Toon posts:

Systeem boot, niets zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben vandaag begonnen met het 'verbouwen' van een pc voor mijn broertje, hierbij heb ik enkel de kast identiek gehouden.

De onderstaande zaken zitten nu in de pc:
- Intel Pentium D 925 3,00 Ghz
- Asus EAX1900XT videokaart (512 MB)
- Seagate Baracude schijf van 250 GB
- Asus P5ND2 SE moederbord
- 2x 1GB geheugen, 667 Mhz
- Sharkoon 450w voeding

Nu heb ik alles aangesloten en kwam ik allereerst achter het feit dat het een 20 pins voeding was met een extra deel voor de laatste 4 pins, deze heb ik beiden aangesloten en tevens de 12 volt aansluiting en die voor de PCI-E aansluiting van de videokaart.
Bij het geven van de stroom begint het groene lampje te branden op het moederbord en bij het aanzetten boot de boel ook, d.w.z. de fans maken een boel lawaai (relatief) en de voeding doet zijn werk en ik hoor de harde schijf aanslaan maar verder heb ik totaal geen beeld.
Ik gebruik overigens de bijgeleverde adapter voor het omzetten van DVI naar de oude vga aansluiting en tevens getest op mijn DVI aansluiting van de tv hier beneden en bij beiden krijg ik totaal geen beeld, ook de piepjes komen niet en het toetsenbord (geen 2e om te testen) geeft geen signaal af bij het indrukken van de NUMlock enzo, de muis licht daarbij wel op en reageert.

Maar de bekende vraag ... wat nu? enige tips zijn welkom want ik heb even geen flauw idee wat ik verder nog kan uitproberen.
Bedankt voor de input alvast.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Dan kom je er wel achter wel onderdeel de problemen geeft :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:16:
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Dan kom je er wel achter wel onderdeel de problemen geeft :)
Dankje voor je reactie, ik had deze al doorgenomen na eerder in een ander topic deze tip ook voorbij te hebben zien komen, maar hierbij wordt me niets wijzer, behalve de mogelijkheid dat bepaalde zaken gewoonweg kapot zijn.
Piepjes kan ik niet horen omdat de speaker blijkbaar kapot is, want zelfs bij het verwijderen van het geheugen krijg ik niets te horen, en ja die stekker zit goed.

Heb verder alles 10x gecheckt, opnieuw aangesloten en indien mogelijk vervangen, maar totaal geen verandering.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
En die nogmaals 4 pins connector, er zijn er meestal 2 aan de nieuwere voedingen, heb je die ook aangesloten?
Die zit in dat hoekje achter je keybord aansluiting, op je moederbord.
http://shop.yorcom.nl/artikelen/images/ASUS_P5ND2-SE.JPG
Zo wel, heb je al een bios reset gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:38:
En die nogmaals 4 pins connector, er zijn er meestal 2 aan de nieuwere voedingen, heb je die ook aangesloten?
Die zit in dat hoekje achter je keybord aansluiting, op je moederbord.
http://shop.yorcom.nl/artikelen/images/ASUS_P5ND2-SE.JPG
Zo wel, heb je al een bios reset gedaan?
Ik heb alle connecties aangesloten, zowel die van de PCI-E voor de videokaart, als de 4pins nabij de keyboard aansluiting en de grote 20pins met zowel die 4pins die daarbij los zat en zonder diegene maar dit veranderd niets.

Iets aan het bios kan ik niet veranderen voor zover ik weet omdat ik geen beeld heb.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:28:
[...]

Dankje voor je reactie, ik had deze al doorgenomen na eerder in een ander topic deze tip ook voorbij te hebben zien komen, maar hierbij wordt me niets wijzer, behalve de mogelijkheid dat bepaalde zaken gewoonweg kapot zijn.
Piepjes kan ik niet horen omdat de speaker blijkbaar kapot is, want zelfs bij het verwijderen van het geheugen krijg ik niets te horen, en ja die stekker zit goed.

Heb verder alles 10x gecheckt, opnieuw aangesloten en indien mogelijk vervangen, maar totaal geen verandering.
Als je de troubleshooter hebt doorgenomen dan moet je toch het defecte onderdeel te pakken hebben lijkt me? Want wat doet het systeem met een ander moederbord bijvoorbeeld?

• Gem1e
Ik lees net in een ander topic, iets waardoor je misschien wel beeld kunt krijgen, heb je niet een oudere pci video kaart liggen?
Plaats die dan eens, en misschien kun je dan in de fail-save bios opties komen.
En, btw, bios reset kan ook via een jumper op je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier toevallig nog een werkende Voodoo 2 kaart liggen en ook bij deze krijg ik totaal geen reactie op het scherm, heb het met zowel de PCI-E als enkel met de PCI kaart geprobeerd maar dit hielp niets.
Die bios reset heb ik overigens niet gevonden, wel een CMOS clear systeem en het batterijtje een keer eruit gehaald, maar ook dit gaf niet het gewenste resultaat of enige veranderingen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:58:
Ik had hier toevallig nog een werkende Voodoo 2 kaart liggen en ook bij deze krijg ik totaal geen reactie op het scherm, heb het met zowel de PCI-E als enkel met de PCI kaart geprobeerd maar dit hielp niets.
Die bios reset heb ik overigens niet gevonden, wel een CMOS clear systeem en het batterijtje een keer eruit gehaald, maar ook dit gaf niet het gewenste resultaat of enige veranderingen.
Een voodoo2 kaart is dan ook een add-on kaart, je moet daar altijd nog een losse kaart naast hebben om beeld te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Deze kaart heeft destijds toch echt stand-alone gedraait hier in een oude bak, dus vraag ik me - als leek zijnde - even af waar je op doelt.

En dat Voodoo 2 3dfx interactive ver: 2.0 staat op de kaart zelf, indien dat nut heeft.
Maar vermoeden jullie dat deze dan wel beeld zou geven? en zou het dan dús aan de voeding liggen die te weinig vermogen heeft om de boel te laten doorstarten?

Bedankt in ieder geval tot dusverre.

• Gem1e
Zitten al je kabels van je ide aparatuur wel goed om?
Dat kan ook oorzaak geen beeld zijn.

Altijd rode streep op pin 1
disks goed gejumperd?
Floppydrive goed gekabeld?

[ Voor 31% gewijzigd door Gem1e op 21-02-2007 22:27 ]

Pagina: 1