Toon posts:

Noob heeft hulp nodig bij netwerk configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie.
internet ==> router ==> pc 0, switch ==> pc1, pc2
(digiconnect) (asus)

De switch zit ertussen omdat ik niet nog een kabel door me huis wou trekken.
Ik zou graag willen dat pc2 me download pc wordt en pc1 me game pc (pc0 laat ik er even buiten omdat dat me buren zijn :p)
Nu kan ik met beide pc's op het internet. Maar wil graag van pc1 ook pc2 kunnen beheren. Zodat ik maar 1 monitor/keyboard nodig heb (heb namelijk niet meer ruimte) en ik zou graag ook de bestanden die ik gedownload heb kunnen kopieren van pc2 naar pc1. En de pc's moeten onafhankelijk van elkaar ook werken (dus dat ik ze niet allebei hoef aan te laten om te downloaden).

Dit moet natuurlijk wel veilig gebeuren want heb geen zin in hackers ed. Download alles wat ik binnenhaal via usenet.
Draai nu op windows XP home SP2 (2x)
Sygate personal firewall pro

Voor het delen van het beeldscherm en het toetsenbord was ik al wat kvm switches tegengekomen maar die waren allemaal vga en ik heb een dvi monitor. En niemand kon me met zekerheid zeggen dat me desktop hier mee zou werken (heb namelijk de logitech dinovo desktop, met maar 1 usb en ps2 toestensbord stekker). Weet ook niet of ik dit echt nodig heb want misschien kan het ook wel via het netwerk.

Wie weet hoe ik dit moet oplossen. Alvast heel erg bedankt voor de reactie's

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Aangezien je XP Home hebt, heb je niet de bescikking over Remote Desktop. Maar wel kun je zoiets als RealVNC gebruiken. Hiermee kun je via het netwerk inloggen op je PC en deze geheel besturen.

Bestanden kopiëren doe je uiteraard gewoon met netwerkshares, kijk in de Netwerken FAQ hoe ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

realvnc/ultravnc

ik zag laats ook een programma in de ct ..
die

dus gewoon 2pc's of meer met dus gewoon een eigen beeldscherm met een toesenbord en muis kon bedienen .. kan zo even niet op de naam komen

[ Voor 85% gewijzigd door Fish op 21-02-2007 20:34 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:32:
Aangezien je XP Home hebt, heb je niet de bescikking over Remote Desktop. Maar wel kun je zoiets als RealVNC gebruiken. Hiermee kun je via het netwerk inloggen op je PC en deze geheel besturen.
Is het dan niet gewoon het makkelijkste om op de hoofd pc gewoon Xp pro te instaleren? Desnoods ook op de andere. Want dat real vnc is een niet gratis programma (heb net een nieuwe pc in elkaar geknutseld dus ben beetje blut) en ik las dat het niet al te snel was in een forum wat ik tegenkwam. Heef tiemand hier ervaring mee?
Las in een ander topic over deze progjes:
http://www.x.org/
http://www.maxivista.com/
http://synergy2.sourceforge.net/

volgens mij doen die ook wat ik zoek. Heeft hier iemand ervaring mee qwa snelheid en veilgheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 22:04 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Moet je wel een XP Pro-licentie hebben ;)

En RealVNC is gewoon gratis, goed lezen op de site. Qua snelheid komt het ongeveer overeen met Remote Desktop, zeker op LAN, waar je toch al 100 MBit hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 21-02-2007 22:04 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet gratis ... right http://www.realvnc.com/download.html

wat betreft de rest .. je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:03:
Moet je wel een XP Pro-licentie hebben ;)

En RealVNC is gewoon gratis, goed lezen op de site. Qua snelheid komt het ongeveer overeen met Remote Desktop, zeker op LAN, waar je toch al 100 MBit hebt.
Maar kan ik ook met zo'n tooltje inloggen. Of moet windows eerst draaien? Anders moet ik windows dus zonder passwoord gebruiken. Weet niet of dit een beveiligings probleem oplevert.

En volgens mij kan je met de gratis versie geen bestanden versturen of toch wel.

p.s. het netwerk tussen de twee pc's is zelfs 1000MBit zelfs de switch ondersteunt het.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:07:
niet gratis ... right http://www.realvnc.com/download.html

wat betreft de rest .. je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen
das waar, maar zelf is het erg lastig om de veiligheid te testen. Ben niet zo'n hacker |:(

ga zo wel real vnc free testen of het doet wat ik wil. Heb de viewer voor windows en real vnc gedownload eens kijken hoe dat gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 22:17 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ga nou alsjeblieft eerst eens lezen voordat je vragen gaat stellen die op de gegeven links worden beantwoord.

File transfer wordt in de gratis versie van VNC niet ondersteund nee, maar daarvoor kun je gewoon Windows' filesharing gebruiken.

VNC is een service die je installeert* op de te besturen computer, waarna deze wacht tot iemand de computer connect. Een service wordt tegelijk opgestart met het starten van Windows, deze is dus ook actief wanneer niemand ingelogd is. Vervolgens kun je de optie "When last client disconnects: lock workstation" doen, waarna degene die weer verbinding maakt met de PC ook weer moet inloggen. Geen probleem dus.

Maar zoals Fish ook al zei: probeer het nou eens gewoon, werkt het niet zoals je wil, knikker je het er toch gewoon weer af...

*: de optie "install as service" wel aanklikken bij installatie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:12:
[...]

Maar kan ik ook met zo'n tooltje inloggen. Of moet windows eerst draaien? Anders moet ik windows dus zonder passwoord gebruiken. Weet niet of dit een beveiligings probleem oplevert.

En volgens mij kan je met de gratis versie geen bestanden versturen of toch wel.

p.s. het netwerk tussen de twee pc's is zelfs 1000MBit zelfs de switch ondersteunt het.
Bestanden versturen doe je dan ook via Windows Filesharing of desnoods een ftp-server. Je moet wel eerst zorgen dat het programma, in dit geval RealVNC of dergelijke, draait en goed is geconfigureerd. Daarna kun je inloggen en je pc van een afstand bedienen. Natuurlijk moet Windows eerst draaien. Een account zonder wachtwoord hoeft volgens mij niet.ik kan het verkeerd hebben, aangezien ik via RDC verbinding maak, en niet met bijvoorbeeld RealVNC

Qua beveiliging; zolang je zorgt dat er geen onnodige poorten open staan, je firewall goed is ingesteld en je virusscanner up-to-date is, hoef je je weinig tot geen zorgen te maken.

Dit is misschien ook een leuke optie. Enkel een .nzb uploaden en wachten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 22:26 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bestanden kun je gewoon via filesharing doen toch :?

als je de moeite had genomen om naar m'n suggeties te kijken had je gezien dat ultravnc aan filetransfer doet

edit. feit is dat realvnc 4.0 zo lek als een mandje was (nu gedicht hoor)

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 21-02-2007 22:20 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:17:
bestanden kun je gewoon via filesharing doen toch :?

als je de moeite had genomen om naar m'n suggeties te kijken had je gezien dat ultravnc aan filetransfer doet

edit. feit is dat realvnc 4.0 zo lek als een mandje was (nu gedicht hoor)
Goed heb ultra vnc ook even gedownload en zal eens kijken of het goed werkt. En welke van de twee het beste doet wat ik wil ze lijken in eerste instantie bijna gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou real vnc doet wat ik wilde kan ook inloggen als ik net opstart dus dat is heel mooi.

Die ultravnc kreeg ik niet aan de praat pc wilde helemaal niet meer opstarten toen maar stapje teruggegaan.

heel erg bedankt voor jullie hulp. Ga nu proberen om files te sharen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 00:35 ]

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Je kan via Ultra vnc ook gewoon dingen oversluizen.. als je pc's vlak naast elkaar staan, dan kan je ook een KVM switch kopen. dat is een doosje dat kan schakelen tussen welke pc jij op je scherm/toetsebord/muis wilt..

Verwijderd

Topicstarter
tokesnugerd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:47:
Je kan via Ultra vnc ook gewoon dingen oversluizen.. als je pc's vlak naast elkaar staan, dan kan je ook een KVM switch kopen. dat is een doosje dat kan schakelen tussen welke pc jij op je scherm/toetsebord/muis wilt..
Ja de kvm switch was een optie is het niet dat die dingen gewoon heel erg duur zijn voor een dvi beeldscherm. En niemand me zeker kan zeggen of ze werken met me desktop (zie een eerdere post van mij)

Dat ultra vnc wilde niet werken bij mij computer wilde niet meer opstarten na instalatie.

Gebruik nu realVNC free en filesharing. En dit doet precies wat ik wilde.

dank je voor je reactie en je tips, ze worden erg gewaardeerd.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

http://www.digg.com/softw..._Pro_features_on_xp_home_

Kun je RDP vast op XP home enablen.
Terminal services zit er namelijk wel in, voor de fast user switching shit.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:49:
http://www.digg.com/softw..._Pro_features_on_xp_home_

Kun je RDP vast op XP home enablen.
Terminal services zit er namelijk wel in, voor de fast user switching shit.
Ja had hier al wat over gelezen, maar moet je doen tijdens instalatie. Nu niet zo'n zin in om windows opnieuw te installeren, maar de volgende keer als ik windows instaleer, wordt het zo i zo xp-pro.
Pagina: 1