Asus P5B kapot?

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Ik wilde de front panel audio aansluiten van mijn kast op mijn mobo. Maar ineens start de pc niet meer op en begint de fan van de videokaart op 100 procent te draaien. Ik heb dit nog gehad als ik had zitten overklokken en ik ging iets te ver. Na een biosreset ging het dan wel weer goed. Maar nu niet. Ik heb al met enkel voeding, ram, cpu, mobo en videokaart geprobeerd. Ook met 1 latje ram en met een oude X600 graka. Blijft over voeding, cpu en mobo. CPU kan ik morgen testen met pentium 4 van mijn vader, maar lijkt me weinig waarschijnlijk. Als ik het ram eruit haal, hoor ik nog steeds geen piepjes ofzo(de speaker was eerst niet aangesloten, heb het nu wel gedaan door dit probleem) Ook zonder videokaart wil hij maar niet piepen. Ik hoor ook geen stem uit de speakers komen ofzo. Zou het moederbord echt naar de eeuwige tweakervelden zijn? Of valt er nog iets aan te doen(heb vrijdag lanparty :( )

Asus P5B(0806)
Core 2Duo E6600 @ 3 ghz
PC5300 2x1 GB twinmos
Antec triopower 550 watt
xfx geforce 8800 gtx
Maxtor 250 GB

http://specs.tweak.to/16567

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Mijn bord (p5b deluxe wifi) deed op een gegeven moment ook niks meer met mijn E6300. Bios resets ed mochten allemaal niet baten. Daarna de pentium 4 van mijn broertje erin gedaan. Gelijk booten die handel. Weer omgewisseld en het was weer OK. Geen idee hoe het kan maar ik was er wel blij mee toen. Ik kan dus zeker aanraden om even kompleet andere hardware erin te drukken. :)

Youtube Download ubersnel.nl

• skelleniels
Morgen gaat die pentium 4 er allesins eens in, laten we hopen.maar kan ik kortsluiting gemaakt hebben door wat audiokabels op stekkertjees te steken?

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:46
Bij een Asus werkt het soms om bij het aanzetten van de computer (dus eerst stekker eruit en er weer in) de DEL toets ofzo ingedrukt te houden, zie de manual. Hiermee heb ik mijn bordje ook ooit weer aan de praat gekregen nadat ik iets had veranderd.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• skelleniels
Pentium 4 3 ghz werkt hier dus ook niet in. De fan van de gtx gaat telkens naar het maximum en die van de arctic freezeer komt niet op het maximum(dit had ik altijd bij een mislukte overklok die na een biosreset wel weer normaal was) Ik denk dat ik nu wel kan uitmaken dat moederbord kapot is? Ram is getest(lijkt me sterk dat ze beiden kapot zijn) en ik krijg geen piepjes, andere videokaart, andere cpu en al de rest van hardware losgekoppeld. Ook moederbord buiten kast gelegd. Enkel de voeding kan nog, maar dat denk ik niet. Ik ga dat mobotje maar strax gaan terugbrengen en hopen dat ik zo snel mogelijk eentje terug heb.