Toon posts:

Server valt in slaap ??!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik draai thuis een server met win98, deze deelt het internet met 2 andere pc's, tevens draait hier ftp/www server op.
Nu is het probleem dat deze server na een bepaald aantal uren (2 a 3?) niet meer te bereiken is !! Ik kan mijn server dus niet meer pingen, en mijn ftp server is dus ook niet meer bereikbaar, het rare is dat ik wel gewoon kan internetten, maar dan ook alleen op de client pc's , op de server wil dan internetten ook niet meer, terwijl het via de comps die hieraan hangen wel gaan :?

Hoe kan dit in vredesnaam ?????

Oja, en ik heb een vast IP adres, en ik maak gebruik van sygate.

Alvast bedankt :)

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

probeer eens Winroute te installeren.
Ik geloof www.tinysoftware.com of www.winroute.com , is een fijn progje waarmee je ook internet verbinding kan sharen, zit ook firewall in enz. enz. heeel makkelijk en heel fijn.
Mzzls,

Liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
mijn server was ook slaperig altijd.. hd en scherm, en ook op den duur niet meer bereikbaar.. zelfs met de powerinstellingen bleef ie in slaap vallen, later in de bios ff uitgezet apm enzo uitgezet en sindsdien geen last meer

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 22:15 schreef Zeepoog het volgende:
mijn server was ook slaperig altijd.. hd en scherm, en ook op den duur niet meer bereikbaar.. zelfs met de powerinstellingen bleef ie in slaap vallen, later in de bios ff uitgezet apm enzo uitgezet en sindsdien geen last meer
Hm, kon jij toen op de clients ook gewoon internetten ??
dat gaat hier namelijk zonder problemen

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gewoon in je BIOS en Windows alle energie besparende mogelijkheden uitzetten. Helpt dat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

M'n NT4-servertje is ook nogal slaperig aangelegd. Maar die kan ik voor het minste of geringste wakker krijgen.

Heeft een brakke APM-ondersteuning toch nog voordelen (alles in het BIOS geregeld) ;).

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle energie besparende mogelijkheden uitgezet, is kijken of het helpt

Verwijderd

zou het jumpertje WOL [wake up on LAN] verschil uitmaken?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op maandag 05 februari 2001 09:36 schreef pixeleer het volgende:
zou het jumpertje WOL [wake up on LAN] verschil uitmaken?
nope.. absoluut NIKS
Pagina: 1