[Win2k3] GPO software redeployment

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 13:00
Ik heb een gpo ingesteld voor een bepaalde OU waarmee een software package verspreid wordt. Nu wou ik een redeployment doen van dit pakketje voor 1 bepaalde user. Kan dit via de server? Of kan je enkel de software redeployen in de hele OU?

Ik heb de search al gebruikt en zitten googlen met termen als 'software redeployment on 1 client' en 'GPO software redeployment per pc', maar kan er niets over terug vinden. Is het uberhaupt mogelijk?

BOE

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Normaal is het zo dat als de software nog niet geinstalleerd is op de betreffende pc dat hij automatisch de volgende keer dat hij opstart (als hij zijn gpo's goed laadt) dat hij de software gaat installeren of als de gebruiker de software start vanuit zijn/haar startmenu.

Theoretisch gezien hoef je dus helemaal niets te doen als de gebruiker in de juiste OU zit.

Leg alleen even uit wat je nu allemaal al gedaan hebt en/of de software reeds geinstalleerd staat op pc. Hoe de policy is ingesteld (assigned of published).

[ Voor 6% gewijzigd door WaSteiL op 22-02-2007 10:39 ]

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 13:00
op deze specifieke pc was via een lokale policy (van voor mijn tijd) de windows installer uitgeschakeld.

Ik heb dan de software gedeployed (een screensaver) en deze installeerde zich over het netwerk. Op die specifieke pc heeft het zich ook geinstalleerd, maar niet fatsoenlijk omwille van de lokale policy. Als de screensaver nu aanspringt, komen er dll fouten (die waarschijnlijk dus niet geinstalleerd zijn). Nu wou ik voor deze pc alleen de software redeployen.

De software is assigned

BOE