Toon posts:

DMA van al m'n CD-ROM drives wil niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem (de korte versie):
- Abit KT7A-RAID
- Thunderbird 1,2Gb
- 128Mb PC100
- bla bla bla

En zo zitten m'n CD-ROM drives en HDDs aan m'n plank
ATA100RAID IDE1 master: HDD1 (Seagate ST330630 A) Boot disk
ATA100RAID IDE1 slave: HDD2 (Seagate ST330630 A)
ATA100RAID IDE2: leeg

IDE1 master: AOpen 1640 DVD
IDE1 slave: Yamaha 8x4x32 brander
IDE2 master: Aopen 52x CDrom
IDE2 slave: leeg

VIA service pack 4.26 geinstalleerd, DMA aangevinkt. Nu staan alle 3 de CDrom drives nog steeds niet op DMA. Ik heb geprobeerd op elke drive apart DMA te activeren (lang leve de search) maar dit werkte dus ook niet. Via PowerDVD install lukte het ook niet (zo kwam ik er eigenijk achter dat ze niet aan wilden :))

Weet iemand een andere oplossing???? thnx

edit:

details...

Verwijderd

Onder welk(e) besturingssystemen?
Ik had een A7V, ik kon de cd-roms wel op DMA zetten (in win2k) maar vervolgens waren de bestanden dan niet goed uit te lezen van cd-rom. Naar later bleek waren er gewoon grote problemen met IDE (en ata100) controllers (kaduuk).
Draaien je hdd wel gewoon op Ultra DMA of ATA100?

Sacerdote

Verwijderd

Topicstarter
|:( Ik wist dat ik een belangrijk detail vergeten was |:(

Anyways, ik draai dus Win98se. M'n HDDs draaien op UDMA. In Win2k had ik geen moeite om ze op DMA te zetten, maar sinds ik weer ben teruggestapt op win98se krijg ik geen van 3en meer op DMA :(

Heb inmiddels VIA 4-in-1 4.26 geupgrade naar 4.28, zonder resultaat...

*GRMBL!*

:?

Wie helpt?

Verwijderd

probeer eens met die officiele 4 in 1 drivers van via
www.viatech.com

Verwijderd

Kijk ook eens op http://go.to/kt7faq hier is veel informatie te vinden. Er zijn verschillende dingen mogelijk (te uitgebreid om hier neer te zetten)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Gebla!

De 'oplossing' stond inderdaad in de FAQ :D

Er stond o.a. in dat iemand met de SB16 DOS emulatie van z'n Monster Sound MX300 geluidskaard disabled _wel_ z'n DMA kon instellen. Ik dus proberen om met m'n SBLive! Platinum hetzelfde te doen...En jawel.. DMA spontaan enabled! (wie komt daar nou op?)

Anyways, dit forum is weer een happy tweaker rijker :)
Pagina: 1