PSU defect, wat nog meer?

Pagina: 1
Acties:

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:36

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Even in het kort: Af en toe vastlopers. Bevroren scherm. PC blijft aan, maar reageert nergens meer op. Dit kwam zo nu en dan eens voor, maar zo zelden dat ik het afschreef aan driver issues of oververhitting. (Tijdens een avondje flink gamen.) Gister echter gebeurde het weer. Opnieuw opgestart en zo ongeduldig als ik ben, MP3 speler aan, Firefox starten, WoW gestart. Maar na 5 seconden was het weer raak. Dus even gechecked op hitte bij CPU, PSU, GPU en HDD's. Niets vreemds kunnen ontdekken.

Okay, nu voorzichtig. Even naar disk management gekeken, want ik vond dat mijn HDD ook verdachte geluiden maakte. En weer volkomen bevroren. Seagate SeaTools gedownload, HDD 1 gechecked: geen probleem. Vanochtend voor het werk HDD test aangezet en bij thuiskomst was mijn PC uit. Huh?

Ik druk op de power knop en er gebeurt niets. Stroom er volledig af, er weer op. En nu gaat het power ledje even aan, CPU fan draait een keer, PSU fan draait een keer. En niets meer. Stroom losgekoppeld van HDD en CDD. Videokaar eruit en losgekoppeld. Weer geprobeerd. Niets. De paperclip check uitgevoerd naar aanleiding van de FAQ alhier en inderdaad. Een keer draait de ventilator rond en daar blijft het bij.

Dus, PSU defect. Maar, dan vind ik die vastlopers erg verdacht. Kan dat hiermee te maken hebben? Ik zou denken dat de PC eerder uitvalt dan bevriest als de PSU het probleem oplevert. Ik verdenk ook eigenlijk meer het mobo. Zou natuurlijk beiden kunnen zijn, maar dat is niet te hopen en lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Tenzij het een naar het ander heeft geleid. Je weet het nooit.

Tips? Ideeën? Commentaar?

Morgen maar een nieuwe voeding halen iig.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

HD's vinden het niet zo leuk om zo af en toe eens geforceerd te moeten stoppen, maar op zich heb je redelijke kans dat de rest het overleefd heeft hoor :)

Je vermeldt alleen niet wat voor PSU het is. Is het een Sweex-a-like, dan heb je een stuk grotere kans dat 'ie als een Al-Qaeda PSU is gestorven. Is het een A-merk, is het meer hara-kiri met aankondigingen ;)

Hier stond een dode link.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:36

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Haha, PSU was een goedkope van de lokale IT Indiër in Glasglow. Golden Dragen. 400 watt. Erg stil ding verder. Nooit problemen mee gehad. Dacht ik.

Maar laten we hopen dat het daarbij blijft. Andere schade zal nog blijken. Bedankt voor de terugkoppeling.