windows style mappen 'samenvoegen'

Pagina: 1
Acties:

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Yo ik zit met een probleem; mappen samenvoegen in osx 10.4.8
Het lukt mij namelijk niet.

Wat ik al gedaan heb?
Google, waar ik enkel bij blogs kom waar personen klagen over dit 'probleem'.

Ik heb echter het gevoel dat er een oplossing voor moet zijn.

Wat is het probleem precies?

Op mijn usb-geheugenstick staat een map: "huiswerk blok4", hierin enkele bijgewerkte essays etc.
Op de macintosh staat ook een map met "huiswerk blok4".
Het lukt me onder geen enkele voorwaarde om de map vanaf de stick of andersom 'op de andere map te zetten' met het resultaat dat ze samengevoegd worden.
Er wordt altijd een map gewist.

Weet iemand raad?
Wat ik probeer te bereiken is te vergelijken met de manier waarop mensen in windows en linux mappen samenvoegen.

p.s. ik wil geen 3rd party zooi zoals mucommander draaien, het is me hiermee gelukt maar het moet ook zonder extra apps lukken.

[ Voor 16% gewijzigd door Faust op 22-02-2007 00:05 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

http://www.macworld.com/2.../augmacosxhints/index.php

En dan "Compare or merge the contents of two folders", je hebt er een soort van tooltje voor nodig (Apple Developer Tool, staat op je OS X DVD volgens de site...).

leoaq.fm // Jeune Loop

• Faust
Bedankt, het lijkt erop dat ik hiermee kan doen wat ik van plan was.
Morgen even de tiger DVD erbijpakken en die app installen.

Weet u toevallig of er geen mogelijkheid is het standaard "replace gedrag" te veranderen in "merge gedrag"? Als dit niet zo is dan rest mij enkel de door u voorgestelde methode.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je de map openend op de stick, appeltje+a doet en de bestanden kopieert naar de map op de harddisk, dan komt er een standaard overwrite venstertje toch? Of is dat niet wat je bedoelt? Oude bestanden overschrijven, ongewijzigde niet, nieuwe neerzetten?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

breinonline schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 06:40:
Als je de map openend op de stick, appeltje+a doet en de bestanden kopieert naar de map op de harddisk, dan komt er een standaard overwrite venstertje toch? Of is dat niet wat je bedoelt? Oude bestanden overschrijven, ongewijzigde niet, nieuwe neerzetten?
Nou ja, ik kan me voorstellen dat dat ook niet is wat je wil. Als die map dan weer submappen bevat, worden die alsnog overschreven.

Persoonlijk vond ik het Windows-gedrag van replacen altijd erg vreemd, maar ik kan me voorstellen dat je dit graag wil kunnen en ik vind het eigenlijk stom dat die feature niet standaard aanwezig is in Mac OS X (dus als extra optie).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik gebruik altijd een klein applescriptje genaamd "merge folders".

• Faust
bedankt voor de reacties,
Mahrain, het scriptje waar u het over had, kunt u daar iets meer over vertellen?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:08:
bedankt voor de reacties,
Mahrain, het scriptje waar u het over had, kunt u daar iets meer over vertellen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
on run
    choose folder with prompt "Get contents of these folders:" default location (path to home folder) ¬
        with showing package contents and multiple selections allowed
    open (result)
end run

on open droppedItems
    choose folder with prompt "Merge into this folder:" default location (path to home folder) ¬
        with showing package contents
    set target to quoted form of POSIX path of result

display dialog "How to handle existing files?" buttons {"Overwrite", "Cancel", "Skip"} default button 3
    if (button returned of result) is "Overwrite" then
        set overwriteOption to "f"
    else
        set overwriteOption to "n"
    end if

repeat with thisItem in droppedItems
        if (folder of (info for thisItem without size)) is true then
            get quoted form of POSIX path of thisItem

try
                do shell script "cd " & result & "; /bin/cp -RP" & overwriteOption & " ./* " & target
            on error errorMsg number errorNum
                display dialog "Error (" & errorNum & "):" & return & return & errorMsg buttons "OK" default button 1 with icon caution
            end try
        end if
    end repeat

display dialog "Script finished." buttons "OK" default button 1 with icon note
end open

Niet mijn eigen werk, dus stel me er ook geen vragen over ;-) Maar zo te zien is het redelijk straightforward.

• Faust
Super bedankt Mahrain, ik denk dat dit de grote oplossing gaat zijn.
Ik verwacht ook dat bij een nieuwe update, of OSX 10.5 er een optie gaat zijn.

Hoe kan ik nu het script toepassen, kan iemand anders even een bestandje maken met het script, welke we dan aan de startpost toe kunnen voegen voor ons nageslacht? :P

er zullen vast wel meer mensen zijn die (dankzij windows :( ) liever een map doen mergen.
alvast bedankt!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:49:
Hoe kan ik nu het script toepassen, kan iemand anders even een bestandje maken met het script, welke we dan aan de startpost toe kunnen voegen voor ons nageslacht? :P
Dat kun je makkelijk zelf :). Gewoon het script copy&pasten in de Scripteditor die je vindt onder Programma's > AppleScript en dan bewaren als een Programmabundel.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1