[Vista] Mijn Vista problemen

Pagina: 1
Acties:

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-03 09:00
Ik draai nu een tijdje Vista en XP naast elkaar en er zijn op dit moment een aantal problemen.
Mijn eerste probleem is dat het start-menu opeens veel langzamer is geworden. Zodra ik op "Alle Programma's" heb geklikt gaat het processor gebruik na ong. 1 sec. op 100%. Als ik klik op mappen duurt het ook veel langer om te openen dan eerst.

Het tweede probleem is dat wanneer ik de PC afsluit dat hij af en toe gewoon blijft draaien. Dus windows wordt wel afgesloten, maar de PC blijft aan. Alsof ie is vastgelopen op dat punt dat hij uit moet.

Als laatste heb ik het probleem dat als ik de nieuwste VIA Hyperion drivers installeer dat het geluid bij veel hardeschijf gebruik hapert. Mijn moederbord is een Asus K8V SE Deluxe. Ik gebruik de Vista drivers.

Bij voorbaat dank

Master_A

• Amiet01
Niemand die mij kan helpen met dit?

Nog een probleem ontdekt. Video's in Vista zijn te donker en ik kan het niet instellen in Nvidia Control Panel. In XP heb je die schuifregelaars wel.

Master_A

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Het tweede probleem is dat wanneer ik de PC afsluit dat hij af en toe gewoon blijft draaien. Dus windows wordt wel afgesloten, maar de PC blijft aan. Alsof ie is vastgelopen op dat punt dat hij uit moet.
Die uit knop is de slaap-stand knop geworden, je moet dat pijltje ernaast hebben en dan op afsluiten klikken.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat is overigens in te stellen wat de actie van de afsluitknop op het Start Menu is. Zit nu niet op Vista, maar het is iets van Configuratiescherm > Systeem en onderhoud > Energiebeheer > onder Gebalanceerd het schema aanpassen en dan staat het ergens in het lijstje.

Overigens is het logisch dat het langer duurt lijkt me, Vista is wel ietsjes zwaarder dan XP :P

[ Voor 15% gewijzigd door Tsunami op 22-02-2007 14:19 ]

• Amiet01
Ik doe wel uitschakelen met dat pijltje. Af en toe sluit die wel helemaal af en af en toe niet. En dan van start menu, dat ging in het begin wel normaal. 100% is wel een beetje veel toch voor een start menu?

Master_A

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mij draait ie altijd nog 4 seconden door , ik neem aan om af te koelen ofzo, misschien is die tijd instelbaar?

• Amiet01
En heeft iemand een oplossing voor de te donkere video's met een Nvidia 6600GT met 100.65 WHQL drivers? In XP kan je namelijk de brightness ed. aanpassen in Nvidia Control Panel en in Vista niet.

Master_A

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
probeer eens een wat oudere driver.....
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Amiet01
Welke driver moet ik aan denken dan? Als ik te oud ga dan is de compatibility niet echt goed. Heb trouwens ook de drivers hiervoor ook gehad en heb hetzelfde probleem. Kan het ook aan een codec pack liggen? Zo ja, hoe verander ik dit dan?

Master_A

Pagina: 1