Brander verflashed

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb hier een DVD writer, en wel: Philips SPD6000.
Deze had problemen met lezen/branden (leeserrors, cd's verfikken enz...) en ik heb hierdoor gezocht naar een nieuwe flash/firmware.

Al snel kwam ik bij club.cdfreaks op forums waar stond dat deze het zelfde was als een Lite-on SHW - 16h5s en de Benq 1655.

Vervolgens heb ik hem geflashed naar de Lite-on, zonder succes. Hij vind hem als de lite-on, maar hij leest/brand nog niks.

Nu probeer ik (hoe dan ook) op alle manieren om hem terug te flashen naar de Philips firmware en de BenQ 1655, maar ik krijg hem niet geflashed. Op cdfreakz staan tooltjes like BQFlasher, xflash, flashfix enz, maar allemaal zeggen ze dat ze hem niet kunnen flashen naar de BenQ.

Iemand enig idee hoe ik deze brander eerst naar originele philips SPD6000 kan flashen en vervolgens naar de Benq (want dat is wel mogelijk volgens de site, maar niet van lite-on naar benq), of dat ik hem vanuit de Lite-on firmware in een keer naar de Benq kan flashen.

ps: de flashes zijn *.cvt files en gewone *.exe files, maar ze doen het beide niet zolang het geen originele philips is (-->vervolgens BenQ)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Misschien staat je oor hier niet naar, maar ik zou de drive vervangen.

Al brand hij zeer slecht, dan zal een firmware update niet helpen. Ik heb ook eens een DVD brander gehad die langzaam steeds meer kapot ging (rotte laser). En aangezien de prijzen van branders vandaag de dag aardig laag zijn (voor ~40 euro heb je al de nieuwste brander die LightScribe ondersteund)...

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 21-02-2007 21:29 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 16:31

yGiDoRp

Sawasdee

The Zep Man schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:26:
Misschien staat je oor hier niet naar, maar ik zou de drive vervangen.
eens. je hebt al een NEC voor onder de 30 euro.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• brianb
Ik heb een brander, dat is het probleem niet.
Dit is een brander van een kennis, ik wil gewoon een goede daad doen en kijken of ik hem weer 'goed' kan flashen.
Volgens mij ligt het niet aan de laser want zodra ik hem kreeg kon ik er niet mee branden, en heb ik hem dus verflashed. Hij is pas uit 2006, dus rot lijkt me sterk.

Ik zoek gewoon naar deze oplossing : of Lite-on -> Philips -> BenQ 1655 of Lite-on -> BenQ in 1x

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat gaat nooit lukken.
De Philips SD6000 is een LiteOn drive. De BenQ DW1655 heeft een andere chipset.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:39
Kan ook zijn dat je em verkeerd geflasht hebt en dat ie nou verneukt is. Denk toch dat het een enkeltje branderhemel wordt en ff naar de winkel voor een nieuwe Samsung (NEC's zuigen tegenwoordig)...

• brianb
ok...
Twister336 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:28:
Dat gaat nooit lukken.
De Philips SD6000 is een LiteOn drive. De BenQ DW1655 heeft een andere chipset.
nou, check cdfreakz, de philips is JUIST de benq en niet de lite-on. Is bewezen met zo'n tooljes dat ze precies gelijk zijn, vandaar.

dan maar een nieuwe halen
Pagina: 1