Toon posts:

Ideaal 2.0 geluidsset

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een ideaal 2.0 geluidsset voor de PC. Dus zonder subwoofer of andere boxjes. Enige eisen zijn:

- uiteraard een jack-aansluiting
- aparte voeding
- geluidsknop (en/of met afstandsbediening)
- zilver en/of zwart, het liefst zilver
- prijs maakt weinig uit
- voldoende helder en vrij hard volume kunnen weergeven, net zoals een mid-range stereotoren
- oh en de lengte van de draad tussen de boxen moet of verlengbaar zijn of minimaal 3 meter

Voor de rest weinig eisen.

En weet iemand het verschil tussen het vermogen van speakers in normale watts, watts RMS en watts PMPO?

Alvast bedankt :) !

edit: iemand meningen over deze setjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.informatique.nl/pic/500/KHI/650433.jpg
http://www.informatique.n.../iqshop.cgi?M=I&A=650433#

Afbeeldingslocatie: http://www.informatique.nl/pic/500/KPD/406091.jpg
http://www.informatique.n.../iqshop.cgi?M=I&A=406091#

Afbeeldingslocatie: http://www.informatique.nl/pic/500/JJE/400450.jpg
http://www.informatique.n.../iqshop.cgi?M=I&A=400450#

Of is dat echt bagger?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 22:15 ]

Verwijderd

Al die specs van watt pmpo maken niet zo heel veel uit. Als je naar specs wil kijken bij dat soort speakers (behalve luisteren) zou ik eerder naar het gewicht kijken.
Die laatste vind ik overigens niet zo briljant klinken, Totaal geen bass, maar wat wil je met drivers van ongeveer 1 inch.

EDIT
Volgens creatice beginnen ze op 120 hertz...
Dat is niet echt laag ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 23:25 ]

Verwijderd

Die middelste (Logitech Z 10) zal waarschijnlijk 't beste (of minst slecht) klinken, maar dan betaal je een hoop extra voor dingen die je niet nodig hebt: 't is meteen ook een USB geluidskaart, maar een geluidskaart heb je al. En dat display en die internet radio support, zit je daar op te wachten?

Een ideale 2.0 set bestaat uit een stereo versterker en 2 speakers. Dat kan je fantastisch voor elkaar krijgen met 2e-hands spullen of met zelfbouw dingen. Mijn 2.0 setje (of 2.1 als ik m'n JBL subwoofer erbij inschakel) bestaat uit een 2x40W Aura VA-100 versterker en 2 Kef Q8 speakertjes. Die speakers zijn in feite surround speakers, maar ze fietsen de 3 voorbeelden die je noemde er probleemloos vanaf!

Voor op m'n werk heb ik nu toch een simpel 2.1 setje gekocht: Logitech X-210. 2 Satellietjes met een breedbandertje die 't vrij goed doet (ook in het hoog), en een subwoofertje dat merkbaar maar niet storend voor extra body zorgt. En dat voor 4 tientjes... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik had nog een ander gevonden; is deze misschien wat?

Afbeeldingslocatie: http://www.informatique.nl/pic/500/HGD/400421.jpg
http://www.informatique.n.../iqshop.cgi?M=I&A=400421#

Tis wel een reteduur setje :o .

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Ja hoor dat is wel wat, ik vind het uiterlijk strak.

(ik bedoel hiermee te zeggen, elke speaker is voor iedereen anders, oftewel, kom achter die pc vandaan, ga naar alle electro en pc zaken in de buurt, en luister en vergelijk, zoals al eerder aangekaart in dit topic)

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2023
Zelf heb ik de Klipsch Promedia Ultra 2.0 - zeer tevreden over, wel best prijzig (99 euro) ....

Besteld op basis van deze info

Toen ik ze thuisgestuurd kreeg was ik wel wat verrast door de grootte van de Klipsch speakers - vormgeving kon wel wat beter.

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:48:
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik had nog een ander gevonden; is deze misschien wat?

[afbeelding]

Ik heb de T20 hier zelf staan, ze klinken echt heel mooi. :9~
Review

Verwijderd

mijn tip is ook gewoon een 2de hands zoekactie te starten. ga eens een paar uur achter marktplaats zitten en dan zoek je een 2ch. versterker uit van een niet al te onbekend merk en dan zoek je nog 2 standboxen (omdat deze meer volume hebben en dus de lage tonen beter weergeven).
als je boxen gaat zoeken let er dan wel op dat ze 16cm zijn, en niet 13cm. (hoe groter de box, hoe lager hz hij afspeelt/weergeeft).
eventueel kun je ook normale surround boxen kopen om deze op je bureau te zetten, echter weet ik niet hoe groot je bureau is. maar het beste lijkt me dat je 2 standboxen naast je bureau zet, maar daar moet je zelf maar ff mee stunten...

zo heb ik bijvoorbeeld vorige maand een oude 2ch. sony stereo tower van de zolder geplukt en er voor 100,- 2 wharfedale's met 100wrms bij gekocht.

maarja, ik weet echter niet wat je budget is dus ik zou zeggen ga ff marktplaatsen.
daar krijg je iig altijd meer voor je geld dan iets nieuws kopen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:48:

[afbeelding]

Ik vind dat niet duur :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik ga voor die dure van Creative waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Van de 40 Creative-setjes die worden aangeboden is het de 6e hoogste prijs. En dat voor een 2.0 set. Das niet goedkoop :P Van alle 2.0 setjes is het de duurste.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 15:10 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:45
Ik heb de M-Audio studio pro 3 wel eens bij my-com gehoord en die klinken best goed voor pc speakers. Redelijke bass en best zuiver geluid. Zeker de moeite waard als er een my-com bij jou in de buurd is om een ste gaan luisteren.

http://www.mycom.nl/Produ..._Studio_pro_3/113419.aspx

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Van de 40 Creative-setjes die worden aangeboden is het de 6e hoogste prijs. En dat voor een 2.0 set. Das niet goedkoop :P Van alle 2.0 setjes is het de duurste.
Elke stereo setup is 2.0 en die lopen door tot in de tienduizenden euro's xD

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:50:
maarja, ik weet echter niet wat je budget is dus ik zou zeggen ga ff marktplaatsen.
daar krijg je iig altijd meer voor je geld dan iets nieuws kopen
Dit is echt de beste tip, koop, als je mooi geluid wilt tenminste, geen pc-speakertje, maar een degelijke stereoversterker en hang er twee leuke speakertjes aan. Via marktplaats ben je idd ws net zoveel geld kwijt voor mooier geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:50:
[...]

Elke stereo setup is 2.0 en die lopen door tot in de tienduizenden euro's xD
Tja, wat heb je eraan. Voor 1% kwaliteitswinst 20.000 euro meer betalen :').

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:28:
[...]

Wel, 20000 meer zou ik ook zeker niet doen, maar als jij het verschil niet hoort tussen zo'n Creative setje en een paar deftige speakers van ~500 euro p/s, heb je toch echt je mp3speler te hard gezet. Dat verschil is meer dan 1% hoor, en ik ben zeker geen kritische luisteraar.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:28:
[...]

Wel meer dan 1% :').

Maar vooral in de eerste laten we zeggen 500 euro die je (2de hands) uitgeeft valt exponentieele winst te behalen. Koop gewoon een 2de hands versterker + wat nette speakers. Heb je jaren plezier van itt pc-speakertjes.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

^^met koeitje

2.0 PC speakers zijn eigenlijk altijd ronduit kut.
De ene klinkt minder slecht dan de andere, maar alsnog is het niet erg best.
Als je al voor PC speakers gaat, neem dan alsjeblieft een 2.1 setje, anders mis je alle lage tonen.

Voor 2.0 is een gewone stereo versterker met een paar leuke boxen veeeeeel interessanter. Zelfs al is het 2dehands spul

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

McKaamos schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:31:
^^met koeitje

De ene klinkt minder slecht dan de andere, maar alsnog is het niet erg best.
Als je al voor PC speakers gaat, neem dan alsjeblieft een 2.1 setje, anders mis je alle lage tonen.

Voor 2.0 is een gewone stereo versterker met een paar leuke boxen veeeeeel interessanter. Zelfs al is het 2dehands spul
Zelfs al is het 20 jaar oud!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

McKaamos schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:31:
http://www.pcmidicenter.com/images/nEar05eXperience.pdf
In a nearfield situation, the speakers go loud enough and stay clean enough for realistic mix evaluations. Given their low UK cost, their clarity and tonal balance is excellent, and though they lack the deep-down punch of larger monitors, they exhibit better bass extension than most speakers of this size. If your budget ceiling really is this low, then I can't think of any better way to spend your money.
Goed. Kost wat, maar dan heb je ook wat. € 250 ofzo, en als je dan echt de buren wilt laten meebonken is er nog een SW10K subwoofer bij te krijgen die er zo aan past.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03-2025

detee

Try not, do or do not

Wat dacht je van deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.eshop.nl/images//lrg/prd15138.jpg

De Micropod SE Active van Scandyna

Wel duur (€250 per stuk :o ), maar ik de de passieve versie via een versterker aangesloten en dat klinkt heel lekker.
Mooie middentonen en helder hoog. Bas is niet heel diep, maar voor mij voldoende (luister vooral rock, jazz en r&b). Zeer tevreden ermee :P 8) . In verschillende kleuren verkrijgbaar.

Verwijderd

Ik sluit mij aan bij Koeitje en McKaamos.

2.0 PC speakers zijn het gewoon niet. Welke muziek je luistert maakt tegenwoordig ook niet uit, vrijwel elke genre heeft nummers die tot 40Hz komen. Wil je dit dus 'mooi' kunnen weergeven, moet je iig een speaker set hebben die tot 35 Hz gaat. Gezien dat niet veel voorkomt bij 2.0 (tenzij duurdere hifi speakers, geen pc) kun je beter voor 2.1 gaan.

Creative moet je laten zitten, het is redelijk duur en het geluid kan ik persoonlijk niet over spreken. Niet zuiver, bas niet scherp etc. Zelf heb ik een Logitech Z-4 voor mijn vriendin gekocht, en dat geeft toch wel heel mooi en zuiver geluid, zelfs op een 6 jaar oude onboard geluidskaart. Als dat niet luid genoeg is voor je, zou de beste optie de Logitech Z-2300 zijn. THX gecertificeerd ook nog :)

de Z-4 is nog redelijk klein ook, de Z-2300 toch wel een aardig stuk groter geloof ik.

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:06
Bose COMPANION2

gewoon 2 desktop speakertjes.. met kwaliteit van BOSE..
prijs is wel meschien wat hoger dan je gewend bent.. maar zeker geld waard meer dan dat !!!

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/images/home_entertainment/products/p_companion2_l.jpg
Bose advies prijs 149,- maar ook wel echt elke cent waard !

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

detee schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:13:
Wat dacht je van deze:

[afbeelding]

De Micropod SE Active van Scandyna

Wel duur (€250 per stuk :o ), maar ik de de passieve versie via een versterker aangesloten en dat klinkt heel lekker.
Mooie middentonen en helder hoog. Bas is niet heel diep, maar voor mij voldoende (luister vooral rock, jazz en r&b). Zeer tevreden ermee :P 8) . In verschillende kleuren verkrijgbaar.
Die Podspeakers zijn zó mooi :9~ die hebben ze bij de ChillOut in de Bijenkorf in Den Haag ook hangen, alleen dan 3 drivers per speaker O+ Mooiere speakers dan die heb ik nog nooit gezien, eerlijk..
LaMaGRa schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:34:
Bose COMPANION2

prijs is wel meschien wat hoger dan je gewend bent.. maar zeker geld waard meer dan dat !!!

[afbeelding]
Heb jij die speakers thuis dan? Zo ja, zijn ze écht zo goed? Ik vind Bose maar overrated.. Het doet mij echt niets..

En eh, trouwens, voor € 150,- kan je een Logitech Z-2300 kopen. Dan heb je zéker weten véél beter geluid dan die Bose set :X

[ Voor 31% gewijzigd door CdD op 22-02-2007 22:40 ]

99pixels.nl

Verwijderd

Zal ik dan ook maar een stereo (hint :+ ) advies geven.

Ga gewoon even langs een HiFi zaak, die kan je laten horen hoe een PC 2.0 speakerset klinkt, en die laat je daarna horen hoe een ECHTE 2.0 set klinkt. Je zult verbaast zijn. Dit had ik zelf ook, ik wilde eerst een Logitech 5.1 (toen nog mijn gedachte: lekker blazen!) maar toen ik échte luidsprekers hoorde, dacht ik: Wauw, dit zoek ik.

En je hoeft helemaal niet ver in de buidel te tasten, je hebt al stereosetjes voor elk budget. Ik was zelf voor 2 Dali Concept 2's 300 euro kwijt, en een versterker 50 euro (is nu wel vervangen).

Het probleem bij PC setjes is meestal het grote verschil tussen lage en hoge tonen, die setjes hebben geen tweeters (correct me if i'm wrong) waardoor je een erg groot gat krijgt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Dat is waar ik ook bang voor zou zijn ;)

Dan nog liever Trust, weet je tenminste zeker dat je niet teveel betaalt ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

LaMaGRa schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:34:
Bose COMPANION2

[afbeelding]
Die heb ik gehoord. Die klinken echt zo slecht :r. Daarbij vergeleken is de rest van Bose high-end :X

Verwijderd

Topicstarter
GeeForce23 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:58:
Zelf heb ik de Klipsch Promedia Ultra 2.0 - zeer tevreden over, wel best prijzig (99 euro) ....

Besteld op basis van deze info

Toen ik ze thuisgestuurd kreeg was ik wel wat verrast door de grootte van de Klipsch speakers - vormgeving kon wel wat beter.
Ze doen het prima inderdaad.

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties _/-\o_

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CdD schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:35:
Dan heb je zéker weten véél beter geluid dan die Bose set :X
Bose is gewoon het bewijs dat je met voldoende marketing (bijna) iedereen alles wijs kunt maken. Klipsch was overigens ooit een bijzonder exclusieve high-high-end speakerbouwer die speakers bouwde die tienduizenden euro's per stuk kostten. Die naam op zilverkleurige plastic zien staan was best een schok voor me. :X

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

burne schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:17:
[...]

Bose is gewoon het bewijs dat je met voldoende marketing (bijna) iedereen alles wijs kunt maken. Klipsch was overigens ooit een bijzonder exclusieve high-high-end speakerbouwer die speakers bouwde die tienduizenden euro's per stuk kostten. Die naam op zilverkleurige plastic zien staan was best een schok voor me. :X
Ja, maar die pc -speaker set blijkt best net geluid neer te zetten. Misschien juist wel goed dat een fabrikant zijn jarenlange ervaring inzet voor goed betaalbare spullen.,

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=KVZJ05
Samenstelling Dit speakersysteem bestaat uit 2 luidsprekers

Materiaal Satelliet boxen: kunststof, zilver.wit, originele JBL chassis
Type 2.0
Speakers
aantal 2
RMS 6 Watt per speaker
frequentiebereik 60 Hz - 20 kHz
formaat (BxHxD) 225 mm x 175 mm x 175 mm
Gewicht 1,6 kg
Totaal continu vermogen 12 Watt (RMS/Sinus)
Frequentiebereik 60 Hz - 20 kHz
Rendement 80 dB
Knoppen / schakelaars Volumeregelaar
Opmerking Magnetisch afgeschermd
Garantieperiode 24 maanden

99euro

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien niet echt wat je zoekt, maar ik gebruik hier als 'simpele' PC-speakers een JVC Boomblaster
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.no/img/p/400/320273.jpg
Gaat aso-hard als het nodig is. Als ik zo naar je eisen kijk, is het enige wat er niet in zit, een apparte adapter/voeding. Heeft een mini-jack aux ingang, dus verlengen kan met een male-male mini-jack kabel.

Als je dan nog wat centen over hebt, koop je 3 AA & 8DD batterijen, en je kan je herrie meeslepen naar buiten. >:)
Ik heb het ouwe type, het nieuwe type kan ook mp3-cd's afspelen. Leuk voor in de zomer op het strand 8)

Ey!! Macarena \o/

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Luidsprekers
Versterker

Zomaar 2 willekeurige van Marktplaats, maar om een idee te geven.
Op deze manier heb je voor iets van 50-75 euro (en wat benzine) een geluid staan wat voorgaande setjes waarschijnlijk ver overstijgt! (ik heb niet al die pc-setjes gehoord dus kan het natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen, iets wat veel mensen nog wel eens willen claimen)

Misschien dat er in de familie nog wel zoiets rondzwerft zelfs, veel mensen hebben nog wel ergens oude versterkers oid staan.
Pagina: 1