Toon posts:

Intel wireless bg200 vista drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Bij ons op school had ik de mogelijkheid om windows vista business edition te kopen voor een zeer mooie prijs.
Mijn probleem is dat ik geen verbinding kan maken met het netwerk. Dit vind ik een hele rare zaak omdat ik het origineel heb gekocht.
Ik heb een intel pro/set wireless 2200BG en ik vind het van begin af aan al een rotding. Ik heb op internet heel lang gezocht en ik word er een beetje moedeloos van.. vandaar dat ik hoop dat hier iemand is die de oplossing weet.
De vista drivers van intel heb ik gedownload en geinstalleerd, maar ik heb ook altijd een programma nodig (Intel pro/set wireless proggie) om verbinding te kunnen maken.
Het volgende heb ik op de intel site gevonden:
Intel PROSet/Wireless Network Connection Software is not available for the Windows Vista operating system. Intel provides driver-only support for Windows Vista for Intel wireless products not in an ‘End of Life’ (EOL) stage, which includes the products listed below. An exception is the EOL Intel® PRO/Wireless 2100 Network Connection, for which the 1.2.5.37 driver is the Windows Vista driver. The 1.2.5.37 driver can also be used on Windows XP or Windows* 2000. No updates are planned beyond this release for the Intel PRO/Wireless 2100 Network Connection.

In Q2’07, Intel will support Independent Hardware Vendor (IHV) Plug-ins for the Windows Vista IHV service. IHV Plug-ins allow wireless extensibility in Microsoft* Auto Configuration Manager* (ACM) through an IHV extension tab. Users will be able to configure many of the features currently contained within Intel PROSet/Wireless Network Connection Software for Windows XP and Windows 2000.
Wil dit zeggen dat ik dus moet wachten totdat intel eindelijk wakker wordt of is er een andere manier om toch verbinding te maken?

Alvast bedankt

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nou nee, je zou Windows' ingebouwde wireless manage zooi moeten kunnen gebruiken. De Vista-incarnatie van 'Wireless Zero Configuration' zeg maar.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik neem aan dat Vista met de standaard drivers ook al kan connecten hoor.

Yo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens gekeken en hij maakt nu wel verbinding.. maar alleen lokaal. Misschien dat jullie hier iets aan hebben:

Afbeeldingslocatie: http://osmpro.nl/ss.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 20:15 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Lijkt me dan toch dat er iets vreemds met je Speedtouch aan de hand is, misschien MAC-filter actief? Mijn 2915ABG (met zelfde driver) heeft geen enkele moeite met het netwerk van mn WRT54G hier.
Pagina: 1