Geen Rear Audio @ Audigy en Live!

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 14:09

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb een vaag probleempje met mijn Audigy SE

Mijn trouwe oude Live had een los contactje oid in zijn rear aansluiting, moest er wat mee wiebelen voordat de rear speakers goed werkten.

Na een tijdje werkte de rear poort helemaal niet meer.

Affijn, ik voor 25 euro een Audigy SE besteld, en heb ik daar precies hetzelfde bij! Met welke player of applicatie dan ook, er komt geen geluid uit mijn Rear poort op de Audigy SE.

Ik heb natuurlijk bij geluidsopties Quadrofonische Speakersetup aanstaan.

Als ik de rear en front kabel van mijn 4.1 setje omwissel, komt er uit de Rear speakers geluid, dus aan de speakers ligt het niet. Ik heb nog even geprobeerd mijn koptelefoon op de rear poort, maar ook daar geen geluid.

Nu zit er bij de Audigy een tooltje om je speakers te testen (Links voor, rechts voor, rechts achter, links achter)

Dit werkt echter wél! Ik hoor Links achter, Rechts achter uit mijn rear speakers komen.

Playback van muziek, of geluid van games komt alleen uit de front speakers.

(Dit heeft voorheen met mijn Live! wel altijd gewerkt, zonder rare instellingen, totdat de rear poort defecte raakte dus)

Is er nog iets wat ik kan proberen?

(Ik heb natuurlijk de nieuwste drivers van Creative)

Wat verder info over mijn systeem:

Asus P5B Deluxe (onboard sound staat uit)
E6600 CPU
2GB
Windows XP Pro NL

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 08:51
Je zult aan moeten geven dat er geluid uit moet komen bij de achterste speakers.
Dit doe je vanuit het bijgeleverde software van Creative.
De Audigy 2 ZS die ik heb noemen ze dat CMSS modus.
Deze zet je Stereo Surroundsound.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
Yo,
Ten eerste hier zijn HEEEEELLLLLLLL veel topics over hier op GOT en op het internet in het algemeen. Dit weet ik omdat ik jarenlang met hetzelfde probleem heb gezeten.

Een oplossing dat enigzins hielp bij de Live en Audigy was het installeren van de standard Win ACPI driver. Dus "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC" zoals het voorkomt in het lijstje van Add new hardware. Dit was een tip van Creative zelf over de telefoon.

Voor de rest, spelen met spelers en CMSS settings. Ik heb het hier met m'n Audigy2ZS op CMSS = Stereo Surround en Speakers gewoon op wat het is ..7.1, dus voor jou 4.1

Voor de rest....probeer eens in linux :-) Alle speakers in een keer 100% werkend en op de volume die jij wilt hehehe

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 14:09

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb dat CMSS gevonden, ik zet er 2 vinkjes bij, maar zodra ik de EAX-Console sluit, dan past hij deze niet toe? En staat het weer op standaard als ik EAX Console weer open en dan bij CMSS kijken.

Net alsof er een "Apply" knopje in de console ontbreekt?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 08:51
Thund3r schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:45:
Ik heb dat CMSS gevonden, ik zet er 2 vinkjes bij, maar zodra ik de EAX-Console sluit, dan past hij deze niet toe? En staat het weer op standaard als ik EAX Console weer open en dan bij CMSS kijken.

Net alsof er een "Apply" knopje in de console ontbreekt?
Ik doe het met Audio Console van Creative.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"