de informatie over een track te vinden zonder dat je de beschikking hebt over zulke basale dingen als artiest en/of titel.
Daarnaast schrijven ze (en dat is prettig voor de gebruikers van Last.FM een zogeheten MBID in het ID3-veld weg, wat weer opgepikt kan worden door de client van Last.FM

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 21:39
Voor m'n MP3's te taggen gebruik ik The Godfather, zeer handig freeware programma met veel functies
http://users.forthnet.gr/the/jtclipper/

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
--edit: Nog een paar tools vergeten: uTorrent of Phex, en dan vaak WinRAR O-)
Om te taggen gebruik ik het superhandige en gratis ID3-TagIT. Dit tooltje is gratis, en kan niet alleen taggen, maar heeft veel extras.
Om eventuele veel te lange stukken stilte op het eind (soms wel een minuut bij slechte rips) eraf te halen gebruik ik het open-source Audacity. Dit is een muziek-edit programmaatje, maar het is wel de simpelste methode om dit soort dingen op te knappen.
Om de muziek goed te encoderen (als dat nog niet gedaan is) gebruik ik in het geval van een edit Audacity, maar als er niets geknipt moest worden gebruik ik hiervoor LameXP. Dit is de Lame-codec, met een mooi stukje GUI eromheen.
Om de MP3's af te spelen gebruik ik het alom bekende Foobar2000. Bij mij ziet dat er altijd uit als in het plaatje, en staat het meestal in de tray.
Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07085/Foobar2000.png

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 25-02-2007 21:52 ]

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 17:20
Voor rippen :EAC met LAME3.90.3 Secure mode APS is volgens velen de beste combinatie.
Voor het afspelen :Mediamonkey een supersnelle Database en kan ook het artwork van de mp3 weergeven ik heb er 10 tallen geprobeerd maar dit vind ik veruit de mooiste en veelzijdigste.

Voor AudioCD te branden vanuit een serie MP3's of m3u :Burrrn gratis en ondersteund ook replaygain
Voor het maken van een MP3 CD/DVD: MP3Util
Dit programma kan a.d.h. van een m3u playlist de MP3 files naar een andere lokatie op je harddisk kopieëren.
Het zet automatisch vooraan in de filenaam 001,002,003.... dit uiteraard in de volgorde van je playlist.
Daarna brand je de files van de nieuwe lokatie op CD/DVD met NERO (DATA CD/DVD).
Nu heb je een schijf die je standalone DVD speler afspeelt in de volgorde van je playlist. 8)
Brandt je je files namelijk op een normale manier op een CD/DVD dan zal je speler een alfabetische aanhouden.

[ Voor 12% gewijzigd door pinojo123 op 24-02-2007 09:31 ]

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Mijn NEC ND-3540A (DVD rewriter) schijnt niet te willen samenwerken met EAC (laatste versie).

"Exact Audio Copy couldn't detect a matching read command for this CD-ROM drive"

Zie ik iets over het hoofd?

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• Henk007
NaZGuLL schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:44:
Mijn NEC ND-3540A (DVD rewriter) schijnt niet te willen samenwerken met EAC (laatste versie).

"Exact Audio Copy couldn't detect a matching read command for this CD-ROM drive"

Zie ik iets over het hoofd?
Mijn NEC ND-2520 staat ingesteld op leescommando MMC-1, secure mode, accurate stream, maar de opvolger kan natuurlijk afwijken. Overigens is de NEC niet mijn favoriete audio-ripping drive. Daarvoor gebruik ik liever mijn Pioneer DVR-A07XLA of mijn laatste nieuwe LG GSA-H12L. Die lezen sneller en betrouwbaarder, ook bij iets bekraste schijfjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 25-02-2007 21:50 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39
MP3Tag gebruik ik. Dit programma kan werkelijk alles en geeft me controle over wat voor tags een MP3 heeft (APE, IDv1, IDv2, en ik wil enkel IDv2, geen probleem!), welke versie (ik wil graag IDv2.3 met UTF16 encoding voor optimale compatibiliteit, geen probleem) en uiteraard alle tags (incluis replaygain). Het programma kan makkelijk honderden bestanden van tags voorzien op de manier dat ik wil, en doet nog reguliere expressies ook. Werkelijk het zwitsers zakmes voor tag beheer.

Ik rip zelf overigens alleen maar in FLAC, en MP3tag doet die ook (hij doet eigenlijk alles).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Musikcube is ook een mooi pakket voor mp3's:
- Afspelen
- Aanpassen tags
- Aanpassen namen aan de hand van een tag
- Berg plugins (oa een last.fm plugin, maar die is nogal brak)
Helaas geen mogelijkheid om mp3's te maken van cd's maar dat doe ik toch met abcde op mijn Linux server.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zag in een ander topic dit topic en dacht ik drop hem even hier:

ID3Renamer, je kan hiermee een directory bekijken en tegen FreeDB aanhouden en dan komt ie met een lijst op de proppen en kan je de juiste selecteren en stelt hij dat in. Het is freeware, ik vond het goed werken voor 425 albums met een totaal van bijna 7000 nummers en met een paar uurtjes was ik wel klaar eigenlijk.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05

Tim Schuhmacher

abasios

ik zoek eigenlijk een programma dat kan controleren of mappen met mp3 files voldoen aan mijn regels betreffende de bestandsnaam en het wel of niet hebben van bepaalde tags.

bv
mijn directory naam is "artiest - album", Dan wil ik kunnen controleren of de artist tag overeenkomt met artiest is de directory naam enz.

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-07 14:13
Ik gebruik zelf mp3tag, komende van tagscanner en daarvoor MP3tagTools.
Mp3Tag doet wat ik wil, behalve 1 ding. hij heeft maar & venster voor tags, en ik wil een tagger waar de v1 en v2 van ID" tags apart in een tabblad/venster staan. Het deleten van v1 anneel of editen van enkel v1 is denk ik niet mogelijk in mp3tag.

Heeft tag&rename wel aparte tabs met daarin apart de versies van id3,

Verwijderd

makkelijk tooltje voor grote mp3's met bijhorende cuefile te cutten (gratis nog ook);
musicutter (http://musicutter.host.sk/)

makkelijk tooltje om je mp3's achteraf nog terug te vinden, werkt zeer snel (een halve terra doorzoeken kost je ongeveer 5 seconden);
whereisit (http://www.whereisit-soft.com/)

(weet iemand een mp3player die NIET crasht als je met een grote collectie mp3's wil werken? zowel winamp/wmp crashen eens ik boven de 400 gigabyte zit, en bpmstudio wordt gewoon supertraag dan)

• Henk007
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:35:
makkelijk tooltje voor grote mp3's met bijhorende cuefile te cutten (gratis nog ook);
musicutter (http://musicutter.host.sk/)
Dat wordt al 4 jaar niet meer ge-update, daarvoor zou ik liever Mp3DirectCut gebruiken, reeds eerder in dit topic genoemd.
(weet iemand een mp3player die NIET crasht als je met een grote collectie mp3's wil werken? zowel winamp/wmp crashen eens ik boven de 400 gigabyte zit, en bpmstudio wordt gewoon supertraag dan)
Heb je Mediamonkey en Foobar2K al geprobeerd ?

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-07 14:13
Inderdaad misschien eens foobar proberen. Zeer goede player imo en helemaal aan te passen aan eigen noden.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39
Ik kan het niet met 400GB testen, maar met 160GB werkt 'Firefly Mediaserver' zeer soepel en snel, haast te snel om waar te lijken (maar het is toch zo). Vervolgens verbind je met UPnP software naar keuze (bijvoorbeeld iTunes) en luisteren maar.

Wat ik trouwens zoek is een program dat covers bij m'n mp3's en flacs kan zoeken en deze per album in de tags kan opslaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Brent op 31-03-2007 22:19 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-07 09:23
weet iemand een tooltje waarmee je een cue file kunt genereren. Bijvoorbeeld vanuit de chapters van een muziek dvd. Ben te lui om die tijden allemaal te gaan checken en in te kloppen ;) Zou verrekte handig zijn..

• Jazzper
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb wat met de tooltjes uit dit topic lopen spelen. Op zicht biedt T&R mij nog het meeste momenteel. Twee dingen werken echter voor geen meter:
1) FreeDB connectie werkt niet, hij lijkt de site gewoonweg niet te vinden. Geen foutmelding of whatsoever.
2) Sommige albums willen niet. Dan krijg ik een Stream Read Error. Niets over gevonden op internet. Staat niet op read-only en kan niet bedenken wat het meer kan zijn.

Maar cool topic dit! Ben al met meer tooltjes van hier aan het kloten.

edit: probleem 2 opgelost. Bij nadere inspectie bleek het te gaan om corrupte mp3 bestanden en paar slechte rip albums met nummers van 0kb ;)

Nog 2 problemen erbij

3) Wat doen jullie met losse nummers? ik heb bagger veel losse nummers. Weet niet zo goed wat ik daar mee moet want het verneukt mijn hele strakke album idee
4) Ik zoek nog een tooltje die mijn mp3 collectie doorzoekt op ontbrekende tags, suggesties?

Verder foobar nog gebruikt. Ik heb al door dat het een erg krachtig programma is maar het ziet er een beetje clean uit. Soort van linux achtig idee (no offence). Niet dat ik van die fancy toestanden wil, maar de winamp default modern skin is bv een mooie balans tussen enigszins chique en toch gematigd. Foobar is wel heel clean en functioneel gericht.

[ Voor 45% gewijzigd door Jazzper op 09-04-2007 11:22 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 17:20
Foobar is out of the box nogal kaal maar is met allerlei 'bouwstenen' erg mooi naar je eigen hand te zetten.
Hier een erg goede guide (Engels), het duurt wel even maar dan heb je ook wat.
Zie ook dit topic
Op dit moment gebruik ik voor afspelen Mediamonkey.

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb 13 folders naar artiestnaam met mp3 bestanden gebrand. (Gewoon met Nero gesleept) Maar in mijn Pioneer cd speler in de auto kan hij het niet afspelen. Dan blijft ie in frmtread steken.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Weet iemand een goed programma om mp3 folders op een cd te branden?

• ge-flopt
Kan het zijn dat je speler geen directory namen kan lezen?

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb net ontdekt dat hij andere cd's met deze mp3 structuur van meerdere folders wel aan kan. Dus het ligt niet aan de speler. Ik ben niet zeker waar het dan aan kan liggen. Misschien aan het merk cd...geen idee.

Verwijderd

Iemand een goeie mp3 to all converter, freeware natuurlijk...?

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 15:55 ]

Verwijderd

Mp3MyMp3 !

http://www.mp3mymp3.com

Alles vanaf je geluidskaart recorden, freeware, zonder beperkingen _/-\o_
Heeeeel handig voor het maken van kopies ;)
Internetradio liefhebbers, deze moet je hebben!
Maakt gebruik van L.A.M.E encoding engine.

Let op!

Bij het instellen van de tijd die je maximaal kunt opnemen, die kun je zelf aanpassen na gelang je nodig denkt te hebben. Staat standaard ingesteld op 60 min. + 30 sec.
Dus niet komen zeuren als ie er naar een uur en dertig seconden mee ophoudt, gewoon instellen/aanpassen (aanklikken en overschrijven)

Locatie voor het opslaan van files die je opneemt behoef je ps te doen wanneer de opname gereed is, het overzetten naar de locatie die je gekozen hebt duurt een paar minuten, afhankelijk van de lengte van je opname. (save to mp3/WAV)

Wees er altijd zeker van dat je de juiste modus selecteert: source, mono of stereo mix, juiste qualiteit en juiste bitrate, nooit lager dan het orgineel dat je opneemt. (bovenin het scherm)

Succes ermee :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 08:23 . Reden: typo ]

• Henk007
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:38:
Iemand een goeie mp3 to all converter, freeware natuurlijk...?
Foobar2000, dbPowerAmp Music converter, of eventueel het primitieve, maar uiterst effectieve Multi Frontend, mits je alle codecs zelf bij elkaar zoekt (Rarewares.org)

Verwijderd

Ik heb het volgende programma gevonden: Magic MP3 Tagger

Nou ben ik al een hele lange tijd op zoek naar een programma wat MP3's renamed zoals deze.
Je selecteert de source directory waarna hij de nieuwe (gere- tagged en named) in de output directory plaatst.

Enige probleem is dat dit programma €19,- kost om te gebruiken bij meer dan 5 bestanden tegelijk.

Op zich geen probleem maar ik vraag mij af wat andere gebruikers er van vinden en of er alternatieven zijn die dit doel even makkelijk bereiken en misschien wel gratis zijn.

Daarmee vraag ik mij dus ook direct af of dat dit programma dat geld waard is of niet?

Ik wil het programma gebruiken om ongeveer 7000 MP3's opnieuw te taggen en te renamen.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Tagscanner? Die zou ik zowieso graag toegevoegd zien in de startpost, erg handig voor het taggen, organizeren en renamen van MP3tjes.

De optie om een nieuwe mappenstructuur te maken kun je vinden bij het "Music Renamer" tabje, in de nederlandse versie heet het "Herstructureer bestanden op de disk gebaseerd op tag". In combinatie met een goede tag zorgt dat voor een hele mooie structuur :) Succes ;)

• DennusB
  • Niet online
Nog een speler : Mediamonkey, Heeeerlijk programma!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

@lh-Online.nl

Hardstikke bedankt, dit lijkt inderdaad precies te doen wat ik wil en nog gratis ook.

Wat ik me alleen afvraag is, of ik ook alle muziek automatisch kan laten aanpassen? Op dit moment dien je eerst de juiste volgorde van een album te selecteren waarna hij de infromatie kan opzoeken en wegschrijven.

Iig bedankt nog een keer :)

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar als ik het een beetje begrijp, komt dit antwoord eruit:
Je kunt (als je ID3 tags een beetje in orde zijn) al je muziek selecteren (alles in 1 map gooien en die dan selecteren, eventueel met sub-directory search aan) en dan erdoorheen gooien. Je kunt dan op basis van het album een mappenstructuur maken.

Als ik het verkeerd begrijp, zou je je vraag dan wat duidelijker kunnen stellen? (specifieke hulp kan evt. per PM/DirectMessage, IM of e-Mail ;))

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Omdat het koningsbesturingssysteem MS Media Center 2005 heerlijk is behalve wat het moet doen: goed muziek afspelen heb ik jullie hulp nodig.

MCE maakt gebruik van de Album Artist tag ipv de Artist of Album tag om de CD's eruit te pikken. Irritant maar soit, daar gaat het nu niet om.

Wat ik zoek is een tool die mijn mp3's scant op missing album artist tags zodat ik die manueel kan aanpassen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Cheesy
  • Niet online
Kunnen jullie in dit topic wat met FreeRIP?

Ik gebruik het om CD te rippen naar MP3 en ik moet zeggen dat het zeer eenvoudig is in gebruik. En speciaal voor de Nederlander nog gratis ook. Ik heb nog geen beperkingen kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmmwekewmoko-freerip.jpg

Download

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 30-04-2007 10:24 ]

• Henk007
Cheesy schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:23:
Kunnen jullie in dit topic wat met FreeRIP?
Now includes optional My Search Bar
Edit: Uit nader onderzoek blijkt dat Mysearch.com geen spyware of adware is :)
Edit2:
link
toch wel adware dus..
On topic:
Zelf gebruik ik liever EAC als secure CDDA ripper.

[ Voor 36% gewijzigd door Henk007 op 30-04-2007 10:41 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jazzper schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:12:
Wat ik zoek is een tool die mijn mp3's scant op missing album artist tags zodat ik die manueel kan aanpassen.
/kick :)

ik merk echt dat MCE 'anal' is met die tags... niet alleen de album artist maar ook met hoesjes (niet alleen folder.jpg maar ook per nummer). Dus een zoektool zou lang niet gek zijn!

• ge-flopt
Dan zou je eens kunnen kijken naar Musikcube, is een player en manager in 1, je kunt dus een lijst krijgen met mp3's waar geen album naam in staat en dergelijke.
Pagina: 1