Hdd niet meer herkend in raid

Pagina: 1
Acties:

• me2001
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2025
Vandaag heb ik maar weer eens opnieuw een frisse instalatie gemaakt van Windows XP. Ik heb hem naast mijn oude instalatie van windows gezet op een andere partitie.
Het probleem wat ik nu heb is dat 1 van de hardeschijven die ik heb niet meer herkend word in windows, niet in my computer als in schijfbeheer.
Het gaat om een schijf die op dezelfde raid controller aangesloten zit als 3 andere schijven die samen wel worden herkend. De 1st genoemde hdd wordt wel herkend in het raid programmatje wat bij de drivers zit. Het gaat hier om de onboard sata raid controller van sillicon image.

Ik kan de schijf niet op de andere sata aansluitingen doen omdat die al vol zitten.

mijn pc:
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 4600+
Asus GeForce 7900 GT 256MB
3* 320 GB maxtor
1* 250 GB Maxtor
1* 80 GB WD
3* 250 GB WD

Mijn vraag is nu wat ik kan doen om de hdd weer te laten werken zonder al mijn data te verliezen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wordt de HD wel herkent als RAID-ARRAY voordat Windows wordt gestart?

ARME AOW’er

• me2001
eehm... geen idee wat dat is maar het programmatje van Sillicon Image herkent hem wel dus hij word wel als bestaand gezien

Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07083/naamloos.JPG.xs.jpg

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Is het die Device 1? Die staat als orphan en dat betekent wees dus zou ik denken dat hij niet tot een array behoort waardoor hij niet te vinden is.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 21-02-2007 23:55 ]

ARME AOW’er

• me2001
nee het gaat om device 3, device 1 is onderdeel van 2 en 0 en die vormen samen een hardeschijf

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je ook gekeken met een partition-tool of hij daar wordt herkend?

Ik ken dit MB onvoldoende om te weten of er een RAID-BIOS is maar ik neem aan van wel. Staat er ergens tijdens het booten, meestal vrij snel na de geheugentest, een melding die aangeeft wat bje moet doen om in het RAID-BIOS te komen?

ARME AOW’er

• me2001
volgens mij is dit alles wat ik kan doen met deze raid, bij mijn andere nforce controller heb ik wel een bios iets.
het probleem is alleen dat ik niet teveel durf te gaan kloten omdat ik dan bang ben dat ik de gegevens verlies die erop staan

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kan ik me goed voorstellen (backups maken kost tijd maar zijn verrekte nuttig).

Helaas, hier houd het voor mij even op. Zal eens zoeken en lezen in het manual van dat board. Je hebt toch wel in de RAID-FAQ gekeken of er daar toevallig niets in staat.

Ik zou ook even melden op welke HD beide Windows versie staat. Misschien wel handig.

ARME AOW’er

• me2001
Guardian Angel schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:12:
Kan ik me goed voorstellen (backups maken kost tijd maar zijn verrekte nuttig).

Helaas, hier houd het voor mij even op. Zal eens zoeken en lezen in het manual van dat board. Je hebt toch wel in de RAID-FAQ gekeken of er daar toevallig niets in staat.

Ik zou ook even melden op welke HD beide Windows versie staat. Misschien wel handig.
Iig bedankt voor de moeite, ik heb in de FAQ gekeken maar omdat ik niet precies weet wat het probleem is is het ook vrij lastig om daar het antwoord uit te halen.

De 2 windowsen staan allebei op de 80 gig hdd die zit dan samen met de 3 250 gig wds op de nforce controller en die doet het prima, de losse 250 maxtor en de 3 keer 320 gig maxtor zitten op de sillicon image. De RAID van die 3*320 GB doet het dus wel weer prima. alleen de losse 250 niet.

het vervelendste is nog dat juist daarop alle belangrijke dingen staan van documenten enzo |:(

• me2001
Niemand een idee verder?
Pagina: 1