5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
Iets meer info zou wel handig zijn? Wat voor een netwerkkaart bijvoorbeeld?
netwerkkaart niet losgeraakt tijdens transport ?
On-Board. Hij geeft dus ook geen reactie meer.
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
Dit klinkt misschien gek, maar ik heb ooit zelfs eens last gehad van een soortgelijke situatie.Chrono Trigger schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:31:
On-Board. Hij geeft dus ook geen reactie meer.
Ook dat in 1x de netwerkkaart verdwenen was, deze was echter niet onboard. Na het plaatsen van de nieuwe NIC duurde het nog geen halve dag en weer was de kaart kapot.
Uiteindelijk bleek dat de switch op 1 poort te veel voltage gaf.
Met als de gevolg dat de NIC het opgaf.
Raar maar waar....
Nieuwe NIC en een andere poort gekozen (uiteindelijk wel een andere switch) en het probleem was van de wereld.
Ja, maar kan ik het probleem ook oplossen zonder een nieuwe NIC te kopen?
als ik het zo lees is je kans klein ..Chrono Trigger schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:30:
Ja, maar kan ik het probleem ook oplossen zonder een nieuwe NIC te kopen?
Uitleg? Aub niet zo laks posten, ik heb hier een groot probleem
Het zieter naar uit dat de chip het op heeft gegeven.
Je hebt al voor 7.95 een nieuw kaartje, dus dat probleem zou niet zo verschrikkelijk groot moeten zijn
Maar wat heb je zelf al geprobeerd? heb je al gekeken in het bios of deze niet per ongeluk disabled is?
Sommige moederborden gebruiken een jumper om de kaart te enable-en, is deze er niet uit gevallen?
Je hebt al voor 7.95 een nieuw kaartje, dus dat probleem zou niet zo verschrikkelijk groot moeten zijn
Maar wat heb je zelf al geprobeerd? heb je al gekeken in het bios of deze niet per ongeluk disabled is?
Sommige moederborden gebruiken een jumper om de kaart te enable-en, is deze er niet uit gevallen?
En sommige tweakers proberen alleen maar te helpen, en dan helpt zo'n reactie nou niet bepaald. Geef anders eens wat meer info over je hardware specs...nevermind, staat in je sig. Striker valt nog onder garantie, je kan dan eventueel garantie proberen te claimen als de poort werkelijk defect blijkt te zijn.Chrono Trigger schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:10:
Uitleg? Aub niet zo laks posten, ik heb hier een groot probleem
[ Voor 41% gewijzigd door empy op 24-02-2007 16:18 ]
Stop er anders eens een LiveCD van een ander OS in, dan kan je kijken of je daar je netwerkkaart mee kan detecteren
De specs horen niet in zijn sig te staan, sommige mensen hebben dit namelijk uitstaan.empy schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:15:
Het zieter naar uit dat de chip het op heeft gegeven.
Je hebt al voor 7.95 een nieuw kaartje, dus dat probleem zou niet zo verschrikkelijk groot moeten zijn![]()
[...]
En sommige tweakers proberen alleen maar te helpen, en dan helpt zo'n reactie nou niet bepaald. Geef anders eens wat meer info over je hardware specs...nevermind, staat in je sig. Striker valt nog onder garantie, je kan dan eventueel garantie proberen te claimen als de poort werkelijk defect blijkt te zijn.
@ TS :
Helpt het als je eerst je NIC disabled in het BIOS, je PC opstart, weer afsluit, weer enabled in het BIOS en dan weer opstarten? Wellicht dat de hardware dan opnieuw word gevonden.
Heb ik al geprobeert, maar was niet het geval. Anyway probleem was opgelost met... een simpele winxp reinstall. Beetje overdreven, maar we hadden deze pc in het netwerk nodig. Bedankt nog voor de replies!
Pagina: 1