Toon posts:

Bovenkant MacBook Schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien meer een laptopvraag in het algemeen, maar het is een Mac dus hij mag hier :-).

Vanmiddag zijn er - heel leuk... - stickers op de bovenkant van m'n MacBook geplakt. Nu ik deze eraf heb gehaald zijn er stukjes papier blijven zitten (idd, van die irritante stukjes die je ook hebt als je de prijssticker van je CD-hoesje af probeert te halen).
Mijn vraag is of het schadelijk is voor het scherm om de overgebleven stukjes met een fohn weg te halen? of misschien toch maar met wat aceton gaan prutsen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 23:41 . Reden: Grammatica! ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met de fohn zou kunnen, zet deze dan wel niet te heet (handwarm) en niet te dicht op de MacBook, anders smelt je je scherm weg. Aceton zou ik maar weer snel vergeten. Dan kun je gegarandeerd je MacBook weggooien. Het beste zou je denk ik iets van schoonmaak alcohol kunnen proberen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-01 13:29

KLK

Klinkt gek, maar ik heb het er een keer afgehaald met een of andere glasreiniger. Je kan ook spiritus proberen, maar weet niet of dit bijwerkingen heeft :P .Even voorzichtig een doek natmaken met spiritus, en voorzichtig proberen.

Verwijderd

Wie plakt er nu stikkers op een macbook? Windows users?

Verwijderd

Topicstarter
Morgen dan maar voorzichtig met de fohn proberen. Mijn gedachten gingen eigenlijk meer richting de aceton (of iets dergelijks), omdat deze alleen invloed heeft op de toplaag van de laptop, en niet wordt geabsorbeerd (neem ik aan). Dit zou dus geen invloed hebben op het scherm zelf. wellicht een sopje dreft, natweken en dan eraf pulken. in principe keuze zat maar risico durf/wil ik niet nemen.
Wie plakt er nu stikkers op een macbook? Windows users?
Hippies! echter heel toepasselijk "Stop Kinderarbeid" stickers van een boomerangkaart... nu ben ik dus aan der Arbeit

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 23:34 ]

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Probeer eens dissolvent, waar je moeder/vrouw de haar nagellak ermee afhaalt, dat moet nog lukken volgens mij

http://parkingwerchter.be

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 17:07
Ik heb goede ervaringen met Glasex... (Ja, echt!) Gewoon van die blauwe meug op een doekje spuiten en schoonmaken. Werkt ook op het toetsenbord, trouwens.

Disclaimer:
Doe jezelf wel een lol, en probeer op een onopvallend stuk (onder je batterij?) of het niet alsnog je MacBook opeet... Handle with care, denk erbij na, dat soort meug.

Verwijderd

In ieder geval geen nagellak removers, thinner, (sticker)oplosmiddelen en al die andere zooi gebruiken, dat beschadigd je macbookje binnen de korste keren :X . Stickers een beetje deppen met water en dan een niet al te hete fohn (niet direct erop) werkt het beste!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-01 16:24

Kvn

Nat (niet te nat) washandje will do the trick :)
Pagina: 1