Toon posts:

computer spel vrij houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als eerste wil ik lavast melden dat ik niet precies weet waar ik deze topic moet plaatsen daus als ik het fout heb sorry. Maar weet iemand een tool die ervoor kan zorgen dat de pc niet vol gaat staan met simpele games zoals die van zylom of yahoo. ook online games voorkomen. weet iemand hier wat voor

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 20:30
Geen sites bezoeken waar je dat soort dingen kan oplopen en een beetje opletten wat je installeert :?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt ook nog kinderen die dat kunnen?

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je kinderen een beetje in de gaten houden wat ze op de computer doen en duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat ze spelletjes spelen.

Of ze een half uurtje per dag de mogelijkheid geven om een spelletje te spelen, als ze dat per se willen.

[ Voor 28% gewijzigd door Shiver23 op 21-02-2007 20:45 ]

PSN: Shiver23

Verwijderd

Topicstarter
maar er moet toch ook wel een handig tooltje voor zijn? dat ik niet als een politieagent er bij hoef te blijven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:48:
maar er moet toch ook wel een handig tooltje voor zijn? dat ik niet als een politieagent er bij hoef te blijven?
Ze op een beperkt account zetten waarmee ze niet kunnen installeren, maar alleen de voorgeinstalleerde dingen kunnen draaien.

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad een oplossing. dus dan zou ik gewoon administrator moeten zijn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:49:
dat is inderdaad een oplossing. dus dan zou ik gewoon administrator moeten zijn
ja, en daar gooi je een wahctwoord op dat ze niet kennen. En op hun account zet je geen wachtwoord, maar stel je zo in dat ze niet kunnen installeren. In principe kun je vrijwel alles instellen daar :)

Verwijderd

Topicstarter
maar met een websiteblocker? is daar iets van?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:51:
maar met een websiteblocker? is daar iets van?
[google=website blocker]
Ja dus.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Misschien even handig om de leeftijd van de kinderen te plaatsen?
+ Windows versie?

Ik had vroeger Windows 98 op de PC en hier was ook een bepaalde "Kiddo Modus" bij (of hoe dit ook heette)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 20:59 ]

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Volgens mij wil jij niet dat je kinderen spelletjes spelen.
Maar ook al installeer je geen flash, java, shockwave etc en geef je ze beperkte rechten, ze zullen altijd spelletjes kunnen spelen. Het wordt wel ietsje moeilijker, maar vooral veel oude spelletjes kun je zo downloaden en zonder installatie uitvoeren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jann1s schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:55:
Maar ook al installeer je geen flash, java, shockwave etc en geef je ze beperkte rechten, ze zullen altijd spelletjes kunnen spelen. Het wordt wel ietsje moeilijker, maar vooral veel oude spelletjes kun je zo downloaden en zonder installatie uitvoeren.
Maar die veroorzaken of het algemeen ook geen irritante toolbars enzo :P

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 19:16

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Toevallig heeft een kennis van mij een dergelijk programma op zijn computer. Bleek niet moeilijk te zijn om dit te omzeilen:
Inloggen in Safe Modus bij XP en vervolgens het register editen/wissen zodat de instellingen vervallen :P

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:03:
[...]

Toevallig heeft een kennis van mij een dergelijk programma op zijn computer. Bleek niet moeilijk te zijn om dit te omzeilen:
Inloggen in Safe Modus bij XP en vervolgens het register editen/wissen zodat de instellingen vervallen :P
Gelukkig maar dat elke kind van ~6 jaar goed weet hoe hij/zij het register moet edit'en en wat het doet :D :Y)

Verwijderd

leonpwner1 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:05:
[...]

Gelukkig maar dat elke kind van ~6 jaar goed weet hoe hij/zij het register moet edit'en en wat het doet :D :Y)
Bij 6 jaar nog niet, maar als ze 7 zijn begint het en tegen de tijd dat ze 8 zijn hebben ze pappie geband van z'n eigen computer. :+

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Met Microsoft Shared Computer Toolkit voor Windows XP kan de boel behoorlijk dicht spijkeren.

Schaamtelose copy/paste van de microsoft site :

Krachtige nieuwe hulpprogramma's voor gedeelde computers in leslokalen, computerlokalen op scholen, bibliotheken en openbare ruimten. Met de Microsoft Shared Computer Toolkit voor Windows® XP kan iedereen eenvoudig betrouwbare gedeelde computers instellen, beschermen en beheren.

http://www.microsoft.com/...B716077A84&displaylang=nl

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Ghalin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 22:16
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:03:
[...]

De mogelijkheid om het register te bereiken is ook uit te zetten in accounts, dus al zou je l33t kinderen hebben, dan is dat nog geen probleem.

Verwijderd

Ghalin schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:13:
[...]

De mogelijkheid om het register te bereiken is ook uit te zetten in accounts, dus al zou je l33t kinderen hebben, dan is dat nog geen probleem.
In safe mode?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 08:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

jann1s schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:55:
Ik dacht het ook al te lezen... de TS wil zijn kinderen hun jeugd en hun kans op het spelenderwijs leren afnemen! Barbaars! :o

Maar even zonder gekheid, gaat dit nou om jouw kinderen of ben je systeembeheerder op een school?

Ik zou je gewoon een Administrator account aanraden, je kids een wat meer aan banden gelegd account, en je een avondje verdiepen in alle manieren waarop je hun account zogezegd kunt 'dichttimmeren'. En ja, een websiteblocker, liefst met logboek waarin je kunt zien waar ze nou zo graag heen hadden kunnen surfen.

En let wel op de subsites van bijv. Yahoo en MSN enzo... (mail.yahoo, images.msn. ofzo) je kids willen vast nog wel op profielensites kunnen kijken zonder dat ze voor elk plaatje of filmpje vijftien 'Weet u het zekers?' 'Dit is geblokkeerd door uw Administrator' s voor hun neus krijgen. ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een admin account aangemaakt en dat gaat heel goed. dank jullie wel voor de ideeen.
Pagina: 1